Sztuczki operatorów telewizyjnych

Anna Szejda
Nie przeczytałeś dokładnie umowy z operatorem telewizji? Może Cię spotkać niespodzianka
Nie przeczytałeś dokładnie umowy z operatorem telewizji? Może Cię spotkać niespodzianka Fot. Janusz Wójtowicz
Jeśli myślisz, że silna konkurencja wymusza na firmach oferujących telewizję cyfrową rzetelną obsługę, to jesteś w grubym błędzie. Czasem uciekają się one do nieczystych chwytów, by postawić na swoim.

- Mamy skargi, że operatorzy zamieniają bez wiedzy klientów umowy zawarte na czas określony na umowy na czas nieokreślony. Niestety, w wielu przypadkach jesteśmy bezradni, ponieważ każdy operator indywidualnie ustala obowiązujący okres wypowiedzenia. Jeśli klient przegapi termin, to sam jest sobie winny. Czytajmy więc dokładnie dokumenty - przestrzega Jerzy Barański, miejski rzecznik konsumentów we Wrocławiu.

Nie zawsze jednak staranność ustrzeże nas przed niespodziankami. Pani Iwona zdecydowała się rozwiązać umowę z operatorem telewizji cyfrowej. Przypilnowała również, aby z odpowiednim wyprzedzeniem wysłać informację, że rezygnuje z jego usług.

- Dlatego zdziwiłam się, gdy pocztą nadal przychodziły rachunki, a esemesami - ponaglenia do zapłaty - wspomina.

Po wielu telefonach do biura obsługi klienta usłyszała, że jej pismo dotarło, ale nie zostało uwzględnione, ponieważ podpis był nieczytelny.
Jerzy Barański ocenia, że to niepoważne uzasadnienie.

- Konsument ma obowiązek złożyć oświadczenie woli, że rezygnuje z danych usług. Prawo natomiast nie określa, jak jego podpis ma wyglądać. Może to być zwykła parafka zamiast pełnego imienia i nazwiska - potwierdza prawnik Marcin Zatorski.

Pani Iwona zamierza skorzystać z fachowej pomocy, żeby skutecznie rozstać się z firmą telewizyjną. Jej przypadek nie jest wcale wyjątkowy. - Telewizje cyfrowe często oferują np. w promocji dodatkowe kanały. Po trzech miesiącach konsument orientuje się, że ma do zapłacenia wyższy rachunek, bo promocja się skończyła, a dodatkowe programy automatycznie zostały włączone do jego abonamentu - opowiada Barański.

Czy klient może liczyć na pomoc? Tylko wtedy, gdy nie otrzymał regulaminu, w którym operator zapisał zasady promocji.

Do rzecznika konsumentów docierają też skargi na operatorów telefonii komórkowej, gdy np. rozmowy utrudnia brak zasięgu. - Mieliśmy klienta, który po wymianie okien na szczelniejsze mógł korzystać z telefonu tylko na balkonie - wspomina Barański.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3