Szlakiem tradycji i produkcji regionalnej w polsko-czeskim rejonie Kotliny Jeleniogórskiej, Gór Izerskich i Karkonoszy

Materiał informacyjny Karkonoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
Unikatowy projekt „Szlakiem tradycji i produkcji regionalnej w polsko-czeskim rejonie Kotliny Jeleniogórskiej, Gór Izerskich i Karkonoszy” to – zdaniem Prezesa KARR Huberta Papaja - nowa propozycja, która ma za zadanie przyciągnąć turystów w miejsca związane z tradycyjnym rzemiosłem, gdzie będą oni mogli nie tylko zobaczyć mistrzów danej branży podczas pracy, ale także samodzielnie wypróbować dane rzemiosło. Projekt ten realizowany jest przez Karkonoską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. we współpracy z Izbą Gospodarczą w Jabloncu nad Nysą i Karkonoskim Związkiem Miast i Gmin we Vrchlabí.

W ramach projektu powstał wirtualny szlak, który na pograniczu polsko-czeskim połączył miejsca produkcji regionalnych produktów spożywczych, firmy szklarsko-biżuteryjne, tradycyjne rzemiosło, zabytki techniki oraz kulturę, sport i zdrowie. W miejscach tych m.in. prowadzona jest prezentacja rzemiosła, umożliwiająca turystom zajrzenie za kulisy produkcji. W wyniku realizacji projektu turysta dostał do ręki narzędzie, dzięki któremu lepiej będzie mógł zaplanować swój urlop, włączając w nie poznawanie lokalnych tradycji, odkrywanie nowych miejsc, a co za tym idzie lepsze poznanie odwiedzanego regionu. Zdaniem Marszałka Województwa Cezarego Przybylskiego wzmocniono tym samym rozwój gospodarczy w regionie, dając szansę na wzrost zatrudnienia w mniej znanych miejscach. Jest to całosezonowy produkt dla szerokiej grupy docelowej, który wzbogaca ofertę turystyczną i promuje miejsca mniej znane, ale unikatowe w ramach atrakcyjnego dla turystów wspólnego regionu Gór Izerskich, Karkonoszy, Kotliny Jeleniogórskiej – dodaje Marszałek Cezary Przybylski.

Podczas realizacji projektu stworzono stronę internetową www.zaremeslem.cz/pl/. Powstały filmy reklamowe promujące wirtualny szlak, które będą prezentowane na YouTube oraz w mediach społecznościowych i lokalnej TV. Wydano mapę z krótkim opisem 122 atrakcji szlaku w języku polsko-czeskim oraz niemiecko-angielskim. Zorganizowano 6 Wystaw Produktów Regionalnych (2 w Jabloncu nad Nysą, 2 w Jeleniej Górze, 2 w Żelaznym Brodzie). Odbyły się 2 wizyty studyjne, 2 seminaria i 4 fora dyskusyjne dla przewodników, pracowników z branży turystycznej i lokalnych dziennikarzy. W wyniku realizacji projektu, we współpracy regionalnej organizacji zarządzającej destynacją i instytucjami zajmującymi się wspieraniem gospodarki nastąpiło powiązane, i dobrze ukierunkowane wsparcie marketingowe dla tradycyjnej produkcji, rzemiosła oraz mniej znanych miejsc atrakcyjnego turystycznie obszaru.

Więcej informacji o projekcie na stronie www.karr.pl w zakładce projekty.

Dodaj ogłoszenie