Sutryk: Kolejnych buspasów we Wrocławiu nie będzie. Jeszcze tylko jeden

Kinga Czernichowska
Pawel Relikowski / Polska Press
Planowany buspas na ul. Bolesława Krzywoustego będzie ostatnim, jaki zamierza wprowadzić wrocławski ratusz. - Kolejnych nie będzie - deklaruje prezydent Jacek Sutryk. Ale broni tych buspasów, które - mimo protestów kierowców - już powstały. - Nie da się wyburzyć budynków i kamienic, by utworzyć kolejne, szersze pasy dla kierowców. To byłoby głupie i nieracjonalne. Jedyne, co możemy zrobić, to zmieniać nawyki wrocławian. Buspasy mają ułatwić poruszanie się po Wrocławiu komunikacją miejską - przekonuje prezydent Wrocławia.

We Wrocławiu mamy już blisko 30 kilometrów wydzielonych pasów dla autobusów. W tym roku powstały buspasy na Grabiszyńskiej, Krakowskiej i przy Podwalu. Według prezydenta Jacka Sutryka dzięki temu autobusy poruszają się szybciej. Skutek wprowadzonych zmian jest jednak taki, że kierowcy stoją w korkach, choć - według specjalistów - to właśnie samochodami przejeżdża przez te ulice więcej ludzi niż autobusami. Prezydent broni jednak takiego rozwiązania.

- Korki pojawiają się w tych godzinach, gdzie natężenie ruchu zawsze jest dużo większe. Niewiele zatem się zmienia. Przypomnę, że przy Podwalu były dwa pasy dla kierowców i dalej są, powstał nowy pas wydzielony dla autobusów - tłumaczy Sutryk. - Tymczasem buspasy poprawiły przepustowość komunikacji miejskiej - uważa.

Prezydent najwyraźniej na Podwalu dawno jednak nie był. Zauważyłby, że autobusy na nowym pasie najzwyczajniej się nie mieszczą i muszą korzystać z "gościnności" kierowców pozostałych aut. Kliknij i przeczytaj więcej na ten temat

Zobacz też: Wieczny korek na Krakowskiej. Czy buspas ma jakiś sens?

- Nie da się wyburzyć budynków i kamienic, by utworzyć kolejne, szersze pasy dla kierowców. Dlatego staramy się przekonywać wrocławian do zmian nawyków w poruszaniu się po mieście. Sam jeżdżę i rowerem, i tramwajem, i autem. Zdaję sobie sprawę, że taka zmiana przyzwyczajeń to proces. Ale nie ma innego sposobu na poprawę komunikacji.

- Zdaję sobie sprawę, że nie zawsze możliwe jest to, by przesiąść się z samochodu na rower czy komunikację miejską. Wynika to z porządku dnia. Ale warto zrobić to wtedy, kiedy jest to realne - dodaje Sutryk.

Prezydent chce utworzyć jeszcze jeden buspas - na Krzywoustego. - Na razie trwają prace projektowe. Buspas powinien być gotowy w ciągu najbliższych dwóch lat. Na razie nie ma planów utworzenia kolejnych buspasów - tłumaczy Sutryk.

ZOBACZ TAKŻE

Wideo

Komentarze 348

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Teraz trzeba liczyć tylko na mądrość ludzi w kolejnych wyborach

M
Meryl

Sadzenie parku na przebiegu planowanej Śródmiejskiej Trasy Południowej to sprawa dla Prokuratora

h
hahaha

milionowe nakłady na remonty i przebudowę ulic wyrzucone w błoto , bo Wrocław jest coraz bardziej zakorkowany ....bo budują poje-busy

z
zwykłyRP

Nigdy nie kląłem na jakimkolwie forum ale teraz nie dam rady - DEBILIZM !!!

Jak można na głównej trasie wylotowej z miasta planować zrobienie buspasa. Przecież to oznacza totalny paraliż Wrocławia od tej strony. A więc najpierw pozwala się budować potężne osiedla mieszkaniowe bez zabezpieczenia odpowiedniej rozbudowy sieci dróg, a teraz tej masie mieszkańców funduje się koszmar ograniczajac możliwość przejazdu drogami, których układ pamięta jeszcze czasy przedwojenne. A moze właśnie by wprowadzic mozliwość rozbudowy nowych linii komunikacji zbiorowej trzeba by było ( tam gdzie to możliwe ) zamiast upychać się na siłę w istniejących od kilku dziesięcioleci pasach, zaryzykować zmianę z rozbiórką niektórych budynków włącznie. Przecież tak się robi na całym świecie, a nikt nie powiedział że jak coś raz zbudowano to już ma być po wieczne czasy. I niech w końcu miasto np. skończy budowę obwodnicy śródmiejskiej zamykając pierścień omijający centrum.

o
oło
6 września, 18:03, mieszkaniec grabiszynka:

Dzięki buspasowi na grabiszyńskiej mamy ogromny korek na Inżynierskiej a w tym korku stoją też autobusy MPK. Czekam na studentów. Będzie lepiej. Sutryk .....................

7 września, 13:39, Gość:

Dzięki buspasowi na Grabiszyńskiej szybciej dojechałem do pracy

O ile szybciej- o 3 minuty? A o ile więcej jest spalin przez ten bus-pas. Drogi mieszkańcu - nie tędy droga.

o
oło

Czy nie da się odwołać tego mądrego inaczej przed sparaliżowaniem całego miasta?

G
Gość

W Berlinie Buspasy są na ulicy o podobnej funkcjonalności co np. nasza Grabiszyńska .... ale z głową to jest zrobione:

- to tylko dla autobusów

- w gruncie rzeczy osobówki mają dalej po dwa pasy

- buspas wg. znaków funkcjonuje ( jest tabliczka informująca) "Poniedziałek - Piątek od 6-9 i 14-17"

Więc ... panowie ... może urzędników należny wymienić na tych z Berlina bo wy jakoś nie nadajecie się do zarządzania większego miasta !!

G
Gość
8 września, 11:12, Gość:

Chciałbym pogratulować wrocławskim decydentom za wybudowanie dziwolaga drogowego, którym jest ul. Buforowa.

3 października, 20:41, Gość:

NOWA BUFOROWA = STARA BUFOROWA . TYLKO GŁADKO JEST ,BRAWO.

Rozumie ograniczyć wjazd do miasta .. ale wyjazd .. to już debilne posuniecie ... jeszcze bardzie się przyczynia to do smogu. Wiaty przystankowe to wy tam już macie ... bo wiele lat ... korzystanie z MPK tam to było dla "opornych" .... bo jak się granica miasta zaczęła ... to urywał się chodnik a przystanek miasta Wrocław to była rura w ziemie wbita z rozkładem jazdy i tak się stało jak palant na skraju ulicy a tuż za rów melioracyjny.

G
Gość
6 września, 18:03, mieszkaniec grabiszynka:

Dzięki buspasowi na grabiszyńskiej mamy ogromny korek na Inżynierskiej a w tym korku stoją też autobusy MPK. Czekam na studentów. Będzie lepiej. Sutryk .....................

To tylko prowizorce działania ... jak to na państwowej posadzie.

Nowo powstałe osiedla na obrzeżach bez rozwoju tam komunikacji miejskiej są powodem rosnącej ilości aut .... no bo na piechotę to sie spod Bielan na grunwald nie przejdzie ... ba ścieżek rowerowych nawet nikt tam nie buduje.

Proszę analogicznie przetestować "wzów Dudkiewicza" Berlin .. ich komunikacje publiczną ... i zajdzie się odpowiedz dlaczego berlińczycy maja mniej aut. Po drugie w Berlinie to zarobki są na tyle wysoki że wystarczy że tylko małżonek pracuje :) a żona wychowuje dzieci bo bardzo to wspiera socjal ( wola dać ludzim kasę niż utrzymywać złobki, których tam porostu nie ma, a przedszkola to są 2 godzinne).

Od i mamy porównawczy model Dudka ... porównał tak jakby ja ślepemu zazdrościł że ma dobry słuch.

G
Gość
8 września, 0:45, Gość:

Robią nowe buspasy,bo chcą żeby ludzie się przesiedli do komunikacji miejskiej,żeby zrezygnowali z jazdy własnym samochodem. Jeździłam 13 lat tramwajami i autobusami wrocławskiego MPK ,obecnie jeżdżę samochodem i obym nigdy nie musiała się przesiąść znowu do komunikacji miejskiej.Jesteś zmuszony wąchać czyjeś zapachy,czy też smrody.Pot,alkohol z wczorajszej imprezy w środku tygodnia,a rano do pracy,kiełbasa którą się komuś odbiło ,bo jadł na śniadanie,cebula i takie tam np.ktoś chamsko puści bąka,nie mówię już o [wulgaryzm]ach-kloszardach,którzy notorycznie wsiadają,jadą na gapę i rozsiewają swoje aromaty.Nie powiem czasem jadę komunikacją miejską,ale nie muszę na szczęście jeździć na co dzień.Pozdrawiam wszystkich zmuszonych jechać jak śledzie w śmierdzącym autobusie lub tramwaju.Pozdrawiam wszystkich.

Oby tylko aromaty ... a wszy to nie łaska.

G
Gość
8 września, 11:12, Gość:

Chciałbym pogratulować wrocławskim decydentom za wybudowanie dziwolaga drogowego, którym jest ul. Buforowa.

NOWA BUFOROWA = STARA BUFOROWA . TYLKO GŁADKO JEST ,BRAWO.

G
Gość
5 września, 11:23, Czytasz Książki?:

We Wrocławiu mamy więcej aut na 1000 mieszkańców niż w Berlinie, liczba aut stale rośnie. Z buspasami czy bez i tak zmierzamy do komunikacyjnego sepuku. Grabiszyńska stała w szczycie przedtem i stoi teraz. Auta zajmują 5 razy więcej powierzchni miasta niż piesi. Jeden pełny 18 metrowy autobus zabiera tyle przestrzeni co 2 km samochodów z 1 kierowcą. Może warto sobie powiedzieć, że świat który znamy się zmienia i wszyscy w tym mieście nie zmieścimy się z autami. Może ci co chcą przyjemnie jeździć autem - powinni płacić tym, co chcą dla nich odstąpić prawo do auta i przesiądą się na MPK?

5 września, 16:18, Gość:

Jakim kretynem trzeba być, aby porównywać Berlin do Wrocławia.

Ile osób przemieszcza się we Wrocławiu metrem. Żadna.

I co z tego wynika??? Absolutnie nic

5 września, 16:33, Metro:

No i właśnie. Jeśli byłoby we Wrocławiu metro tak dobrze funkcjonujące jak w Berlinie, to większość ludzi by z niego korzystało i takie porównania miałyby sens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niestety MPK we Wrocławiu proponuje mieszkańcom wiecznie brudne, zatłoczone, śmierdzące i spóźniające się autobusy i tramwaje (mimo tych wspaniałych buspasów). Tak wiec najpierw budujemy metro połączone z koleją naziemną - tak jak w Berlinie (u-ban, s-ban), a potem porównujemy ilość aut na mieszkańca i możemy wydzielać buspasy na każdej głównej ulicy miasta!!!!!!! Panie Prezydencie w tej kolejności prosimy!!!!!!!

Idealnie :)

G
Gość
6 września, 11:21, Gość:

Zlikwidować wszystkie bus pasy. To najmniej efektywne wykorzystanie wspólnej przestrzeni miejskiej, do tego na wyłączność dla najbardziej ułomnego środka komunikacji jakim jest tramwaj. Odwołać prezydenta !!!

20 września, 15:12, Gość:

Brawo!!!!!! tak trzeba zrobić

Popieram zlikwidować bus pasy i odwołać ułomnego prezydenta!

G
Gość
6 września, 11:21, Gość:

Zlikwidować wszystkie bus pasy. To najmniej efektywne wykorzystanie wspólnej przestrzeni miejskiej, do tego na wyłączność dla najbardziej ułomnego środka komunikacji jakim jest tramwaj. Odwołać prezydenta !!!

Brawo!!!!!! tak trzeba zrobić

G
Gość

Odwołać gościa. Wnerwia już poważnie. To grozi rozruchami.

Dodaj ogłoszenie