Sekundniki na skrzyżowaniach z ITS. Nie da się? Ależ da!

m

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Chwalone przez kierowców sekundniki zniknęły z najważniejszych skrzyżowań we Wrocławiu, bo miejscy urzędnicy od lat przekonują, że nie mogą one współpracować z tzw. inteligentnym systemem transportu (ITS), dostosowującym cykle świetle do sytuacji na drodze - a w praktyce regulującym je tak, by tramwaje mogły przejeżdżać przez skrzyżowania przed samochodami. Nie mogą? Otóż mogą. Udowodniono to właśnie w Szczecinie. Zgrano tu sekundomierze z inteligentnymi skrzyżowaniami, na których sygnalizatory działają w systemie akomodacyjnym, czyi czerwień lub zieleń wyświetlają dłużej lub krócej, zależnie od natężenia ruchu. Zobaczcie wideo!

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 96

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

ITS jest inteligentny chyba tylko, jeśli porównamy go z przeciętnym urzędnikiem. Powinni to gówno wywalić i wszędzie dać sekundnik, które sprawdzają się 100x lepiej.

K
Kazimierz57

Jeśli coś funkcjonuje dobrze ?? To po co to likwidować ?!?! Mam w pamięci tekst W.Młynarskiego;::Rzecz całą tak Państwu streszcze..co by tu jeszcze spieprzyć Panowie...Co by tu jeszcze ?

G
Gość
30 grudnia, 10:19, Y:

Przecież wiadomo, że wrocławskie władze miejskie robią wszystko, żeby utrudnić życie mieszkańców. W imię lewackiego porządku.

PO i Lewactwo jakoś tak blisko siebie. Nie lubię ich ulepszania bo potem jest gorzej. Bus pasy to tylko jeden przykład. Ścieżki rowerowe w środku ruchliwych ulic to następne debilstwo nigdzie nie spotykane.

G
Gość
30 grudnia, 12:13, egon:

Brawo Szczecin! My za to mamy inteligentne ścieżki rowerowe, akomodacyjne bus pasy oraz tęczę nad ratuszem i parady wynalazków!

Bo Wrocław jest eko. Tu się transportuje lodówki i kafelki na rowerach.

G
Gość

To nie jest skomplikowane. Na polibudzie każdy student na pierwszym roku zaprogramuje.

G
Gość

Może i się da ale sekundniki są niewygodne dla władz. Czekający widzą ile czasu mieli na przejazd i kiedy władze im odbierają czas przejazdu.

Ale my się nie damy będziemy nagrywać i mierzyć sami.

G
Gość
30 grudnia, 10:23, urzędnik prawdę powie ...:

Bo, to jest tak, że sekundniki mogą wspolpracować z ITS-em tylko w Szczecinie. W naszej wspaniałej metropoli nie mogą . I już. Tu jest Wrocław.

ITS to pojęcie ogólne jak samochód. Możesz kupić skodę, mercedesa, albo ferrari. Każdy produkowany przez inne koncerny, o różnych cechach i możliwościach np. tani, komfortowy, sportowy. Tak samo jest z ITS! Ten akurat nie współpracuje z sekundnikami, bo producent nie oferuje takiej opcji, a miasto tego nie wymagało i jest to co jest. Proste!

G
Gość
30 grudnia, 09:07, i.:

System ITS we Wroc. zaprojektowany został w celu utrudnienia życia kierowcom.

30 grudnia, 12:07, Gość:

Nie. Rzecz w tym, że kupiono system niekompletny, niepełny, bez wielu funkcji.

Dlatego teraz "nie da się".

Ten typ tak ma i już. Maluchem też nie pojedzie się 200 km/h chociaż ma silnik, cztery koła i silnik z tyłu jak w Porsche 911...

M
Marek

Do Monxa. Pierwszym miastem który miał coś podobnego do liczników jak we Wrocławiu był Bytom w 1984 r lub nawet wcześniej. Z tym ,że tam wyświetlana była prędkość z jaką należy jechać tak aby na następnym skrzyżowaniu i następnym i następnym JECHAĆ a nie stać !!!

Super pomysł. Jak ruszyłem z pod świateł i jechałem 50 km/h wg tego wyświetlacza to można było prawie cały Bytom tak przejechać bez zatrzymywania się. A u nas we Wrocławiu kombinuja jka tu życie utrudnić kierowcom i budują na siłę ścieżki rowerowe ,które powodują spowolnienie ruchu i mega korki przez taxi, bus pasy itd

M
MonX
30 grudnia, 8:28, Gość:

Szkopska propaganda realizowana przez szkopskie media finansowane tajnymi kanałami z Berlina przez STAZI robi jak zwykle wodę z mózgu sprawdzając jaki % Polaków to idioci i łykają wszystko aby przygotować większą akcje germanizacyjną.

Było to już wielokrotnie wyjaśniane.

Wrocław jako pierwsze miasto w Polsce miało sekundniki.

Sekundnik to taki licznik w którym za pomocą zworek/mikroprzełączników ustawia się liczbę początkowa aby po podaniu napięcia na wejście wyzwalające rejestru liczącego w dół licznik zaczął odliczanie.

Pytanie jak zrobić aby licznik wiedział ze gdy zostanie do końca 10 sekund to sterownik skrzyzowania na podstawie widoku z kamery-czujnika radarowego zadecydował ze ponieważ na wlocie jest dużo aut to przedłuży zielone dla tego kierunku o 10 s.

Jest to tzw akomodacja

Ja to zrobić? Zatrzymać odliczanie i wyświetlać przez 10 sekund liczbę 10 po czym zezwolić na dalsze odliczanie w dół?

Nie ma takiej możliwości w liczniku ale można przecież licznik wywalić a zaprojektować nowy.

Jak będzie miał nowe wejście sterujące to zabraknie kabli od sterownika oraz oprogramowanie będzie nieodpowiednie.

Można wywalić szafę i położyć do liczników nową wiązkę kabli.

To będzie kosztowało bo trzeba zaprojektować też nowe moduły sterowników.

Producentów szaf jest wielu.U nas w województwie zaprojektowano prawie 1000 skrzyżowań przez firmę ZABERD z Wrocławia.

Można im kazać opracować nowy sprzęt tub kupić nowe szafy od firmy robiącej ze Szczecina.

Za to zapłacimy mu a potem bedziemy mieli niekompatybilnych kilka systemów jak jakieś auto skasuje szafę sterowniczą to będziemy sprowadzać części z końca Polski albo będziemy zawalać magazyny sprzętem od kilku producentów.

Nie oczywiście przeszkód technicznych i liczniki można sterować nawet z satelitów.

Zatem bredzenie że da się lub nie da się jest głupie bo wszytko jest kwestią kosztów i chaosu organizacyjnego.

Gazeta miesza pisząc raz o ITS a raz o akomodacji.

To są zupełnie inne kwestie akomodacja to jest nastawienie się skrzyżowania na wydłużanie zielonego na kierunku głównym i osiąga się to za pomocą czujników radarowych śledzących jezdnie na 70 m przed skrzyżowaniem.

ITS to system komputerowy analizujący bardzo wiele informacji w tym z sąsiednich skrzyżowań.

Nie wszystkie skrzyżowania są w ITS bo to wymaga łączenia skrzyżowań kablami, łączności bezprzewodowej i nowych szaf.

teoretycznie można liczniki tak zrobić ze cyfrowo dostana nie tylko sygnał wyzwalający odliczanie ale w biegu można zmienić w nich wszytko np wyświetlaną liczbę,tempo liczenie itd.

Oczywiscie taka elastyczność będzie kosztować oraz będą wymagane nowe systemy zabezpieczające.

Np w prostym sterowniku są systemy sprawdzające czy nie nastąpiła awaria i na dwóch przeciwnych sobie sygnalizatorach nie pojawiło się zielone.Czyli sygnał zwrotny i wtedy wyłącza się cały sterownik z trybu kolorowego przechodząc na żółty migający czyli tryb awaryjny.

To bardzo rzadkie przypadki a mimo to zdecydowano się podrożyć sterowniki o takie zabezpieczenia.

Jak będą liczniki które będą dostawać sygnały niezsynchronizowane z programem głównym to potrzebne będą zabezpieczenia kontrolujące czy awaria licznika czy systemu sterowania nie doprowadzi do wypadku.

Po prostu kłamiesz. W Szczecinie sekundniki były dobre kilka lat przed tym, zanim pojawiły się we Wrocławiu.

G
Gość
30 grudnia, 8:07, ja:

Zamiast słowa " urzędnik" powinno sie podawać nazwisko debila z Um który sie wypowiada i potem mu te słowa wpoakować do gardła...kłamczuszek i nieuk

30 grudnia, 12:15, ccv:

Wszyscy urzędnicy by wyginęli dość szybko ;)

Nie mylmy urzędnika który jest od czarnej roboty z kadrą zarządzającą, która odpowiedzialna jest za te "genialne" idee.

c
ccv
30 grudnia, 8:07, ja:

Zamiast słowa " urzędnik" powinno sie podawać nazwisko debila z Um który sie wypowiada i potem mu te słowa wpoakować do gardła...kłamczuszek i nieuk

Wszyscy urzędnicy by wyginęli dość szybko ;)

e
egon

Brawo Szczecin! My za to mamy inteligentne ścieżki rowerowe, akomodacyjne bus pasy oraz tęczę nad ratuszem i parady wynalazków!

G
Gość
30 grudnia, 09:07, i.:

System ITS we Wroc. zaprojektowany został w celu utrudnienia życia kierowcom.

Nie. Rzecz w tym, że kupiono system niekompletny, niepełny, bez wielu funkcji.

Dlatego teraz "nie da się".

R
Rareri Fuges
29 grudnia, 18:15, Gość:

We Wrocławiu dotychczas stosowane były sekundniki APKO http://www.apko.com.pl/produkty19.html które nie maja możliwości współpracy z systemami o zmiennych długościach czasu zielonego jak ma to miejsce w systemach ITS. Dlaczego Gazeta bije pianę?

29 grudnia, 18:24, MonX:

Gnojku z magistratu, to powiedz jeszcze, kto i dlaczego kupił to badziewie APKO? I ile za to wziął pod stołem do kieszonki?

29 grudnia, 23:14, Gość:

A nie pomyślałeś, że kupiono je zanim ktoś wpadł na pomysł budowy ITS

29 grudnia, 23:16, Gość:

Zaraz zaraz ... A to nie było szumnie wszędzie określane jako ITS? Coś tu nie gra

30 grudnia, 6:59, Gość:

Sekundniki to nie ITS.

30 grudnia, 08:34, #PopieramSutryka:

Skoro Wrocławski Dream Team z magistratu mówi, że się nie da, tp się nie da!

Zamknąć mordy i nie odwracać uwagi od rzeczywistych problemów miasta, np. mowy nienawiści w internecie.

30 grudnia, 8:55, Gość:

Stul pysk.

Buspasy są złe

Nie są szczepione?

Piana leci im z pyska?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3