Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skandaliczna kolejka na pocztę przy Rynku

MAT
Internauta/Michał
Nawet trzy godziny musieli spędzić w poniedziałek wieczorem w kolejce do okienka pocztowego klienci urzędu przy wrocławskim Rynku. Powód? Do pracy nie przyszedł jeden z pracowników.

O sprawie poinformował nas internauta Michał. On zrobił też zdjęcie.
"Zakończyłem właśnie, wraz z paroma setkami innych osób, 3-godzinny postój w kolejce do Poczty Głównej na wrocławskim Rynku. Cel: typowy dla daty 25. każdego miesiąca - przesłanie deklaracji VAT-7 do Urzędu Skarbowego. To, co było mniej typowe to jedynie 2 czynne okienka pocztowe i kolejka, która już o godzinie 21 mocno wdzierała się na płytę Rynku.

Zapewne w celu przyspieszenia całej procedury o godzinie 23.00 zamknięto dodatkowo jedno okienko, zostawiając ponad setkę czekających ludzi z jednym tylko punktem obsługi. Przesyłam zdjęcia zrobione ok 22.30 - pokazują komfort, jaki Poczta Polska funduje podatnikom - za, jakby nie było, ich pieniądze" - napisał pan Michał. "W efekcie: równo o północy po ok 3 godzinach czekania, jedyne dostępne okienko zostało bezpardonowo zamknięte z informacją, że jest 26. Kilkudziesięciu osobom, będącym już wewnątrz budynku (wraz ze mną), nie udało się więc złożyć deklaracji w terminie".

Czytaj cały list internauty

Co na to Poczta Polska? - W placówce przy Rynku mamy możliwość otworzenia w godzinach
wieczornych dodatkowego okienka. Staramy się tak robić, kiedy przewidujemy większy niż zwykle ruch. Podobnie było także 25 lipca. Jednak z przyczyn losowych jeden z pracowników nie dotarł do tego dnia do pracy - mówi rzecznik prasowy Poczty Polskiej Zbigniew Baranowski.

- Placówka przy Rynku to punkt całodobowy. W godzinach wieczornych (od 20.30), ze względów bezpieczeństwa, obsługa klientów odbywa się tylko w holu przy dwóch stanowiskach pracy. Podobne rozwiązania stosuje się także w innych placówkach w kraju - dodaje Baranowski. Wyłącznie w związku z koniecznością rozliczenia placówki w godzinach granicznych oba okienka (naprzemiennie) na 15 minut są wyłączane z bieżącej obsługi klientów. Jedno w godz. 23.45 - 24.00, a drugie: 24.00 - 00.15.

- Z naszych danych wynika, że w dniu 25.07.2011 średni czas obsługi klienta wynosił od 2 do 3 minut - wylicza rzecznik.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska