W ramach kampanii powstały m.in. nowa strona internetowa dedykowana przedsiębiorcom, film promocyjny, informator gospodarczy, a także darmowe aplikacje multimedialne do ściągnięcia na telefon.
Trzy z nich zrealizowano w technologii VR, czyli wirtualnej rzeczywistości. Mogą z nich korzystać zarówno użytkownicy systemu Android, jak i iOS (Apple).
− Dolny Śląsk to miejsce niezwykle atrakcyjne dla inwestorów. Świadczy o tym prestiż firm, które zdecydowały się ulokować tu swój biznes. Takie marki, jak Mercedes, Lufthansa, General Electric czy LG to absolutna czołówka w skali światowej. Nasza nowa kampania promocyjna to jasny sygnał dla inwestorów – samorząd Dolnego Śląska wie, jak skutecznie współpracować z biznesem – mówi wicemarszałek Iwona Krawczyk.
Nowe, darmowe aplikacje
b Pierwsza z nich to galeria wysokiej jakości zdjęć wykonanych w technologii 360o, prezentujących potencjał zaplecza naukowo-badawczego regionu oraz wybrane atrakcje turystyczne.
W aplikacji znajdują się zdjęcia ukazujące m.in.: Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego, Narodowe Forum Muzyki, Wrocławski Park Technologiczny, Port Lotniczy we Wrocławiu, Halę Stulecia, Starą Kopalnię w Wałbrzychu, uzdrowisko Lądek--Zdrój.
Druga aplikacja to wirtualny spacer, czyli 25 obiektów z całego regionu, które możemy zwiedzić, spacerując w wirtualnej rzeczywistości.
W aplikacji znalazły się pomieszczenia należące m.in. do: Wrocławskiego Centrum Badań EIT+, Wrocławskiego Parku Technologicznego, Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego, Kliniki Kardiochirurgii Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu, Politechniki Wrocławskiej, Starej Kopalni w Wałbrzychu oraz Dolnośląskiego Parku Innowacji i Nauki. Dodatkowo w pomieszczeniach dostępnych podczas spaceru zamieszczono tzw. hot-spoty, czyli miejsca, w których użytkownik może zobaczyć szczegóły dotyczące danego urządzenia.
Trzecią aplikacją jest galeria oraz 8 filmów promocyjnych (stworzonych w technologii 360 stopni) pokazujących firmy działające w strefach ekonomicznych, ale również w centrach badawczo-rozwojowych regionu oraz gospodarcze wykorzystanie obiektów turystycznych.
Każdy film powstał według indywidualnych koncepcji wypracowanych wspólnie z prezentowanymi w nich podmiotami. W aplikacji znajdziemy filmy prezentujące: Wałbrzyską Specjalną Strefę Ekonomiczną Invest-Park, Legnicką Specjalną Strefę Ekonomiczną, Kamiennogórską Specjalną Strefę Ekonomiczną Małej Przedsiębiorczości, Wrocławskie Centrum Badań EIT+, Wrocławski Park Technologiczny, „Życie nad Odrą” – wykorzystanie nabrzeży Odry we Wrocławiu, „Czas wolny”, gdzie m.in. skaczemy na bungee, lecimy nad Zalewem w Zagórzu Śląskim czy zamkiem Grodno, „Dolny Śląsk jeśli chcesz więcej”, czyli tzw. teaser zachęcający do obejrzenia wszystkich filmów i poznawania regionu.
Czwarta aplikacja to multimedialny informator gospodarczy. Znajdą się w nim wszystkie najnowsze i najświeższe informacje o gospodarce regionu, jak również profile i opisy gmin, uczelni wyższych, a przede wszystkim dolnośląskich przedsiębiorstw. Z założenia wpisanie profilu do aplikacji będzie dla wszystkich przedsiębiorców z Dolnego Śląska całkowicie bezpłatne. Przyszłe działania promocyjne będą zmierzały do tego, by aplikacja stała się popularnym narzędziem do wyszukiwania przedsiębiorstw w regionie zarówno przez mieszkańców, jak i potencjalnych inwestorów i partnerów biznesowych.
Projekt promowany jest podczas najważniejszych, międzynarodowych branżowych targów, takich jak obywający się w Hanowerze CeBIT 2018, berlińskie IFA 2018 czy organizowany w chińskim Xiamen – CIFIT 2018. To między innymi podczas tych wydarzeń Dolny Śląsk prezentuje swoją ofertę biznesową skierowaną do przedsiębiorców z całego świata.
Nowa strona internetowa
Równie istotnym narzędziem służącym osiągnięciu celu jest uruchomiona w styczniu tego roku strona poświęcona gospodarce Dolnego Śląska. Pod adresem www.gospodarka.dolnyslask.pl znajdują się informacje dotyczące wszystkich aspektów gospodarki regionu, opisy atutów i mocnych stron, jak również profile gmin i uczelni wyższych. W kolejnej fazie, strona i multimedialny informator gospodarczy będą się wzajemnie uzupełniać. Komplementarność tych dwóch narzędzi będzie szczególnie widoczna w zakresie profili firm z regionu.
Ponadto za pośrednictwem strony prowadzone były nabory firm na branżowe targi CeBIT, IFA oraz CIFIT, a w przyszłości będzie to również narzędzie do rejestracji udziału w innych wydarzeniach organizowanych przez urząd marszałkowski.
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?