Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śliski chodnik? We Wrocławiu urzędników to nie obchodzi

Malwina Gadawa
- Przez kilkadziesiąt minut próbowałam w poniedziałek znaleźć we Wrocławiu jakąkolwiek miejską służbę, która zainteresuje się tym że na śliskich chodniku przewracają się ludzie. Bez efektu. Straciłam cierpliwość. Wygląda na to, że nikogo w tym mieście nie interesuje fakt, że ktoś może sobie zrobić krzywdę w miejscu publicznym - mówi wrocławianka Zofia Szubielska. I rzeczywiście. Odpowiedzialny za odśnieżanie Wrocławia Ekosystem już na swojej stronie internetowej ze zgłoszeniami o śliskich drogach i chodnikach odsyła pod całodobowy numer... Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Tam radzą: - Dzwońcie do Ekosystemu.

Zofia Szubielska po południu przechodziła w okolicach pl. Kościuszki. Na jej oczach dwie młode osoby pośliznęły się na śliskiej nawierzchni i upadły. - Jestem odpowiedzialną osobą, więc chciałam zadzwonić i poinformować służby o miejscu, w którym jest niebezpiecznie. Po kilku telefonach zrezygnowałam. Urzędników to nie obchodzi. Jedni odsyłają do drugich - żali się kobieta.

Z informacją o śliskim chodniku pani Zofia zadzwoniła najpierw do Centrum Zarządzania Kryzysowego. Dyspozytor powiedział, żeby zadzwonić do spółki Ekosystem, która odpowiada za odśnieżanie miasta - relacjonuje pani Zofia. Dostała trzy numery. - Pod żadnym z nich nikt nie odbierał jednak telefonów - rozkłada ręce kobieta. Zadzwoniła więc do urzędu miejskiego. Tu dostała kolejny numer do Ekosystemu.W końcu, po kilkunastu minutach, dodzwoniła się pod numer podany w ratuszu. Na próżno. - Tam też nie byli zainteresowani problemem i powiedzieli, że to sprawa Zarządu Zieleni Miejskiej. Wrocławianka otrzymała więc kolejny numer. Gdy wreszcie dodzwoniła się do Zarządu Zieleni Miejskiej nie kryła rozczarowania. Bo ponownie odesłano ją do Ekosystemu. - Pani była zdziwiona dlaczego informacji nie udzieliło mi Centrum Zarządzania Kryzysowego. Nie wykonałam już kolejnego telefonu. Ręce mi opadły. Straciłam cierpliwość. Wygląda na to, że nikogo w tym mieście nie interesuje fakt, że ktoś może sobie zrobić krzywdę w miejscu publicznym - mówi pani Zofia Szubielska.

Przeczytaj więcej:Atak zimy we Wrocławiu. Zasypane osiedla, ulice jak lodowisko [ZDJĘCIA]

Zapytaliśmy Annę Bytońską, rzeczniczkę Ekosystemu, gdzie ma dzwonić mieszkaniec Wrocławia, jeżeli będzie chciał poinformować, np. o śliskiej ulicy. - To wszystko zależy, kto jest właścicielem terenu, choć zdaje sobie sprawę że mieszkańcy nie muszą o tym wiedzieć. Za odśnieżanie miasta odpowiada Ekosystem więc mieszkańcy mogą dzwonić do naszej spółki. Jeżeli mają wątpliwości to mogą również informować o tym straż miejską. Ta również powinna zająć się tematem - mówi Anna Bytońska.

Sprawdziliśmy. Do godz. 15.30 nie udało nam się dodzwonić do Ekosystemu. Nikt nie odbierał telefonów.
Z kolei na swojej stronie internetowej Ekosystem informuje, że nieodśnieżoną drogę lub chodnik należący do Gminy Wrocław można całodobowo zgłosić pod numerem telefonu 71 37 60 022. Problem w tym, że to telefon... Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. - Owszem, przyjmiemy takie zgłoszenie. Ale przekażemy je do Ekosystemu, bo to oni odpowiadają za akcję zima. Pracują do 15.30, więc jeśli zgłoszenie o śliskiej drodze otrzymamy później, odczytają je następnego dnia rano - mówi dyspozytor ZDiUM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska