Odpowiedz na pytania i sprawdź
    Wybory prezydenta Wrocławia

    Do którego kandydata na prezydenta Wrocławia Ci najbliżej?

    Rozwiń
    Szybciej dojedziemy pociągiem do Warszawy. Nawet o pół...

    Szybciej dojedziemy pociągiem do Warszawy. Nawet o pół godziny

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    .

    . ©Jaroslaw Jakubczak/Polska Press

    10 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład jazdy na kolei. Szybciej dojedziemy m.in. do Warszawy. Skróci się także czas dojazdu do Wrocławia z Oleśnicy i Oławy. Więcej będzie także połączeń ekonomicznych w klasach TLK i Intercity.
    .

    . ©Jaroslaw Jakubczak/Polska Press

    W nowym rozkładzie jazdy z dworca Wrocław Główny odjeżdżać będzie 60 pociągów dalekobieżnych (w tej chwili 56) - 36 kategorii Intercity, 19 TLK, 1 Express Intercity i 4 Pendolino. Nowymi składami będą TLK Kresowiak do Warszawy i IC Pobożny do Szczecina.

    Najbardziej zmianę rozkładu jazdy odczują pasażerowie jeżdżący do Warszawy. Do stolicy dojedziemy 14 pociągami kategorii TLK i Intercity (obecnie 11). Podróż potrwa nawet o pół godziny krócej. Korzystając z pociągów Pendolino podróż zajmie nam 3 godziny i 42 minuty, pociągami TLK i Intercity 4 godziny i 33 minuty.

    Szybciej dojedziemy też do Krakowa (o 10-15 minut) i Przemyśla (o 20 minut) i Jeleniej Góry (o 10 minut). Dłużej pojedziemy za to do Poznania (o 10 minut). Drogę do Gdyni pokonamy w zależności od składu nawet 20 minut dłużej.

    Bilety na pociągi z nowego rozkładu można kupować od poniedziałku. Po raz pierwszy bilety z przesiadką można kupować przez internet. Bilet można kupić na pociągi różnych kategorii, ale wyłącznie na miejsca siedzące w tej samej klasie.

    Jak na razie w rozkładzie jazdy nie ma jeżdżącego od kilku lat pociągu "Lwów Express" z Wrocławia do Lwowa. Jak jednak informuje Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity, pociąg będzie jeździł, ale o innej godzinie niż dotychczas. Z Wrocławia skład odjedzie o godz. 22.15. Będą to trzy wagony doczepiane do składu TLK Karpaty relacji Wrocław - Przemyśl. Podróż do Lwowa zajmie około 12 godzin. Bilety, jak dotychczas będzie można kupować jedynie w kasach międzynarodowych na dworcu Wrocław Główny.

    Krócej pojedziemy także na niektórych trasach obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. Dojeżdżający do pracy z Oleśnicy do Wrocławia dojadą nawet o 8 minut szybciej (podróż potrwa 36 minut zamiast 44), a z Oławy o 5 minut (podróż potrwa 20 minut zamiast 25).

    Rozkład jazdy, choć zwany rocznym, będzie obowiązywał do marcowej korekty.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (40)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie ma takiego miasta jak Lwów

    miś ślężański (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

    Jest Lwówek. Lwówek Śląski.

    I tego się trzymajmy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jakie pół godziny krócej do Warszawy?

    Jacek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 13

    Teraz jest 3:46 Pendolino i 4:46 IC. A będzie 3:42 i 4:33. Czyli 3-4 minuty krócej.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Żenada do potęgi

    grzesiek1111 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 3

    Po prostu nie mogę uwierzyć, jak zawzięci, zacietrzewieni i głupi mogą być ludzie. Mam na myśli tych, którzy w tak perfidny sposób od dłuższego czasu komentują/negują ( na Infokolej, portalach...rozwiń całość

    Po prostu nie mogę uwierzyć, jak zawzięci, zacietrzewieni i głupi mogą być ludzie. Mam na myśli tych, którzy w tak perfidny sposób od dłuższego czasu komentują/negują ( na Infokolej, portalach regionalnych, branżowych czy forach o tematyce kolejowej ) wszystkie pozytywne rzeczy dziejące się na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Każdy dobry pomysł jest zawsze masakrowany falą hejtu. Komu tak bardzo wadzi, poprawa dostępności infrastruktury kolejowej w tamtym regionie? Przez kilku debili, merytoryczna rozmowa staje się niemożliwa.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ból żopy

    Kazimierz T. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 6

    Z Lwówka będzie więcej pasażerów do Jeleniej Góry niż z tej zapyziałej Sobótki...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Licz się ze słowami

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 15

    i nie obrażaj mieszkańców Sobótki, bo swoim językiem tylko udowadniasz jakim jesteś bucem.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Sam pierwszy zacząłeś obrażać mieszkańców Lwówka

    obiektywny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

    Więc teraz nie jęcz gówniarzu, gdy ktoś ci obraża pięknym za nadobne. Zasłużyłeś na to.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ból żopy

    Kazimierz T. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 6

    Z Lwówka będzie więcej pasażerów do Jeleniej Góry niż z tej zapyziałej Sobótki...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Może jakaś podstawa

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 17

    tych populistycznych szacunków , linia z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę ma podobny potencjał jak linia do Trzebnicy, którą niejaki beton PKP uśmiercił, zresztą beton o którym coraz lepiej się...rozwiń całość

    tych populistycznych szacunków , linia z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę ma podobny potencjał jak linia do Trzebnicy, którą niejaki beton PKP uśmiercił, zresztą beton o którym coraz lepiej się wypowiada powiedzmy narodowa władza. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Podstawa jest taka

    beka z debila (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 2

    że ktoś ci za słabo sprał tyłek, i teraz zaśmiecasz portal swoimi debilizmami na temat Lwówka pisanymi z setek nicków. Do tej twojej Wsiobudki będą jeździć co najwyżej kury i kaczki na targ ze...rozwiń całość

    że ktoś ci za słabo sprał tyłek, i teraz zaśmiecasz portal swoimi debilizmami na temat Lwówka pisanymi z setek nicków. Do tej twojej Wsiobudki będą jeździć co najwyżej kury i kaczki na targ ze Wsidnicy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ból żopy

    Kazimierz T. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

    Z Lwówka będzie więcej pasażerów do Jeleniej Góry niż z tej zapyziałej Sobótki...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bul żopy

    Kazimerz T. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 16

    Z Sobótki będzie więcej pasażerów do Wrocławia niż z tego zapeziałego Lwówka Śląskiego...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Długo będziesz jeszcze trollowała zgorzelecka kupo gówna?

    stefan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 4

    Wsiobudka City i Goerlitz - dwie najważniejsze metropolie na Dolnym Śląsku!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Romantyk

    Igma (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 4

    Cytat:
    "Szybciej dojedziemy pociągiem do Warszawy. Nawet o pół godziny"

    Gdzie Wam tak się spieszy?

    Ja mam ochotę na romantyczną podróż koleją żelazną.

    "Варшавско-Венская железная дорога" była...rozwiń całość

    Cytat:
    "Szybciej dojedziemy pociągiem do Warszawy. Nawet o pół godziny"

    Gdzie Wam tak się spieszy?

    Ja mam ochotę na romantyczną podróż koleją żelazną.

    "Варшавско-Венская железная дорога" była by dobra.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak widać w PKP nic się nie zmienia...

    pasażer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 5

    a tylko wydłużają się czasy jazdy pociągów. Super. Jest postęp...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Od dawna wiadomo

    taka prawda (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 7

    że decyzje na temat kolei na Dolnym Śląsku zapadają w Goerlitz. Obecny prezes zwyczajnie nie ma jaj, że daje się szantażować grupce gówniarzy i niespełnionych frustratów. Poprzednia prezeska miała...rozwiń całość

    że decyzje na temat kolei na Dolnym Śląsku zapadają w Goerlitz. Obecny prezes zwyczajnie nie ma jaj, że daje się szantażować grupce gówniarzy i niespełnionych frustratów. Poprzednia prezeska miała więcej oleju w głowie i nie przejmowała się groźbami wiecznie ujadających fryzjerek-hejterek i jej piesków. Dlatego na Infokolej wiecznie mieszali ją z błotem - do czasu, do kiedy nie dobrała się do nich prokuratura. Do dzisiaj odreagowują traumę jakiej wtedy doznali, podobnie jak wobec Jeleniej Góry i okolic, lecząc w ten sposób odwieczne kompleksy prowincjonalnego Zgorzelca leżącego niegdyś w województwie jeleniogórskim, zapomnianego także przez kolej. Liczba dojeżdżających pociągów w porównaniu z Jelenią Górą to tyle co kot napłakał, i zawsze tak było, jest i będzie i nawet najgłośniejsze ujadanie tego nie zmieni, bo Zgorzelec to prowincjonalna dziura, którą trochę ratuje tylko to, że leży na ważnym szlaku do Niemiec. Gdyby nie to, to jeździłoby tam 6 par SA135 na dobę i byłaby to cała oferta do tej patologicznej dziury straszącej zrujnowanymi dworcami i wszechobecnym menelstwem.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    prawda to jest taka

    vb (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 12

    że słoma wychodzi ci z butów, wystarczy spojrzeć na mapę, że elektryfikacja brakującego kawałka linii do Goerlitz powinna być priorytetem aby raz na zawsze skończyć z przesiadkami i kosztownym...rozwiń całość

    że słoma wychodzi ci z butów, wystarczy spojrzeć na mapę, że elektryfikacja brakującego kawałka linii do Goerlitz powinna być priorytetem aby raz na zawsze skończyć z przesiadkami i kosztownym przepinaniem lokomotyw w Węglińcu. Nie należy się przejmować jakimiś frustratami tylko dociągnąć druty na jeden z peronów dworca w Goerlitz aby raz na zawsze zakończyć ten problem. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To i tak dobrze

    voyager1231 z Infokolej.pl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

    Bo tobie sraczka wylewa się z mózgu, multikontowy zgorzelecki baranie. Nie podzielam tego optymizmu marszałka. Próbny przejazd pociągu do Zgorzelca może się odbyć, ale bez elektryfikacji odcinka z...rozwiń całość

    Bo tobie sraczka wylewa się z mózgu, multikontowy zgorzelecki baranie. Nie podzielam tego optymizmu marszałka. Próbny przejazd pociągu do Zgorzelca może się odbyć, ale bez elektryfikacji odcinka z Goerlitz do Drezna (na co się nie zanosi) regularnych potoków pasażerskich tam nie będzie.

    Po pierwsze, nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się tarabanił codziennie do Ԝrocławia pociągiem, jak ma obok wygodną autostradę. Ludzie są zaganiani i nie będą marnować czasu na torach.

    Po drugie, kto wyłoży na to pieniądze? Dolny Śląsk jest za biedny, rząd centralny na tę fanaberię nie da, a kolej jest spółką nastawioną na wożenie ludzi a nie instytucją charytatywną.

    Za rok wybory samorządowe i pan marszałek już prowadzi kampanię wyborczą. Pociągów z tego nie będzie. I tylko mikoli mi żal, którzy teraz zapewne doznają kolejowego orgazmu. Powrót do rzeczywistości będzie bolesny...zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo