Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda nie wszędzie pojedzie, bo torowiska się sypią

Bartosz Józefiak
Dlaczego po części torowisk we Wrocławiu nigdy nie jeżdżą nowe tramwaje Skody? Takie pytanie zadał oficjalnie Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu nasz Czytelnik Szymon Żywicki. I dostał odpowiedź: - Bo część torowisk jest w tak złym stanie, że wprowadzono tam zakaz wjazdu nowych tramwajów.

- Ze względu na zły stan techniczny nawierzchni torowej, niektóre odcinki tras zostały objęte zakazem eksploatacji tramwajów typu Skoda. Należą do nich m.in. odcinki rondo Reagana - Biskupin, Krzyki - Klecina oraz pętla Leśnica, pętla Oporów czy pętla Sępolno - odpowiedział dyrektor MPK ds. przewozów i eksploatacji i przewozów Zdzisław Ferenz.

Tymczasem - podkreśla Szymon Żywicki - Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta informuje na swojej stronie, że 95 procent torowisk jest w zadowalającym stanie. Jak jest więc naprawdę? - dziwi sie nasz czytelnik.
- To nie są przechwałki, tylko twarde fakty. Ocena stanu technicznego powstaje na podstawie pomiarów i badań wykonywanych przy pomocy specjalistycznych urządzeń. Wykonała je firma wyłoniona w przetargu - tłumaczy Ewa Mazur, rzecznik prasowy ZDIUM we Wrocławiu.

Dodaje, że nowe tramwaje, jeżdżące po liniach Plus, i tak nie mogłyby kursować po innych trasach. Pojazdy te zostały dofinansowane z pieniędzy unijnych i tramwaje muszą kursować po ustalonych trasach przez 5 lat. Poza tym, by nowe Skody mogły jeździć po innych trasach, potrzebne są nie tylko odnowione tory, ale także inne elementy infrastruktury, na przykład przystanki.

Nie zmienia to jednak faktu, że wymienione odcinki torowisk są w złym stanie. Niektóre z nich mają doczekać się remontu, inne w ogóle nie są uwzględnione w planach miasta. - Fragment od ronda Reagana do Biskupina, o którym wspomina pismo z MPK, to m.in. ulica Curie-Skłodowskiej i most Zwierzyniecki. To, że jest one w złym stanie wiadomo od dawna. Ale będę remontowane - tłumaczy Ewa Mazur. Prace te są w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym miasta przewidziane na rok 2013. Na 2015 rok zaplanowany jest także remont torowiska na ul. Wróblewskiego od Kopernika do Tramwajowej. Remontu torów do samego Biskupina nie ma w planach w ogóle.

Przebudowa torów od pętli Cmentarz Grabiszyński do pętli Oporów w WPI zaplanowana jest dopiero na rok 2017. Pętla na Klecinie ma doczekać się remontu w 2014 roku. Fragment torowiska na Sępolnie został remontowany w tym roku. Renowacja torowiska przy pętli na Sępolnie w ogóle nie jest ujęta w planach miasta. Pętla na Leśnicy jest już po remoncie. - To właśnie te fragmenty składają się na owe "5 procent" złego stanu torowisk - mówi Ewa Mazur.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska