Stacja kolejowa w Leśnicy oficjalnie otwarta. PKP chwali się sukcesem (ZDJĘCIA, ROZKŁADY JAZDY)

Weronika Skupin
Wrocław, wyremontowany dworzec kolejowy na osiedlu Leśnica
Wrocław, wyremontowany dworzec kolejowy na osiedlu Leśnica Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Stacja kolejowa Wrocław Leśnica została dziś oficjalnie otwarta. Choć nastąpiło to ponad rok po terminie - pierwotny upłynął we wrześniu 2012 roku, to PKP cieszy się z sukcesu. – Pociągi mogą jeździć tędy z prędkością 120 km/h – chwali się Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Nie wszystkie pociągi będą się zatrzymywać na dworcu Leśnica. Te dalekobieżne mogą jeździć 120 km/h. Poprzednio obowiązywało tu ograniczenie do 60 km/h ze względu na stan i rozkład torów, który teraz uległ zmianie. Ale pozostałe pociągi wciąż muszą stanąć, by zabrać i wysadzić pasażerów. Co więc jeszcze jest plusem oprócz tej "zawrotnej prędkości"?

Odnowiono zabytkowe wiaty, dobudowano peron, a pozostałe zrównano z ziemią i postawiono na nowo. Pod stacją biegną nowoczesne systemy sterowania ruchem, których nie widać, ale znacznie usprawniają pracę dyspozytora.

Więcej o stacji w Leśnicy pisaliśmy na początku listopada. Zobacz: Stacja Wrocław Leśnica gotowa. Perony piękne, ale za długie? (ZOBACZ ZDJĘCIA).

Od czasu naszej ostatniej wizyty, niewiele się na stacji zmieniło. Już wtedy stacja działała niemal w pełni, niegotowy był tylko przejazd dla wojska przez jeden z torów. W praktyce będzie on i tak bardzo rzadko używany.

Warto przypomnieć, że stacja miała być gotowa we wrześniu 2012. Skąd opóźnienia? – Nie sądziliśmy, że tyle czasu zajmie uzgadnianie tras objazdów podczas remontu przejazdów kolejowych przez ul. Średzką i Trzmielowicką w Leśnicy – mówi Mirosław Siemieniec. – Poza tym pod ziemią znaleźliśmy stare instalacje, których nie było na planach, to kolejne miesiące opóźnienia. Poza tym czekaliśmy aż zwiąże zaprawa między kostkami brukowymi na przejeździe przez ul. Trzmielowicką – wylicza Siemieniec.

Zobacz rozkłady jazdy Wrocław Leśnica
Wrocław Leśnica - odjazdy
Wrocław Leśnica - przyjazdy

Jak wyjaśnia Siemieniec opóźnienia były uzasadnione, a wykonawca czyli firma Skanska otrzymała czas na zmianę planów. Czy będzie płaciła kary finansowe za opóźnienia? Siemieńcowi, przynajmniej na razie, nic na ten temat nie wiadomo.

Łącznie remont pochłonął 70 milionów złotych.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

h
havranek
Byłem tam tydzień temu, żeby zobaczyć zanim zdewastują. Rzeczywiście stacja prezentuje się znakomicie. Jest parę niedoróbek, jak właśnie nagłośnienie, ale ogólne wrażenie jest pozytywne. Zachowano historyczne walory, ale i unowocześniono w pełni przystosowując dla potrzeb niepełnosprawnych.
G
Gość
No i ta słynna już tablica "wy jście do miasta"
G
Grzesiek
Czy są kamery na peronach? Bo inaczej długo nie będzie tak ładnie jak teraz.
z
zeby
nie bylo tak jak ze szlakiem jelenia gora - szklarska poreba.zaraz sie okarze ze czegos tam nie zrobili i bedzie klapa.
P
Pasażerka
A czemu nie działają głośniki w poczekalni? Nie można tam czekać, bo nie słychać zapowiedzi, a tu zima idzie!!!!
P
Piasek
Podoba mi się konsekwencja z jaką stawia się na zachowanie stylu odnawianych obiektów. Nie wiem tylko czy to zasługa PKP czy Inspektora ochrony zabytków
K
Kasia
Ale co zrównano z ziemią???
p
peter
Stacja prezentuje sie wspaniale, ale... czy wytrzyma zderzenie z kultura tzw. ludzi honoru i innego plebsu, który pieknie deklaruje ze tak kocha slask, a jak cos to niszczy i dewastuje wszystko co na drodze stoi ?

Mam nadzieje, ze jest tam porzadny monitoring i 24h ochrona !
Dodaj ogłoszenie