Spieszyli się do pożaru, staranowali auto (ZDJĘCIA)

MAT
Jadący na sygnale wóz straży pożarnej zderzył się z fordem. Do wypadku doszło w sobotę na skrzyżowaniu Podwala, ul. Traugutta i Oławskiej. Wóz strażacki wjechał na krzyżówkę na czerwonym świetle. Nikomu nic poważnego się nie stało. Strażacy jechali do pożaru przy ul. Worcella. W jednym z mieszkań zapaliła się tam skrzynka energetyczna.

Wideo

Komentarze 95

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
biegły
Poszedłbyś do sądu i byś przegrał, bo otrzymanie "strzała od strażaka" w momencie opuszczania skrzyżowania oznacza, że kierowca widział nadjeżdżający pojazd uprzywilejowany, ale postanowił "przeskoczyć" przed nim skrzyżowanie.
a
andrej
Mam do was małe pytanko. Wpisz w Google "złudzenie optyczne uinnych", ktoś wie, gdzie takie coś można zakupić?. Może ktoś z was testował ten produkt. Zastanawiam się żeby takie coś zrobić u siebie przed domem
R
Rabin
Wyobraź sobie sytuację, straż dostaje informację: pali się skrzynka elektryczna - eee... tam zdążymy jeszcze herbatę, spoko chłopaki pojedziemy jednym wozem, sygnału nie włączamy, to tylko jedna skrzynka. Po jakimś czasie muszą ściągać ile się da jednostek bo w efekcie płonie cały budynek. Nigdy nie wiesz co zastaniesz na miejscu.
z
zed
Wszystkie pojazdy były uprzywilejowane i jechały alarmowo. Kolumnę oznacza się dodatkowo jak któryś z pojazdów nie jest uprzywilejowany.
z
zed
Jadą alarmowo, nie muszą trzymać się przepisów
i
instruktor nauki jazdy
Szkoda, że starczyło Ci sił tylko na tyle by czytając ustawę "Prawo o ruchu drogowym" dojść tylko do artykułu 3-go. Gdyby sen Cię nie zmorzył i przebrnąłbyś przez artykuł 4-ty, to wiedziałbyś, że: "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego..."
Zatem kierujący pojazdem uprzywilejowanym ma prawo domniemywać, że jeśli inny uczestnik ruchu umożliwił przejazd poprzedzającemu pojazdowi uprzywilejowanemu to i umożliwi ten przejazd również jemu, gdyż widzi te pojazdy o czym świadczy fakt zatrzymania pojazdu.
Panie Strażak..., kierowca to nie koń, że stojąc ma prawo się spłoszyć.
k
kierowca forda
ale nie spodziewałem się, że tym razem czerwone przyjedzie do mnie.
i
instruktor nauki jazdy
Jeśli wszystkie pojazdy jadące w kolumnie używają sygnałów uprzywilejowania w ruchu drogowym to nie ma konieczności umieszczania na pojazdach ją otwierających i zamykających dodatkowych sygnałów barwy czerwonej. Taki bezwzględny wymóg jest wówczas, gdy w kolumnie takiej znajdują się pojazdy nie używające (choćby ze względu na ich brak) sygnałów uprzywilejowania w ruchu drogowym.
Poza tym, dla ruchu poprzecznego praktycznie nie ma żadnego znaczenia, czy kolumnę pojazdów uprzywilejowanych otwiera i zamyka pojazd z dodatkowym czerwonym światłem błyskowym, gdyż kolumn tych nie obowiązują ograniczenia dotyczące ilości pojazdów w kolumnie, a zatem to, że kierujący nie widział pojazdu otwierającego nie oznacza, że go nie było i powinien przyjąć domniemanie, że był.
i
instruktor nauki jazdy
Niekoniecznie, jeśli wszystkie pojazdy jadące w takiej kolumnie używają sygnałów uprzywilejowania w ruchu drogowym.
W
W-w
Nie widzieć i nie słyszeć takich wozów to trzeba być ułomem !!!! Ford i kierowca do kasacji !!!
B
Belzebub
co by było jakby jeszcze na dodatek był ślepy...
d
dobrze
taksiarze, instruktorzy i specjaliści gawędziarze, jeżeli mieszkacie na śródmieściu powyżej 3 piętra to spokojnej nocy WAM życzę i paru kolejnych dni, życie zweryfikuje jak bardzo ważne było czy to była kolumna czy nie.. czy wina taka czy sraka..
..
kierowca forda i tak jest ciotą
z
zed
jazda pojazdów uprzywilejowanych w kolumnie, gdzie otwierający jest pilot i ma światło dodatkowe czerwone i zakańczający też dodatkowe światło! Ale to nie to samo co jazda alarmowa do zdarzenia! Jakby tak było to wszystkie zestawy jadące alarmowo po Wrocławiu musiałyby być holowane przez otwierającego i zakańczającego kolumnę!
S
SM
A jak powinna być oznakowana kolumna? Mieli oznaczenia? Nie spełniali przepisu i nie byli kolumną. To Oni naruszyli przepisy ruchu drogowego.
Dodaj ogłoszenie