ZOBACZ: SZAŁ ŚWIĄTECZNYCH ZAKUPÓW WE WROCŁAWIU 14-15 GRUDNIA - ZOBACZ ZDJĘCIA
Planowanie
–Przede wszystkim nasze zakupy musimy zacząć od planowania–zaleca psycholog Dariusz Doliński. Najlepiej kilka dni wcześniej usiąść z kartką i długopisem i spisać listę rzeczy którą są nam potrzebne. Dzięki temu unikniemy bezsensownego snucia się po ogromnym sklepie w nadziei że przypomni się nam co mieliśmy kupić. Nie będziemy musieli też wracać do danego sklepu dwa razy.
Prezenty
Po prezenty warto wybrać się dużo wcześniej niż po zakupy spożywcze. Unikniemy wtedy tłoku i kolejek. Jeżeli już musimy kupować je na ostatnią chwilę, nie powinno się wchodzić do galerii handlowej z nadzieją „coś na pewno wybiorę”. Kiedy nie wiesz co kupić bliskim, podaruj im coś praktycznego jak gotowe zestawy proponowane przez sklepy ( np. kosz słodyczy z załączoną butelką wina). Dobrym rozwiązaniem jest też kupienie bonu zakupowego który nasz obdarowany będzie mógł wykorzystać na dowolną rzecz.
CZYTAJ TAKŻE: JAK ROBIĆ ZAKUPY ONLINE PRZED ŚWIĘTAMI - PORADNIK
Ważny jest czas
Psycholodzy radzą, aby na zakupy nie przeznaczać więcej niż 2-4 godziny. Kiedy chodzimy cały dzień po sklepach jesteśmy zmęczeni i ostatecznie kupujemy „byle co” byle by tylko pójść już do domu. Jeżeli nie udało nam się znaleźć szukanej przez nas rzeczy, powinniśmy pójść nazajutrz do innego sklepu, a nie wracać kilkakrotnie do jednego ( tak samo w przypadku galerii)
Na zakupach
Pamiętajmy, ze nie każda promocja, to faktycznie obniżka ceny. Często sklepy dodają do produktu drugą rzecz za połowę ceny, a my kusimy się na zakup, nie zastanawiając się zazwyczaj, czy dana rzecz nam jest w ogóle potrzebna. Idąc tym tropem kupujemy 3 koszule, bo drugą dostajemy z 50 proc. obniżką, a trzecią gratis,. Tak naprawdę nie potrzebowaliśmy koszuli w ogóle. Oczywiście nie każde promocje są złe. Czasem sklepy robią przeceny, która naprawdę się opłacają. Powinniśmy jednak poodchodzić do nich bardzo racjonalnie.
RADY DOTYCZĄCE OPAKOWAŃ, KOLEJEK, PROMOCJI - CZYTAJ NA KOLEJNEJ STRONIE
Nie daj się zwieść opakowaniu
Ładne opakowanie nie gwarantuje dobrej zawartości. Tak samo z wielkością. W dużym nie musi być więcej produktu niż w tym mniejszym. Czytajmy dokładnie etykiety i sprawdzajmy daty ważności.
Uwaga na marketing
W każdym centrum handlowym sztab ludzi planuje strategie marketingowe. Przed świętami działają ze wzmożoną siłą. Skrupulatnie opracowują wygląd witryn i dekoracje tak, aby wizualnie przyciągnąć klientów. Ale wystawy to nie wszystko. W sklepie panuje odpowiednia temperatura, w tle słyszymy radosne, świąteczne piosenki, które dodatkowo wprawiają nas w dobry humor. O dziwno liczy się nawet zapach, który ma nam się kojarzyć np. ze świątecznymi wypiekami lub choinką. Często w centrach handlowych rozdawane są cukierki, możemy spróbować jakiegoś rodzaju wędlin czy sera, oraz napić się nowego rodzaju kawy. Uważajmy, aby podchodzić do takich okazji z głową.
Kolejka do kasy
Psycholog Dariusz Doliński podkreśla, że najgorzej jest w kolejce do kasy. Przed świętami stoimy w nich najdłużej. Czekając na swoją kolej zazwyczaj się nudzimy. Zabieramy więc do koszyka produkty znajdujące się najbliżej lady z myślą, ze mogą się przydać. Na takie drobnostki jak gumy do żucia, baterie czy słodycze stojące zazwyczaj przy kasie klienci wydaja najwięcej.
Po powrocie do domu
Kiedy wrócimy do domu, okazuje się że oczywiście nie kupiliśmy wszystkiego. Nie należy wtedy wsiadać do samochodu i gnać po potrzebny produkt. Zapiszmy sobie na kartce to, o czym zapomnieliśmy i kupmy przy okazji w małym osiedlowym sklepiku. Kolejna wizyta w supermarkecie, to kolejne bezsensownie wydane pieniądze. Koniecznie zachowajmy też paragon, w szczególności jeśli chodzi o zakupione prezenty. W większości sklepów można dokonać zwrotu lub wymiany ( jeżeli prezent okazałby się nie trafiony). Paragon jest również gwarancją na produkt.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?