Szybciej dojedziemy pociągiem do Kluczborka. Ale dopiero za kilka lat

Kinga Mierzwiak
Kinga Mierzwiak
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Fot. Tomasz Hołod / Polska Press
Udostępnij:
Przebudowa linii kolejowej Wrocław - Oleśnica umożliwi szybszy dojazd do Kluczborka.

Projekt „Prace na linii kolejowej 143 na odcinku Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów” opiewa na 17 mln złotych netto. Chodzi o 45-kilometrowy odcinek. Przebudowa pozwoli na to, żeby pociągi jechały z prędkością nawet 120 km/h, a tym samym skróci się czas podróży. W tej chwili prędkość szlakowa na odcinku Wrocław Mikołajów - Oleśnica wynosi 100 km/h.

Co obejmuje projekt? W miejscowości Mirków powstanie nowy przystanek, w planach jest również przebudowa peronów na siedmiu stacjach i jednym przystanku.

Prace budowlane na odcinku Wrocław – Oleśnica – Kluczbork zrealizowane zostaną między 2021 a 2023 rokiem. Szacowany koszt przebudowy linii to ponad miliard złotych.

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
As
Wystarczy wsiąść i pojechać tak jak ja to zrobiłem i się wie ile trwa odyseja ze Śródmieścia na Stabłowice. Do samego Bema jechałem ponad 35 min.
t
tubylec
Spróbuj inaczej opisać, co chcesz przekazać?
g
głos ze Zgorzelca
Nie będzie do was "puciongóf", bo "śwagier" już dawno tory rozebrał i zawiózł "kuniem" na złom, żebyście mieli za co pić. Z resztą dla takiego "Lwufka" "śwagier, kuń i drynda" w zupełności wystarczą.
k
kto
zależy kto czyta... Za 17 mln to sam projekt, a prace budowlane to duża bańka. "Niestety" tym razem dobrze redahtory napisały :)
s
sołtys Lwówka
A puciongi do Lwufka to kiedy bendom? Śwagier już nie daji rady kuniem po śniegu i ludzi zaiwaniać z temi ludziskami panie, na jakieśtam Łoleśnice i inksze Kluczborki to piniondze sie nalazły, a do nas, coby do Jelenij Gury na targ alibo do powiatu dojechać, panie, to już ni mo. A nasza kulej to, panie, najpikniejsza w Polsce, a nawet i na tem Bożem świecie. Turysty z Niemców, to co tydnia sie łustawiajo w kulejki, coby się puciongiem przyjechać, a tu tylko śwagier ich może dorożko powozić do Wlenia i nazod.
n
noto
Widać, że brakuje jednej linii z mostem zdemontowanej " na żyletki". Pociągi przejeżdżają na małych prędkościach.
k
kto
to pisze??? ,,Prace na linii kolejowej 143 na odcinku Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów” opiewa na 17 mln złotych netto'' ,,Prace budowlane na odcinku Wrocław – Oleśnica – Kluczbork...Szacowany koszt przebudowy linii to ponad miliard złotych.
Kur...a w jedną stronę 17 baniek a w drugą miliard...chyba dlatego że u nas ekipa mikstackiego bardziej wprawiona w przekrętach...
r
radeberger
Na 45 km pojedziemy 20 km/h szybciej, oszczędzając TEORETYCZNIE całe 4,5 minuty. Za miliard złotych...

Nas nie stać?
g
gość
wystarczy wsiąść w 128 i można dojechać na Wejherowską skąd mają trasy autobusy na Stabłowice i nie trwa to aż 1h40.
j
ja
za 20 lat jak wrócą Niemcy tylko najpierw musi być nowa Solidarność
c
czeka
albo zaraz zacznie jak zostanie prezydentem Wrocławia
k
kurcze
który obiecał Michalak
A
As
A szybkiej kolei miejskiej nadal brak. Żeby dojechać od Mostu Warszawskiego na Stabłowice potrzebuję spędzić 1h 40 min w autobusach, ~1h 20 min w tramwaju i dwóch pociągach oraz ok 40 min w samochodzie.
l
lolo
Czy na wyskości Leroy Merlin w Mirkowie ?
m
mateusz
XIX wiek...
Dodaj ogłoszenie