Studenci Uniwersytetu: mamy dość nudy i rutyny

Weronika Skupin
Studenci spotkali się wczoraj na debacie z władzami Instytutu Stosunków Międzynarodowych
Studenci spotkali się wczoraj na debacie z władzami Instytutu Stosunków Międzynarodowych Paweł Relikowski
- 90 procent studentów nie wie, czego się mogą spodziewać na studiach i później, na rynku pracy. Chcemy to zmienić, poprawić na uczelni to, co można - mówi Tomasz Błoński, student piątego roku stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Wrocławskim. Młodzi chcą zmienić organizację i program swoich studiów. Dlatego wczoraj zaprosili do rozmów pracowników instytutu z dyrektorem, prof. Zdzisławem Winnickim na czele.

Żakom nie podoba się m.in., że prowadzący nie mogą wykładać przedmiotów ze swoich specjalizacji, muszą trzymać się sztywnych programów i w rezultacie zajęcia są nudne. Studenci forsują więc możliwość decydowania o indywidualnych ścieżkach specjalizacji.

Studenci chcą też uczyć się doboru źródeł, bibliografii i analizy problemów badawczych, której nikt nie wykłada na Uniwersytecie. Proponują też pracę pisemną zamiast egzaminu licencjackiego.
- Wiemy, że niektóre zagadnienia, np. informatyzacja Uniwersytetu, wychodzą poza kompetencje Instytutu Studiów Międzynarodowych. Chcemy jednak najpierw rozmawiać o tym, co można zmienić tutaj. Jakikolwiek spełniony postulat będzie nas cieszył - mówił przed wczorajszą debatą Tomasz Błoński.

Udało się chyba dojść do wstępnego porozumienia. - Mam pozytywne wrażenia, ale więcej dziś nie powiem - ucina prof. Winnicki.

- Ustaliliśmy z władzami instytutu, że niektóre kwestie są dla nas wspólne i będziemy je poruszać na forum Uniwersytetu. Będą też następne debaty - mówi Marta Górska, studentka czwartego roku na ISM.

- Jest szansa, że dzięki naszej interwencji adiunkci będą mogli prowadzić seminaria.
Niektóre punkty są sporne, np. ten o wprowadzeniu pracy licencjackiej. - Jestem za egzaminami - mówi Magdalena Pelczarska, studentka dwóch kierunków. - Praca licencjacka nic nie wnosi, a do magisterki przygotowują seminaria.

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

a
absolwent

Przynajmniej są dużo uczciwsi niż ty tu na forum, żałosna, oszukańcza gnido.

a
absolwent

bo wiedzą, jak wygląda edukacja na Zachodzie. Czasy, gdy student grzecznie kuł i o nic sie nie pytał, juz minęły. To akademicy tkwią jeszcze w poprzedniej epoce.

c
ctr

Dzis student wie z gory czego go beda uczyc. Kazdy wyklad ma swoj syllabus, spis tresci, ktory mozna latwo znalezc. Jesli komus nie podoba sie program na jednym Uniwersytecie moze isc na inny, moze tez np. na jakis rok wyjechac na studia za granice, chocby w ramach Erazmusa. Domaganie sie doraznej zmiany programow bo jest nas za duzo by znalezc prace jest przykladem zalosnego myslenia. O tym trzeba pomyslec duzo wczesniej...

I
IP 159.205.113.xxx

Wstyd mi, że ludzie o takiej mentalności studiują, albo są magistrami, choć rozumiem, że to nie do końca ich wina. Ich, czyli obecnych dwudziestolatków. Po prostu tak zostali wychowani przez rodziców czytających "opiniotwórczą" prasę i pracujących dziennie po 14 godzin, przez teksty i "przesłania" hip-hopowe, czy rockowe, przez amerykańskie filmy i seriale, reklamy, supermarkety, demotywatory, facebooki, pornografię, fast-foody, modę na "luzactwo" i knajpiane napoje piwopodobne. "Byt kształtuje świadomość".

P
Piotr

Przestań już gościu trollować pod różnymi nickami (IP 159.205.113.xxx). Sam jesteś matoł, na dodatek chamidło do n-tej potegi.

P
Piotr

Przestań już gościu trollować pod różnymi nickami (IP 159.205.113.xxx). Sam jesteś matoł, na dodatek chamidło do n-tej potegi.

p
pan em

A skąd ty wiesz, że to był dawny absolwent? Gdzieś się przedstawił? Chyba nie. A to oznacza, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem i dopowiadasz sobie rzeczy niezgodnie z prawdą. Czyli (...) - jesteś matołem.

m
marcel

Poza tym dlaczego trollujesz pod różnymi nickami (panem et circenses, gość, etc.)?

m
marcel

to sama prawda. Głupotę należy nazywać po imieniu.

m
marcel

A skąd ty wiesz, że to był student? Gdzieś się przedstawił? Chyba nie. A to oznacza, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem i dopowiadasz sobie rzeczy niezgodnie z prawdą. Czyli napisał prawdę - jesteś matołem.

Gratuluję Uniwersytetowi Wrocławskiemu poziomu kultury i inteligencji dawnych absolwentów. Nie tylko nieżyciowi, ale zwyczajnie chamscy i głupi.

o
odp

Nie wszyscy tak podchodzą do studiów. Należę do osób, które wyciągają więcej ze studiów działając w kole naukowym oraz współpracując z ośrodkami naukowymi. Jak także dbam o naukę języków obcych.

Twierdzę jednak, że egzamin licencjacki jest lepszą formą ukończenia I stopnia st. wyższych. Dlaczego? Sprawdza wiedzę w danej tematyce. Bez danej wiedzy nie można świadomie wyciągać wnioski i tworzyć. Egzaminy także weryfikują ile dany student zdobył wiedzy i jeśli mu się nie powiedzie to znaczy, że nie powinien isc na II stopień albo się douczyć i spróbować ponownie. Po tym sprawdzeniu można zagłębić się w materię i poszukiwać.
Natomiast prace licencjackie przybrały formę łatwiejszego zdobycia "papierka" i przepchania na mgr.

p
panem et circenses

"bo na dzisiejszych studiach raczej byś sobie nie poradził, matole".

Gratuluję Uniwersytetowi Wrocławskiemu poziomu kultury i inteligencji studentów. Dzisiejsi studenci są tacy... życiowi.

M
Magda

Przeczytaj lepiej swoje wpisy - to są dopiero smutne przykłady plebeizacji społeczeństwa. Szczególnie te personalne inwektywy w odpowiedzi na czyjeś argumenty. Poprzednik miał rację, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Poza tym zwyczajnie piszesz bzdury, a o dydaktyce nie masz zielonego pojęcia.

M
Magda

Ja myślę, że to jednak tobie przydałaby się umiejętność dialogu, skoro jedyna odpowiedź, na którą cię stać, to personalne wycieczki pod czyims adresem. Co do ślubowania, to jest to klasyczny przykład wymuszania obietnic, w które nikt chyba nie wierzy. Na dodatek niezgodnych z prawdą, bo "dobre imię" to uniwersytet może i miał, ale przed wojną. Fakt, że popierasz takie praktyki, świadczy, że poprzednik ma rację - bliżej ci do totalitarysty niż demokraty.

b
byf

A kto powiedzial, ze "musi tylko..."? To wlasnie pokazuje ten sposob myslenia, nauczcie mnie od tej strony do innej, tyle mam umiec. Zacznijcie wreszcie myslec o studiach jak o czyms waznym dla pokazania siebie jak najlepiej, a nie jedynie by powielic innych. O poziomie studiow decyduja tez sami studenci, doswiadczeni wykladowcy wiedza, ze sa lata gorsze i lepsze. Te lepsze sa tez dlatego, ze miedzy studentami wytwarza sie cos w rodzaju zyczliwej rywalizacji. Wtedy mozna zrobic wiecej niz "tylko poszukac..."

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3