Sezon na zdrową dietę

Materiał informacyjny Zaktualizowano 

Wakacje to czas beztroskiego odpoczynku, a także szczyt sezonu na młode warzywa i letnie owoce. Teraz smakują najlepiej i mają najwięcej wartości odżywczych. Fasolka szparagowa, borówki czy maliny to idealne składniki zdrowej diety. Są też niskokaloryczne, więc powinny znaleźć się w każdej zdrowo zbilansowanej diecie odchudzającej. Dlaczego warto je jeść?

Nie przegap momentu na fasolkę szparagową

Fasolka szparagowa, którą w Polsce kupisz w żółtej i zielonej odmianie, ma mało kalorii i całe mnóstwo witamin, minerałów i innych składników odżywczych. Ich lista jest bardzo długa, ale najważniejsze to kwas foliowy, witaminy A, B6, C, E i K, potas, wapń, magnez, fosfor, flawonoidy…. Wysoka zawartość błonnika oznacza, że obowiązkowo musi znaleźć się w diecie odchudzającej. Jest nie tylko niskokaloryczna, ale ma też niski indeks glikemiczny, czyli zalecana jest cukrzykom. Doskonale smakuje w wersji light gotowana na parze i skropiona oliwą i sokiem z cytryny lub krótko podduszona w gęstym sosie ze świeżych pomidorów, tak jak to robią Włosi i Grecy.

Borówkowe antyoksydanty

To trudne słowo oznacza substancje aktywne, najczęściej w postaci barwników, które chronią komórki ciała przed uszkodzeniami. Dzięki nim organizm wolniej się starzeje i jest bardziej odporny na choroby. Borówki zawierają wiele różnych antyoksydantów, ponadto duże dawki witaminy C oraz E. Koktajl borówkowy to prawdziwy eliksir młodości – wspomaga skórę, wzrok i ogólną odporność. A najlepiej jeść je same i delektować się aromatem.

Maliny zdrowo kuszą

Już sam wygląd malin jest ponętny, a smak – boski. To mieszanka aromatycznej słodyczy przełamana kwaśną nutą, wszystko dzięki zawartości olejków eterycznych i kwasów organicznych. Jednym z nich jest kwas salicylowy, czyli roślinny odpowiednik aspiryny! Maliny, podobnie jak borówki, są doskonałym źródłem odmładzającej witaminy C oraz rozpuszczalnego błonnika w postaci pektyn, które zapewniają uczucie sytości. Są wspaniałym dodatkiem do śniadania w formie musli z jogurtem lub owsianki, możesz też przyrządzić lekki deser np. sorbet lub koktajl. Maliny są niskokaloryczne, więc bez obaw możesz włączyć je do diety odchudzającej. 😊

Chodzenie po zakupy i samodzielne gotowanie nie kusi cię aż tak bardzo? Wypróbuj dietę pudełkową! Dobrej jakości catering dietetyczny powinien oferować posiłki z sezonowych produktów, tak jak robi to dieta pudełkowa LightBox. Catering dietetyczny – Wrocław, Bielany Wrocławskie i 60 miast w zasięgu dostaw LightBox.

Natalia Bobowik

Dietetyk LightBox

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3