Sejmik przyjął uchwałę o kolei aglomeracyjnej. Ma zmniejszyć korki i smog we Wrocławiu

Janusz Gajdamowicz
Janusz Gajdamowicz
Sprawna kolej aglomeracyjna wpisuje się w oczekiwania mieszkańców Dolnego Śląska.
Sprawna kolej aglomeracyjna wpisuje się w oczekiwania mieszkańców Dolnego Śląska. Janusz Gajdamowicz
Udostępnij:
Radni Sejmiku Województwa Dolnośląskiego przyjęli uchwałę, która ma pomóc włodarzom Wrocławia w organizacji kolei aglomeracyjnej. Podstawowym celem uchwały jest udogodnienie komunikacji publicznej oraz likwidacja korków i smogu w mieście.

Społeczny projekt dotyczący uruchomienia we Wrocławiu sprawnej kolei miejskiej pojawił się już podczas wrześniowej sesji Rady Miasta, lecz przepadł za sprawą Klubu Radnych Forum Jacka Sutryka – Wrocław Wspólna Sprawa, który głosował przeciwko jego procedowaniu. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, Sejmik Województwa Dolnośląskiego w trakcie XXXIX posiedzenia obecnej kadencji przyjął jednogłośnie uchwałę o podjęciu działań na rzecz stworzenia kolei aglomeracyjnych wokół największych miast regionu.

"Dolnoślązacy, w tym wrocławianie, coraz chętniej wybierają kolej, zarówno podróżując po regionie, jak i poruszając się w granicach administracyjnych jego stolicy. Dlatego rozwój i rozbudowa systemu połączeń w ramach Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej jest wzywaniem i szansą, którą samorządy powinny wykorzystać. Mam nadzieję, że do organizacji tego przedsięwzięcia zaangażują się wszystkie zainteresowane jego funkcjonowaniem samorządy" – mówi marszałek Cezary Przybylski.

Jak podkreśla Piotr Karwan, przewodniczący klubu Prawa i Sprawiedliwości, dolnośląski samorząd od wielu lat konsekwentnie inwestuje w rozwój kolei regionalnych, który jest bezpośrednio związany z poprawą bezpieczeństwa przemieszczania się oraz troską o stan środowiska naturalnego.

"Stawiamy na kolej, z sukcesami realizujemy ambitny i niepowtarzalny w skali kraju projekt rewitalizacji linii kolejowych w całym regionie. Robimy to z myślą o Dolnoślązakach. Kupujemy nowoczesne pociągi, a samorządowy przewoźnik Koleje Dolnośląskie z roku na rok bije rekordy przewożonych pasażerów i znakomicie się rozwija. Istniejąca infrastruktura, potrzeby komunikacyjne mieszkańców oraz rosnący problem zanieczyszczenia powietrza i smogu powodują, że potencjał do dalszego rozwoju kolei jest bardzo duży" – tłumaczy samorządowiec. - Brak zainteresowania prezydenta Jacka Sutryka problemami zakorkowanego Wrocławia oraz inicjatywa obywatelska Akcji Miasto spowodowały, że w sejmiku dolnośląskim postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się tej sprawie i poszukać wspólnego rozwiązania. Dziwi mnie fakt, że miasto przeznaczające na transport ze swojego budżetu niemal 1,4 miliarda złotych, co przewyższa cały budżet województwa dolnośląskiego, dotychczas nie zorganizowało kolei aglomeracyjnej, na którą od lat czekają mieszkańcy Wrocławia i okolicznych gmin.

Radni sejmiku dolnośląskiego przypominają, że kompetencje organizatora publicznego transportu zbiorowego w zakresie planowania, organizowania i zarządzania systemem kolei miejskiej we Wrocławiu ma gmina Wrocław, a w zakresie kolei aglomeracyjnej – samorządy gminne i powiatowe. Podejmując uchwałę, samorząd województwa wyraził wolę współuczestnictwa w tworzeniu zintegrowanego systemu komunikacyjnego w obszarze metropolitalnym największych dolnośląskich miast.

"Regularnie zagęszczamy siatkę połączeń kolejowych, rewitalizujemy linie kolejowe i kupujemy nowy tabor, by jak najbardziej usprawnić komunikację w regionie. Często kursujące pociągi kolei aglomeracyjnej byłyby ważnym uzupełnieniem połączeń regionalnych, ułatwiając mieszkańcom Dolnego Śląska dojazd do stolicy regionu, a wrocławianom dotarcie do innych części województwa, chociażby w celach turystycznych. Kolej to także bardzo dobra alternatywa do podróży samochodem – jest tańsza, bardziej ekologiczna i bezpieczniejsza" – podsumował Tymoteusz Myrda, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Przełomowe odkrycie polskich naukowców

Wideo

Komentarze 550

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krzysztof Czarnecki
Podobno w Sobótce znów zrobili wystawkę nowiutkich szyn i podkładów przy linii kolejowej. Zaprzegać chopy konie do wozów i jechać, bo inni wezmą!
J
Jacek Kaźmierczak
Te hejterskie wpisy pod różnymi głupimi nickami dotyczące linii lwóweckiej na forum "Gazety Wrocławskiej" (widoczne pod tym artykułem i wieloma innymi), a także na innych portalach to też robota Rachwalskiego i związanych z nim mikoli. Celowo podpuszcza ich, żeby skompromitować linię kolejową, na której sam wcześniej zlikwidował wszystkie pociągi.
M
Marek Robert Hejduk
Pamiętacie może mikolstwo ze Zgorzelca? Swego czasu było ich tutaj kilku, aż w końcu obrazili się i zdaje mi się, że założyli własne forum kolejowe (Nie pamiętam nazwy). Pod każdym artykułem na RK dotyczącym Wrocławia czy linii E59 jakieś oszołomy wypisują farmazony o jedynej "naturalnej" trasie z Katowic do Poznania przez Wrocław i o konieczności kółeczkowania przez to zadupie przez pociągi dalekobieżne, bo przecież wszyscy tam jadą. Wydaje mi się, że mamy do czynienia z jedną i tą samą osobą. Świadczy o tym styl pisania i wymyślne, durnowate nicki. Po wstawieniu komentarza niemal natychmiast pojawia się kilkanaście lajków, zapewne z innych, fejkowych kont. Podejrzewam o to właśnie pryszczate mikolstwo ze Zgorzelca/Goerlitz, które swego czasu robiło z tego miasta metropolię kolejową i pluło na wszystkie pociągi jadące przez 274 i 311.

Naprawdę nadziwić się nie mogę, jak nas...ne trzeba mieć we łbie, żeby godzinami siedzieć na portalach kolejowych, zmieniać nicki, lajkować i odpowiadać na swoje własne komentarze. Proponuję iść do pracy, znaleźć jakieś hobby, zacząć uprawiać sport albo chociaż znaleźć dziewczynę (albo chłopaka, bo z tego co widzę, to spora część mikolstwa ma inne preferencje) zamiast tracić czas na takie bzdury.
J
Jakub Madrjas
Jak to możliwe, że w XXI wieku ktoś jeszcze korzysta w codziennych dojazdach z wozu konnego? Przecież taki koń może ponarabiać wszędzie i kto to później posprząta? W dodatku słyszałam, że z wozu spadają pijani w sztok pasażerowie, którzy również potrafią załatwić się w miejscu publicznym lub obrzucać pustymi butelkami przechodniów. Nie wyobrażam sobie, żeby takie coś kursowało z Ws iocławia do Ws iobudki. Panie marszałku! Proszę natychmiast przerwać reaktywację linii do Sobótki i nie robić pośmiewiska z naszego Knyszogrodu! Już i tak cała Polska śmieje się z niego jak z drugiego Wąchocka, teraz będzie się śmiał cały świat!
d
do P. Dofil
Wiesz czubku z Wrocławia że odpisujesz sam sobie na swoje posty! Wiesz że takie zachowanie to jeden z symptomów schizofrenii. Zapewne slyszysz głosy w swoim pustym baniaku głosy które z tobą gadają. Na początku można to jeszcze leczyć później pozostaje zamknięty szpital psychiatryczny i kaftan. I wygląda na to że twój przypadek podpada już pod kaftan
P
P. Dofil
21 listopada, 7:04, Gość:

Zobaczcie jak mieszkańcy Lwówka likwidują linię kolejową do swojej wioski.

https://nj24.pl/kradli-szyny-na-trasie-lwowek-slaski-jelenia-gora/

Więc de bi lu Wbij sobie do łba że żadnej kolejki do Lwówka nie ma i nie będzie

21 listopada, 20:01, Koło Rowerowe Lwówek:

Kolejki do Lwówka nie ma i nie będzie, to fakt, ale będzie CYKLOSTRADA DOLNOŚLĄSKA !!!

Dzięki temu Lwówek Śląski dołączy do grona nielicznych miejscowości mogących się pochwalić w pełni ekologicznym i szybkim transportem pasażerskim. Gdy tylko Niemcy skończą swój odcinek, będzie można dojechać Cyklostradą Dolnośląską bezpośrednio z Jeleniej Góry do Berlina!

Będzie dojazd bezpieczny, ale najważniejsze że EKOLOGICZNY

T
Tomasz Warszawski
21 listopada, 23:35, Michał Dadełło:

Tylko nie uruch amiajcie bezpośrednich pociągów z Wrocławia, bo przyjadą tamtejsze wsiury zza Buga i zas yfią i zas rają całe góry. Właśnie mamy taki przykład na Dolnym Śląsku. Koleje Dolnośląskie uruchomiły ostatnio program "Lato z KD", w ramach którego można pojechać za darmo autobusem nad Stawy Milickie. Efekt? Wrocławska biedota (której jak wiadomo nie stać na normalne bilety) masowo ruszyła na wakacje i co mamy? Zatrutą rzekę Barycz i katastrofę ekologiczną w całej Dolinie Baryczy w której w śmie rdzącej wodzie ryby pływają do góry brzuchami: https://wroclaw.wp.pl/dolina-baryczy-zatruta-rzeka-w-smierdzacej-wodzie-ryby-plywaja-brzuchami-do-gory-6529160366299840a . Ostatnie doniesienia mówią, że przyczyną tej olbrzymiej katastrofy są bakterie ka łowe. Jak widać, wsiury zza Buga do tej pory nie wiedzą, że istnieje coś takiego jak toaleta i sr ają prosto do rzeki (albo myją w niej swoje brudne ty łki). Na efekty nie trzeba było długo czekać.

Nadzwyczaj trafna obserwacja! Zapewne nie przez przypadek zbiegły się czasowo trzy rzeczy: początek wakacji, darmowe autobusy dla mieszkańców Wrocławia w Dolinę Baryczy i katastrofa ekologiczna w Dolinie Baryczy. Nie bez powodu na Wrocław mówią nie tylko Ws iocław, ale także Klocław (mniej pojętnym wyjaśniam, że to ostatnie od klocka).

M
Michał Dadełło
Tylko nie uruch amiajcie bezpośrednich pociągów z Wrocławia, bo przyjadą tamtejsze wsiury zza Buga i zas yfią i zas rają całe góry. Właśnie mamy taki przykład na Dolnym Śląsku. Koleje Dolnośląskie uruchomiły ostatnio program "Lato z KD", w ramach którego można pojechać za darmo autobusem nad Stawy Milickie. Efekt? Wrocławska biedota (której jak wiadomo nie stać na normalne bilety) masowo ruszyła na wakacje i co mamy? Zatrutą rzekę Barycz i katastrofę ekologiczną w całej Dolinie Baryczy w której w śmie rdzącej wodzie ryby pływają do góry brzuchami: https://wroclaw.wp.pl/dolina-baryczy-zatruta-rzeka-w-smierdzacej-wodzie-ryby-plywaja-brzuchami-do-gory-6529160366299840a . Ostatnie doniesienia mówią, że przyczyną tej olbrzymiej katastrofy są bakterie ka łowe. Jak widać, wsiury zza Buga do tej pory nie wiedzą, że istnieje coś takiego jak toaleta i sr ają prosto do rzeki (albo myją w niej swoje brudne ty łki). Na efekty nie trzeba było długo czekać.
J
Jakub Adamczyk
Czy każda dyskusja o kolejach musi być gno jona przez tego ws iocławskiego niedorozwiniętego cw ela? Czy portal nie może go zablokować tak jak blokuje przeciwników partii? Jakiś totalny zj eb co za każdym razem przekleja te same de bilskie komentarze i zmienia co chwilę IP. Mamusia i tatuś na pewno są z niego dumni. Nikogo tutaj nie interesuje jakaś Sobótka, nie obrażając jej mieszkańców. Naprawdę niektórymi wpisami tego tumana powinna zająć się prokuratura.
J
Jakub Bartz
“Trolling wrocławski” Z niepokojem obserwuję w internecie, w komentarzach związanych z kolejnictwem, działania mające na celu obrażenie i zdyskredytowanie linii kolejowej nr 283 Jelenia Góra - Lwówek Śląski oraz osób zaangażowanych w działania mające na celu przywrócenie pociągów na tej linii. Słusznie i zgodnie z prawdą zarzuca się przede wszystkim Urzędowi Marszałkowskiemu i Kolejom Dolnośląskim: zniszczenie przewozów pasażerskich na trasie Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Przewozy te zawieszono z racji rzekomo katastrofalnego stanu linii 283 za którą odpowiada przecież Urząd Marszałkowski. Samorząd wojewódzki wprawdzie nie jest jej właścicielem, ale ma pełne prawo a wręcz obowiązek dokonać remontu infrastruktury, jednak udaje że nie ma interesu by o linię dbać i ją remontować. Kolejnym tematem jest podparte wieloma danymi faworyzowanie Wrocławia przez UMWD i KD jako kierunku przewozów kolejowych kosztem innych miast. Wrocław jako główny ośrodek miejski, przemysłowy, naukowy i turystyczny województwa nie jest jedynym generatorem ruchu kolejowego, a mimo to nieproporcjonalnie więcej pociągów go obsługuje. Wynika to z dyskryminacji mniejszych ośrodków i celowym zmniejszaniu ich potencjału pasażerskiego i potoków jakie generują. Trolling polega przede wszystkim na powtarzaniu nieprawdy, przekłamań i pomówień na powyższe tematy. Na ogólnodostępnych portalach komentowany jest i powielany po kilka, kilkadziesiąt razy. Praktyką jest podszywanie się pod użytkowników forów czy osoby działające dla dobra kolei w regionie, lokalnych samorządowców itd. w celu ich zdyskredytowania. Komentarze osoby (osób) które się tego dopuszczają są zgłaszane i minusowane, a mimo to wpisy te są ponownie zamieszczane. Gros komentarzy pochodzi z tzw. “spamerskich” adresów IP co wskazuje na celowe i złośliwe działanie.
d
do debila z Ws iocławia
Wiesz czubku z Wrocławia że odpisujesz sam sobie na swoje posty! Wiesz że takie zachowanie to jeden z symptomów schizofrenii. Zapewne slyszysz głosy w swoim pustym baniaku głosy które z tobą gadają. Na początku można to jeszcze leczyć później pozostaje zamknięty szpital psychiatryczny i kaftan. I wygląda na to że twój przypadek podpada już pod kaftan
K
Koło Rowerowe Lwówek
21 listopada, 7:04, Gość:

Zobaczcie jak mieszkańcy Lwówka likwidują linię kolejową do swojej wioski.

https://nj24.pl/kradli-szyny-na-trasie-lwowek-slaski-jelenia-gora/

Więc de bi lu Wbij sobie do łba że żadnej kolejki do Lwówka nie ma i nie będzie

Kolejki do Lwówka nie ma i nie będzie, to fakt, ale będzie CYKLOSTRADA DOLNOŚLĄSKA !!!

Dzięki temu Lwówek Śląski dołączy do grona nielicznych miejscowości mogących się pochwalić w pełni ekologicznym i szybkim transportem pasażerskim. Gdy tylko Niemcy skończą swój odcinek, będzie można dojechać Cyklostradą Dolnośląską bezpośrednio z Jeleniej Góry do Berlina!

E
Ewa Hejduk
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI !!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Podszywa się pod różne znane osoby (np. byłego sołtysa Marczowa) i nagminnie zniesławia regionalnego historyka Szymona Wrzesińskiego. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Piotr Rachwalski

Sfrustrowany mikol z Wągrowca, który publikuje na Facebooku wpisy ośmieszające kolej do Lwówka Śląskiego i miasto. Wcześniej jako prezes Kolei Dolnośląskich zlikwidował wszystkie pociągi do Lwówka i wygasił frekwencję na tej linii. Zamiast pracować dzień w dzień spamuje internet głupimi wpisami o tematyce kolejowej, przez co najpiew wyleciał ze stołka prezesa Kolei Dolnośląskich, a teraz wywalono go z kolejnej posadki - dyrektora Parku Wodnego Aqua-Zdrój w Wałbrzychu.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Piotr Kowalski

Pięć trolli ze Świdnicy obrażających mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujących pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Adolf Warski

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Kamil Cywicki

Michał Dadełło

Marek Robert Hejduk

Alojzy Krzywonos

Marek Kramarz

Dominik Sieradz

Mieczysław Dziki

Nikodem Mrówczyński

Mateusz Lalka

Henryk Grabiarz

Paweł Henryk Włotkowski

Szymon Świątek

Jakub Bartz

Michał Kubicki alias "paragraf225"

Przemek Kaczałko

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.
E
Ewa Hejduk
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI (ciąg dalszy)

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego" (zwanego w środowisku kolejowym nie bez powodu "Rynsztokiem Kolejowym"), którzy wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje aby były zgodne z ich poglądami, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych, rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku itd. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby, spamuje portale hejtem i wyzwiskami oraz publicznie zniesławia byłego sołtysa Marczowa.

Artur Kotlarek

Mikol ze Świeradowa (piszący też pod nickiem "kociol2009", "kaja805" i innymi), który uważa swoją linię do Świeradowa za pępek świata, w związku z czym hejtuje reaktywacje innych okolicznych linii, spamuje lokalne fora z wielu nicków i zmienia oceny przy komentarzach za pomocą skryptów.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)
H
Hołota z Ws iocławia
"Dzisiejszej nocy na stacji osobowej Głogów fotopułapka zarejestrowała osoby postronne poruszające się w miejscu niedozwolonym przy jednostce elektrycznej. Po chwili na miejsce przybył patrol Straży Ochrony Kolei, który zastał trzech mężczyzn malujących graffiti na jednostce pociągu.

W trakcie interwencji jeden z mężczyzn w sposób brutalny zaatakował funkcjonariuszy uderzając jednego z nich w głowę pustą skrzynką po napojach. Odpierając bezpośredni zamach na zdrowie i życie jeden z funkcjonariuszy SOK oddał dwa strzały ostrzegawcze. Napastnik został natychmiast obezwładniony i ujęty. Pozostali sprawcy zdołali zbiec.

W wyniku czynnej napaści funkcjonariusz SOK doznał urazu głowy. Przybyłe na miejsce Pogotowie Ratunkowe przewiozło poszkodowanego funkcjonariusza do Szpitala na obserwację. Przybyli na miejsce zdarzenia Prokurator wraz z grupą dochodzeniową Policji zabezpieczyli ślady i dowody rzeczowe w postaci: telefonu komórkowego i 15 puszek z farbą w sprayu.

Ujęty sprawca malowania graffiti oraz czynnej napaści na funkcjonariusza publicznego przekazany został do Komendy Powiatowej Policji w Głogowie, gdzie prowadzone są dalsze czynności w sprawie. Jak ustalono sprawcą okazał się 32-letni mieszkaniec Wrocławia, który był już wielokrotnie karany za podobne przestępstwa."

https://www.facebook.com/zbiorkomD/photos/a.1443887675927966/2672853963031325/?type=3
Dodaj ogłoszenie