Świadkowie Jehowy zapraszają na stadion. Wstęp wolny (PROGRAM)

Marcin Torz
Już w piątek rozpoczyna się kongres świadków Jehowy. Organizatorzy szacują, że na Stadionie Miejskim na Pilczycach będzie ponad 20 tysięcy wiernych. Na arenę - za darmo - przyjść może każdy.

Na początku ważna informacja: nie potwierdziło się, że na kongres będzie można dojechać za darmo komunikacją miejską. Takie rozwiązanie było brane pod uwagę, ale ostatecznie trzeba kupić bilet.

Uroczystość zaczyna się w piątek rano. Od 9.20 zebrani będą słuchać muzyki, a później zaplanowano przemówienia, sympozja, przedstawienie "Zważaj na zdumiewające dzieło Boże" oraz religijne pieśni. Zakończenie tego dnia o godz. 16.50.

ZOBACZ TEŻ: Kongres Świadków Jehowy na Stadionie Miejskim (ZDJĘCIA)

W sobotę również nie zabraknie podobnych wydarzeń, jak w piątek. Na 11.40 zaplanowano chrzest. Nowi wierni będą chrzczeni w basenie, który powstanie na płycie boiska, ale za liniami bocznymi (nie na płycie głównej). Sobotnie wydarzenia zakończą się o 16.50.

Uroczystości zakończą się w niedzielę. Wtedy też będzie można obejrzeć m.in. przedstawienie "Przygotuj serce na nadchodzące próby".

Na stadionie świadkowie Jehowy już drugi raz organizują swój kongres. W ubiegłym roku było ich kilkanaście tysięcy. Ile płacą za wynajem? To tajemnica handlowa. Jednak wiadomo, że za jeden dzień trzeba zapłacić 240 tysięcy złotych. Biorąc pod uwagę, że uroczystości potrwają trzy dni, można przypuszczać że świadkowie zapłacą ok. pół miliona - ze względu na rabaty.

- Świadkowie Jehowy są dla nas świetnym partnerem - nie ukrywa Adam Burak, rzecznik prasowy spółki Wrocław 2012, która zarządza stadionem. - Cieszymy się, że to u nas zdecydowali się zorganizować uroczystości.

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 111

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

B
Bogdan

NIEKTÓRE PYTANIA

1.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał modlić się do Jezusa Chrystusa?

2.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał modlić się do Marii, swojej matki?

3.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał modlić się do Ducha Świętego?

4.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał modlić się do Trójcy Świętej?

5.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał modlić się do świętych?

6.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał modlić się za pomocą obrazów?

7.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał modlić się za pomocą krzyża lub pala?

8.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał modlić się do zmarłych ludzi?

9.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał modlić się do aniołów, do anioła stróża?

10.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał nazywać przywódców religijnych Ojcem, lub Ojcem Świętym?

11.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał robić i całować krzyże, figury i obrazy?

12.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał klękać przed krzyżami, figurami i obrazami?

13.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał oddawać pokłony krzyżom, figurom i obrazom?

14.Gdzie w Piśmie Świętym Jezus Chrystus nakazał się modlić przed kościami ludzkimi?

15.Gdzie w Piśmie Świętym jest napisane że Maria była zawsze dziewicą?

z
zainteresowany

Nie żenią się z innowiercami

k
k.m.

Wiesz w ogole, ze to ja moglbym mowic tak do ciebie? Przezwisko kocia wiara wziela sie od sposobu zycia na "kocia lape". Świadkowie Jehowy nie zyja ze soba bez slubu bo jest to wbrew zasadom wiec to stwierdzenie jest mylne. Popatrz za to ns katolików ktorzy zyja na kocia lape, chyba na nich powinno tak sie wolac.

E
Ewiak Ryszard

Radzę sprawdzić też to, czy od Boga pochodzi nauka o roku 1914. Sprawdź kiedy dla Daniela rzeczywiście rozpoczęła się siedemdziesięcioletnia niewola babilońska. Czy było to w trzecim roku królowania Jehojakima, czy w jedenastym roku Sedekiasza? Jeśli było to w trzecim roku Jehojakima, to jedenasty roku Sedekiasza był rokiem 587 p.n.e., a nie 607 p.n.e.
Zapytaj też swoich przywódców, dlaczego w przekładzie Nowego Świata na początku tekstu z Księgi Daniela 1:2 dodano zwrot: "Z czasem". Nie ma go ani w tekście hebrajskim, ani w żadnym innym przekładzie.

B
Bogdan

Czy Jehowa Bóg kiedykolwiek nakazał wymawiać wyrazy biblijne nie we własnym języku, lecz w jakimś martwym języku - którym obecnie się ludzie nie posługują np. łaciną lub starohebrajskim, lub przedpotopowym?
Może Jezus kiedykolwiek kazał swoim uczniom głosicielom wymawiać jakieś wyrazy ze Słowa Bożego w taki sposób jak napisałeś - czyli : " Z punktu widzenia fonetyki waw podobne jest do u. Z literą ה forma Iαουε w języku polskim przyjęłaby formę – Jahoueh (czytaj: Jaue). Wymowa krtaniowej, szczelinowej ה jest bezdźwięczna i odpowiada w zasadzie polskiej, bezdźwięcznej h np. w "hałas". Wymowa hebrajska jest jednak słabsza. Na końcu wyrazu była ona w piśmie tylko znakiem ortograficznym, służącym do zapisu samogłoski, jeśli zaś należało ją w tym miejscu wymówić to stawiano w niej kropkę. "

Gdzie Bóg nakazuje coś takiego czynić?
- Jehowa czegoś takiego nigdy nie nakazał nikomu, wobec powyższego Twoja nauka pochodzi od Jego przeciwnika, celem skłócenia i zrobienia sekt.

Mam nadzieję, ze w rozmowie ze wszystkimi Polakami nie używasz języka starohebrajskiego, a jeśli tak to proponuję Tobie zaprzestać pisać po polsku - i zacząć pisać po np. starohebrajsku.
- Jeszcze jedno pytanie - czy modlisz się do Boga w języku starohebrajskim, czy w języku polskim, lub innym obecnie używanym?

B
Bogdan

Dlaczego z biegiem lat zdarzały się zmiany w naukach Świadków Jehowy?
Biblia mówi, że to Jehowa umożliwia swoim sługom coraz lepsze zrozumienie Jego zamierzenia (Prz. 4:18; Jana 16:12). Dlatego nawet prorocy, którzy z natchnienia Bożego spisali niektóre fragmenty Biblii, nie rozumieli znaczenia wszystkiego, co pisali (Dan. 12:8, 9; 1 Piotra 1:10-12). Apostołowie Jezusa Chrystusa zdawali sobie sprawę, że wielu rzeczy jeszcze nie rozumieją (Dzieje 1:6, 7; 1 Kor. 13:9-12). Biblia mówi, że znajomość prawdy miała znacznie wzrosnąć w „czasie końca” (Dan. 12:4). W miarę lepszego zrozumienia czegoś nieraz trzeba zmienić zdanie. Świadkowie Jehowy są gotowi pokornie dokonywać takich zmian.
Dlaczego Świadkowie Jehowy głoszą od domu do domu?
Jezus przepowiedział prowadzenie w naszych czasach następującej działalności: „Ta dobra nowina o królestwie będzie głoszona po całej zamieszkanej ziemi na świadectwo wszystkim narodom; a potem nadejdzie koniec”. Poza tym polecił swym naśladowcom: „Idźcie więc i czyńcie uczniów z ludzi ze wszystkich narodów” (Mat. 24:14; 28:19).
Gdy Jezus wysyłał pierwszych uczniów, kazał im zachodzić do domów (Mat. 10:7, 11-13). Apostoł Paweł tak powiedział o swej służbie: „Nie powstrzymywałem się od mówienia wam wszystkiego, co pożyteczne, ani od nauczania was publicznie i od domu do domu” (Dzieje 20:20, 21; zob. też Dzieje 5:42).
Od orędzia głoszonego przez Świadków Jehowy zależy życie ludzkie, nie chcą więc nikogo pominąć (Sof. 2:2, 3). Odwiedzają ludzi z miłości — przede wszystkim do Boga, ale też do bliźnich.
Na pewnej konferencji przywódców religijnych w Hiszpanii powiedziano: „Chyba [kościoły] zbytnio zaniedbują to, w czym akurat celują Świadkowie — wizyty w domach, należące do apostolskich metod pierwotnego kościoła. Podczas gdy inne wyznania nierzadko ograniczają się do wznoszenia świątyń, do zwoływania ludzi biciem w dzwony oraz do głoszenia w obrębie miejsc kultu, oni [Świadkowie] trzymają się apostolskiej taktyki chodzenia od domu do domu i wykorzystywania każdej sposobności do dawania świadectwa” (El Catolicismo, Bogota, 14 września 1975, s. 14).
Ale dlaczego Świadkowie Jehowy ciągle odwiedzają domy ludzi wyznających inną wiarę?
Nikomu nie wmuszają swego orędzia. Wiedzą jednak, że ludzie się przeprowadzają oraz że zmieniają się ich warunki życiowe. Dzisiaj ktoś może nie mieć czasu ich wysłuchać, a innym razem uczyni to z przyjemnością. Jednego członka rodziny może to nie interesować, a drugich tak. Sami ludzie się zmieniają; pod wpływem poważnych trudności życiowych mogą zdać sobie sprawę ze swych potrzeb duchowych (zob. też Izaj. 6:8, 11, 12).
Dlaczego Świadkowie Jehowy spotykają się z prześladowaniami i sprzeciwem?
Jezus powiedział: „Jeżeli świat was nienawidzi, wy wiecie, że mnie znienawidził wcześniej niż was. Gdybyście byli częścią świata, świat kochałby to, co jest jego własnością. A ponieważ nie jesteście częścią świata, ale ja was ze świata wybrałem, dlatego świat was nienawidzi” (Jana 15:18, 19; zob. też 1 Piotra 4:3, 4). Biblia mówi, że cały świat podlega władzy Szatana i że właśnie on jest głównym podżegaczem prześladowań (1 Jana 5:19; Obj. 12:17).
Jezus powiedział też swym uczniom: „Ze względu na moje imię będziecie przedmiotem nienawiści wszystkich ludzi” (Marka 13:13). Słowo „imię” oznacza tu oficjalne stanowisko Jezusa jako mesjańskiego Króla. Do prześladowań dochodzi dlatego, że Świadkowie Jehowy bardziej stosują się do jego nakazów niż do nakazów władz ziemskich.

Pismo Święte wyraźnie mówi, że również prorocy Boży i apostołowie nie wszystko od razu właściwie rozumieli. Jezus nigdy nie powiedział, że Jego uczniów będzie można poznać po nieomylności i nie robieniu żadnych błędów.
Bóg dobitnie mówi w swoim Słowie, że prawdziwych naśladowców Jezusa można poznać po :
-posłuszeństwie Słowu Bożemu
-dokładnemu naśladownictwie Jezusa
-miłowaniu nieprzyjaciół - przekują miecze na lemiesze
-objawianiu wszystkim ludziom imienia Bożego
-niezwykłej działalności głoszenia - wszystkim l

E
Ewiak Ryszard

Czy Jezus głosił ewangelię opartą na nauce o roku 1914? Czyż nie ostrzegał przed tego typu spekulacjami? (Dzieje Apostolskie 1:7). Czyż nie ostrzegał też przed uzurpatorami, którzy mieli podawać się za pomazańców i głosić, że "czas jest blisko"? (Mateusza 24:5; Łukasza 21:8).

Paweł w Liście do Galatów napisał: "Ale gdybyśmy nawet my lub anioł z nieba głosił wam Ewangelię różną od tej, którą wam głosiliśmy - niech będzie przeklęty!" (1:8). Pierwsi chrześcijanie nie głosili ewangelii opartej na nauce o roku 1914.

Na marginesie zapytam: Czy rzeczywiście trudno jest wymówić imię Boga Ja[h]ue? Forma Jehowa nie jest małym zniekształceniem. To efekt ignorancji.

Żydzi do spółgłosek יהוה dodawali samogłoski słowa adonaj (Pan). Chcieli w ten sposób przypomnieć czytającemu, aby nie wymawiał imienia Bożego, lecz zastępował je słowem Adonaj. Stąd pochodzi forma Jehowa[h]. Raymundus Martini w Pugio fidei (1278 rok) imię Boże oddał w formie Yohoua (przedruki tego dzieła wydane kilkaset lat później wprowadzają formę Jehowa).

Klemens Aleksandryjski posługiwał się formą Iαουε. Dobrze znana nam jest też samarytańska forma Ἰαβέ (Iabe).

Chrześcijanie posługujący się językiem greckim, podczas transliteracji imion hebrajskich opuszczali literę ה. W pewnym okresie czasu, literę waw transliterowano na β. Z punktu widzenia fonetyki waw podobne jest do u. Z literą ה forma Iαουε w języku polskim przyjęłaby formę – Jahoueh (czytaj: Jaue).

Wymowa krtaniowej, szczelinowej ה jest bezdźwięczna i odpowiada w zasadzie polskiej, bezdźwięcznej h np. w "hałas". Wymowa hebrajska jest jednak słabsza. Na końcu wyrazu była ona w piśmie tylko znakiem ortograficznym, służącym do zapisu samogłoski, jeśli zaś należało ją w tym miejscu wymówić to stawiano w niej kropkę.

B
Bogdan

A znasz jeszcze starohebrajski akcent podczas wymowy?
- Jeżeli imię Boże wymieniasz w piśmie - w jakimś stopniu po starohebrajsku, to dlaczego nie potrafisz logicznie myśleć i tak samo uczynić z imieniem Chrystusa i innymi imionami z Pisma Świętego, natomiast wymawiasz je po polsku - tak jak jest znane w Polsce od kilkuset lat????????

Odnośnie imienia Jezus jaki byś zastosował akcent starohebrajski???
- Czy wg Ciebie - my Polacy potrafilibyśmy wymieniać imiona po starohebrajsku z właściwym zapomnianym akcentem???

Czy wszystkie słowa w Piśmie Świętym - w tłumaczeniu po polsku chcesz zamienić na nieużywany język starohebrajski - tak jak krk robił odnośnie łaciny dla parafian - ludzi niewykształconych???

Czy chcesz aby język biblijny Jehowy Boga na nowo był w ogóle nie możliwy do głoszenia - albowiem wymawiany w języku martwym - starohebrajskim?
Jakże by można było cokolwiek głosić - no i komu???
Czy około 8 miliardów ludzi chcesz nauczyć języka starohebrajskiego - ażeby mogli poznać Pismo Święte w języku oryginału z właściwym i obecnie nieznanym akcentem???
Czy Bóg kazał komukolwiek coś takiego głosić - jak Ty to czynisz?
Kto chciałby wprowadzić język martwy i niezrozumiały wraz ze starohebrajskim akcentem imion i wszelkich innych słów?
Kto wg Pisma Świętego chce aby dzieło głoszenia zostało zahamowane, albo wyeliminowane?
Kto zgodnie z Biblią na coś takiego nie pozwoli?
Od kogo pochodzi Twoja nauka, od Boga, czy od Diabła?

E
Ewiak Ryszard

Po co te wywody? Ja wierzę, że "jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek, Chrystus Jezus" (1 Tymoteusza 2:5; por. Objawienie 3:12). Nie ma On jednak na imię Jehowa, lecz Jahoueh (czytaj Jaue). Co ciekawe, w czasopiśmie "Strażnica" przyznano: "Imię Boże w postaci 'Jahwe' (czasami 'Jahue') stanowi po prostu próbę wyrażenia go w sposób bliższy pierwotnej hebrajszczyźnie" (tom CI, nr 21, s. 5, a. 5a).

Na marginesie dodam, że użyty w Księdze Wyjścia 3:14 zwrot "אהיה אשר אהיה" "ehjeh aszer ehjeh", znaczy: "Będący, który Był". Na takie znaczenie wskazuje jednoznacznie tekst grecki Księgi Objawienia (1:4,8; 4:8; 11:17; 16:5).

ὢν καὶ ὁ ἦν = Będący i który Był (1:4).
ὢν καὶ ὁ ἦν = Będący i który Był (1:8).
ὁ ἦν καὶ ὁ ὢν = Który Był i Będący (4:8).
ὁ ὢν καὶ ὁ ἦν = Będący i który Był (11:17).
ὁ ὢν καὶ ὁ ἦν = Będący i który Był (16:5).

ἐγώ εἰμι ὁ ὤν = Ja jestem Będący (Wyjścia 3:14, Septuaginta).

B
Bogdan

W The New Encyclopedia Britannica ( napisana nie przez Świadków Jehowy ) jest napisane tak : "W Nowym Testamencie nie spotykamy ani słowa Trójca, ani wyraźnego potwierdzenia tej doktryny, a Jezus i jego naśladowcy nie myśleli zaprzeczać Szemie ze Starego Testamentu : 'Słuchaj, Izraelu : Pan, Bóg nasz , Pan jeden jest ( Powt. Pr. 6 : 4 ). (...) Doktryna ta kształtowała się stopniowo przez kilka stuleci wśród licznych sporów. (...) Pod koniec IV stulecia (...) dogmat Trójcy otrzymał postać w zasadzie obowiązującą po dziś dzień." The New Encyclopedia Britannica 1976 rok, Micropedia, tom 10, strona 126

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) czytamy : "Wyrażenie 'jeden Bóg w trzech Osobach' przyjęło się na stałe i zostało na dobre wcielone do chrześcijańskiego życia i wyznania wiary pod koniec IV stulecia. Dopiero to sformułowanie zasługuje na miano dogmatu Trójcy. U Ojców Apostolskich nie spotyka się niczego, co by w najmniejszym stopniu przypominało taki punkt widzenia." New Catholic Encyclopedia 1967 rok, tom 14, strona 299

W The Encyclopedia Americana ( napisana nie przez Świadków Jehowy ) znajdujemy następującą uwagę : "Chrystianizm wywodzi się z religii żydowskiej, a religia żydowska była ściśle unitarna [ wierzono, że Bóg jest jedną osobą ]. Drogi wiodącej z Jeruzalem do Nicei nie sposób uznać za prostą. Trinitaryzm z IV wieku nie był dokładnym odzwierciedleniem wczesnochrześcijańskiej nauki o naturze Boga; wprost przeciwnie, był odstępstwem od tej nauki." The Encyclopedia Americana, 1956 rok, tom 27, strona 294L

Według Nouveau Dictionnaire Universel ( napisanego nie przez Świadków Jehowy ) - „Platońska trójca – zwykłe przedstawienie w innej postaci starszych trójc czczonych przez dawniejsze ludy – to jakby racjonalna, filozoficzna trójca przymiotów, dająca początek trzem hipostazom, czyli osobom boskim, o których naucza się w kościołach chrześcijaństwa. (…) Stworzoną przez tego greckiego filozofa [ Platona, IV w.p.n.e. ] (…) koncepcję trójcy można spotkać we wszystkich starożytnych religiach [ pogańskich ].” Nouveau Dictionnaire Universel, Paryż 1865 – 1870 rok ( jeszcze nie było organizacji Świadkowie Jehowy ], red. M. Lachatre, tom 2, strona 1467

Znany profesor, katolik i jezuita John L. McKenzie mówi w swym Dictionary of the Bible : „Jedność natury trójcy osób okreslają wyrazy 'osoba' i 'natura', które są gr[eckimi] terminami filozoficznymi; właściwie w Biblii nigdzie nie ma tych wyrazów. Owe definicje trynitarskie wyłoniły się po długotrwałych sporach, w trakcie których te i inne wyrazy jak 'istota' i 'substancja', niektórzy teologowie błędnie odnieśli do Boga”. Dictionary of the Bible, Nowy Jork, 1965 rok, strona 899

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) przyznano : „Większość tekstów N[owego] T[estamentu] ukazuje ducha Bożego jako coś, a nie kogoś; widać to zwłaszcza w paralelnym zestawieniu ducha z mocą Bożą.” Catholic Encyclopedia, 1967 rok, tom 13, strona 575

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) : „Apologeci [chrześcijańscy pisarze greccy z II wieku] mówili o Duchu zbyt powściągliwie; można by rzec – zbyt bezosobowo, niż byśmy się tego spodziewali.” New Catholic Encyclopedia, tom 14, strona 296.

Ś
Świadek Jehowy Bogdan

W The New Encyclopedia Britannica ( napisana nie przez Świadków Jehowy ) jest napisane tak : "W Nowym Testamencie nie spotykamy ani słowa Trójca, ani wyraźnego potwierdzenia tej doktryny, a Jezus i jego naśladowcy nie myśleli zaprzeczać Szemie ze Starego Testamentu : 'Słuchaj, Izraelu : Pan, Bóg nasz , Pan jeden jest ( Powt. Pr. 6 : 4 ). (...) Doktryna ta kształtowała się stopniowo przez kilka stuleci wśród licznych sporów. (...) Pod koniec IV stulecia (...) dogmat Trójcy otrzymał postać w zasadzie obowiązującą po dziś dzień." The New Encyclopedia Britannica 1976 rok, Micropedia, tom 10, strona 126

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) czytamy : "Wyrażenie 'jeden Bóg w trzech Osobach' przyjęło się na stałe i zostało na dobre wcielone do chrześcijańskiego życia i wyznania wiary pod koniec IV stulecia. Dopiero to sformułowanie zasługuje na miano dogmatu Trójcy. U Ojców Apostolskich nie spotyka się niczego, co by w najmniejszym stopniu przypominało taki punkt widzenia." New Catholic Encyclopedia 1967 rok, tom 14, strona 299

W The Encyclopedia Americana ( napisana nie przez Świadków Jehowy ) znajdujemy następującą uwagę : "Chrystianizm wywodzi się z religii żydowskiej, a religia żydowska była ściśle unitarna [ wierzono, że Bóg jest jedną osobą ]. Drogi wiodącej z Jeruzalem do Nicei nie sposób uznać za prostą. Trinitaryzm z IV wieku nie był dokładnym odzwierciedleniem wczesnochrześcijańskiej nauki o naturze Boga; wprost przeciwnie, był odstępstwem od tej nauki." The Encyclopedia Americana, 1956 rok, tom 27, strona 294L

Według Nouveau Dictionnaire Universel ( napisanego nie przez Świadków Jehowy ) - „Platońska trójca – zwykłe przedstawienie w innej postaci starszych trójc czczonych przez dawniejsze ludy – to jakby racjonalna, filozoficzna trójca przymiotów, dająca początek trzem hipostazom, czyli osobom boskim, o których naucza się w kościołach chrześcijaństwa. (…) Stworzoną przez tego greckiego filozofa [ Platona, IV w.p.n.e. ] (…) koncepcję trójcy można spotkać we wszystkich starożytnych religiach [ pogańskich ].” Nouveau Dictionnaire Universel, Paryż 1865 – 1870 rok ( jeszcze nie było organizacji Świadkowie Jehowy ], red. M. Lachatre, tom 2, strona 1467

Znany profesor, katolik i jezuita John L. McKenzie mówi w swym Dictionary of the Bible : „Jedność natury trójcy osób okreslają wyrazy 'osoba' i 'natura', które są gr[eckimi] terminami filozoficznymi; właściwie w Biblii nigdzie nie ma tych wyrazów. Owe definicje trynitarskie wyłoniły się po długotrwałych sporach, w trakcie których te i inne wyrazy jak 'istota' i 'substancja', niektórzy teologowie błędnie odnieśli do Boga”. Dictionary of the Bible, Nowy Jork, 1965 rok, strona 899

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) przyznano : „Większość tekstów N[owego] T[estamentu] ukazuje ducha Bożego jako coś, a nie kogoś; widać to zwłaszcza w paralelnym zestawieniu ducha z mocą Bożą.” Catholic Encyclopedia, 1967 rok, tom 13, strona 575

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) : „Apologeci [chrześcijańscy pisarze greccy z II wieku] mówili o Duchu zbyt powściągliwie; można by rzec – zbyt bezosobowo, niż byśmy się tego spodziewali.” New Catholic Encyclopedia, tom 14, strona 296

Ś
Świadek Jehowy Bogdan

W The New Encyclopedia Britannica ( napisana nie przez Świadków Jehowy ) jest napisane tak : "W Nowym Testamencie nie spotykamy ani słowa Trójca, ani wyraźnego potwierdzenia tej doktryny, a Jezus i jego naśladowcy nie myśleli zaprzeczać Szemie ze Starego Testamentu : 'Słuchaj, Izraelu : Pan, Bóg nasz , Pan jeden jest ( Powt. Pr. 6 : 4 ). (...) Doktryna ta kształtowała się stopniowo przez kilka stuleci wśród licznych sporów. (...) Pod koniec IV stulecia (...) dogmat Trójcy otrzymał postać w zasadzie obowiązującą po dziś dzień." The New Encyclopedia Britannica 1976 rok, Micropedia, tom 10, strona 126

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) czytamy : "Wyrażenie 'jeden Bóg w trzech Osobach' przyjęło się na stałe i zostało na dobre wcielone do chrześcijańskiego życia i wyznania wiary pod koniec IV stulecia. Dopiero to sformułowanie zasługuje na miano dogmatu Trójcy. U Ojców Apostolskich nie spotyka się niczego, co by w najmniejszym stopniu przypominało taki punkt widzenia." New Catholic Encyclopedia 1967 rok, tom 14, strona 299

W The Encyclopedia Americana ( napisana nie przez Świadków Jehowy ) znajdujemy następującą uwagę : "Chrystianizm wywodzi się z religii żydowskiej, a religia żydowska była ściśle unitarna [ wierzono, że Bóg jest jedną osobą ]. Drogi wiodącej z Jeruzalem do Nicei nie sposób uznać za prostą. Trinitaryzm z IV wieku nie był dokładnym odzwierciedleniem wczesnochrześcijańskiej nauki o naturze Boga; wprost przeciwnie, był odstępstwem od tej nauki." The Encyclopedia Americana, 1956 rok, tom 27, strona 294L

Według Nouveau Dictionnaire Universel ( napisanego nie przez Świadków Jehowy ) - „Platońska trójca – zwykłe przedstawienie w innej postaci starszych trójc czczonych przez dawniejsze ludy – to jakby racjonalna, filozoficzna trójca przymiotów, dająca początek trzem hipostazom, czyli osobom boskim, o których naucza się w kościołach chrześcijaństwa. (…) Stworzoną przez tego greckiego filozofa [ Platona, IV w.p.n.e. ] (…) koncepcję trójcy można spotkać we wszystkich starożytnych religiach [ pogańskich ].” Nouveau Dictionnaire Universel, Paryż 1865 – 1870 rok ( jeszcze nie było organizacji Świadkowie Jehowy ], red. M. Lachatre, tom 2, strona 1467

Znany profesor, katolik i jezuita John L. McKenzie mówi w swym Dictionary of the Bible : „Jedność natury trójcy osób okreslają wyrazy 'osoba' i 'natura', które są gr[eckimi] terminami filozoficznymi; właściwie w Biblii nigdzie nie ma tych wyrazów. Owe definicje trynitarskie wyłoniły się po długotrwałych sporach, w trakcie których te i inne wyrazy jak 'istota' i 'substancja', niektórzy teologowie błędnie odnieśli do Boga”. Dictionary of the Bible, Nowy Jork, 1965 rok, strona 899

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) przyznano : „Większość tekstów N[owego] T[estamentu] ukazuje ducha Bożego jako coś, a nie kogoś; widać to zwłaszcza w paralelnym zestawieniu ducha z mocą Bożą.” Catholic Encyclopedia, 1967 rok, tom 13, strona 575

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) : „Apologeci [chrześcijańscy pisarze greccy z II wieku] mówili o Duchu zbyt powściągliwie; można by rzec – zbyt bezosobowo, niż byśmy się tego spodziewali.” New Catholic Encyclopedia, tom 14, strona 296

Ś
Świadek Jehowy Bogdan

W The New Encyclopedia Britannica ( napisana nie przez Świadków Jehowy ) jest napisane tak : "W Nowym Testamencie nie spotykamy ani słowa Trójca, ani wyraźnego potwierdzenia tej doktryny, a Jezus i jego naśladowcy nie myśleli zaprzeczać Szemie ze Starego Testamentu : 'Słuchaj, Izraelu : Pan, Bóg nasz , Pan jeden jest ( Powt. Pr. 6 : 4 ). (...) Doktryna ta kształtowała się stopniowo przez kilka stuleci wśród licznych sporów. (...) Pod koniec IV stulecia (...) dogmat Trójcy otrzymał postać w zasadzie obowiązującą po dziś dzień." The New Encyclopedia Britannica 1976 rok, Micropedia, tom 10, strona 126

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) czytamy : "Wyrażenie 'jeden Bóg w trzech Osobach' przyjęło się na stałe i zostało na dobre wcielone do chrześcijańskiego życia i wyznania wiary pod koniec IV stulecia. Dopiero to sformułowanie zasługuje na miano dogmatu Trójcy. U Ojców Apostolskich nie spotyka się niczego, co by w najmniejszym stopniu przypominało taki punkt widzenia." New Catholic Encyclopedia 1967 rok, tom 14, strona 299

W The Encyclopedia Americana ( napisana nie przez Świadków Jehowy ) znajdujemy następującą uwagę : "Chrystianizm wywodzi się z religii żydowskiej, a religia żydowska była ściśle unitarna [ wierzono, że Bóg jest jedną osobą ]. Drogi wiodącej z Jeruzalem do Nicei nie sposób uznać za prostą. Trinitaryzm z IV wieku nie był dokładnym odzwierciedleniem wczesnochrześcijańskiej nauki o naturze Boga; wprost przeciwnie, był odstępstwem od tej nauki." The Encyclopedia Americana, 1956 rok, tom 27, strona 294L

Według Nouveau Dictionnaire Universel ( napisanego nie przez Świadków Jehowy ) - „Platońska trójca – zwykłe przedstawienie w innej postaci starszych trójc czczonych przez dawniejsze ludy – to jakby racjonalna, filozoficzna trójca przymiotów, dająca początek trzem hipostazom, czyli osobom boskim, o których naucza się w kościołach chrześcijaństwa. (…) Stworzoną przez tego greckiego filozofa [ Platona, IV w.p.n.e. ] (…) koncepcję trójcy można spotkać we wszystkich starożytnych religiach [ pogańskich ].” Nouveau Dictionnaire Universel, Paryż 1865 – 1870 rok ( jeszcze nie było organizacji Świadkowie Jehowy ], red. M. Lachatre, tom 2, strona 1467

Znany profesor, katolik i jezuita John L. McKenzie mówi w swym Dictionary of the Bible : „Jedność natury trójcy osób okreslają wyrazy 'osoba' i 'natura', które są gr[eckimi] terminami filozoficznymi; właściwie w Biblii nigdzie nie ma tych wyrazów. Owe definicje trynitarskie wyłoniły się po długotrwałych sporach, w trakcie których te i inne wyrazy jak 'istota' i 'substancja', niektórzy teologowie błędnie odnieśli do Boga”. Dictionary of the Bible, Nowy Jork, 1965 rok, strona 899

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) przyznano : „Większość tekstów N[owego] T[estamentu] ukazuje ducha Bożego jako coś, a nie kogoś; widać to zwłaszcza w paralelnym zestawieniu ducha z mocą Bożą.” Catholic Encyclopedia, 1967 rok, tom 13, strona 575

W New Catholic Encyclopedia ( napisana nie przez Świadków Jehowy, lecz przez profesorów katolickich ) : „Apologeci [chrześcijańscy pisarze greccy z II wieku] mówili o Duchu zbyt powściągliwie; można by rzec – zbyt bezosobowo, niż byśmy się tego spodziewali.” New Catholic Encyclopedia, tom 14, strona 296

E
Ewiak Ryszard

Jezus ostrzegał: "Strzeżcie się, abyście nie zostali zwiedzeni. Liczni bowiem przyjdą w imieniu moim mówiąc: 'Ja jestem'. I: 'Czas jest blisko'. Nie podążajcie za nimi" (Łukasza 21:8).

"Liczni bowiem przyjdą w imieniu moim mówiąc: 'Ja jestem namaszczony' i wielu zwiodą" (Mateusza 24:5).

Zapowiedź ta zaczęła się wypełniać na dużą skalę w XIX wieku. Do owych uzurpatorów należał Charles Taze Russell. Głosił, że "dni ostatnie" rozpoczęły się w roku 1799, i że do roku 1914 dokona się zniszczenie wszystkich ludzkich instytucji tego świata.

W wydanej 25 lat przed rokiem 1914 książce "The Time is At Hand" (Czas jest blisko), czytamy: "W tym rozdziale przedstawiamy biblijny dowód wykazujący, że całkowite zakończenie Czasów Pogan, to jest pełne zakończenie ich panowania w ramach dzierżawy, nastąpi w 1914 r. n.e.; że data ta jest ostateczną granicą panowania niedoskonałego człowieka" (s. 77).

Zgodnie z powyższą zapowiedzią Jezusa wielu dało się zwieść. Przywódcy tego ruchu zwodzą nie tylko bliskim końcem. Reklamują też od wielu lat najbardziej niebezpieczną formę spirytyzmu, nazwaną w Księdze Objawienia - farmakeia (por. Ap.9:21). Tak w starożytnej Grecji nazywano leczenie według kanonów wiedzy tajemnej. Do metod tych zalicza się między innymi: bioenergoterapia, homeopatia, akupresura, akupunktura. Cechą charakterystyczną tych technik jest posługiwanie się ezoteryczną energią. Różnie jest ona nazywana: chi, qi, ki, reiki, prana, bioenergia, bioplazma, ektoplazma, siła życiowa, magnetyzm zwierzęcy, mana, energia psychotroniczna, itd. Energia ta powoduje lewitację, automatyczne pisanie, wywołuje glosalia, wprawia w ruch wahadło lub różdżkę, może uspokajać i wywoływać stany lękowe, powodować zaburzenia psychiczne, leczyć i zabijać. Potrafi wiele, ale nie jest wszechmocna.

Prawdę powiedziała dr Maria Meyer: "Literatura ezoteryczna jasno dowodzi, że nie są tam wykorzystywane siły naturalne, a istoty duchowe. Poddając się takim terapiom, otwieramy wrota tym istotom".

Farmakeia - to nie rozmowa z duchami, to zaproszenie, aby weszły w nas, dlatego Biblia tak bardzo to potępia (Objawienie 21:8; 22:15).

Z
Zafascynowany

A jak tam z tymi basenami? Za darmoche? Chcemy wynajac loze prezydenta! Jak z bungee?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3