Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S3 - szykują się utrudnienia!

Grażyna Szyszka
Czekają nas pierwsze, poważne utrudnienia przy budowie ekspresówki.

Budowa odcinka drogi S3, łączący Nową Sól z Legnicą jest już mocno zaawansowana, a duże, drogowe konstrukcje wyrastają z ziemi jedna po drugiej. Stan zaawansowania kilku z nich wynosi 80 proc.

W rejonie Głogowa inwestycja wchodzi w etap, w którym zaczną się pierwsze, poważne utrudnienia dla kierowców. Według zapowiedzi drogowców, od połowy lipca na prawie dwa lata zostanie zamknięty czterokilometrowy odcinek „trójki”, od skrzyżowania Kaźmierzowem i Suchą Górną do Łagoszowa Wielkiego. Ruch zostanie skierowany na wąską drogę zastępczą. Zmieni się też zjazd ze starej „trójki” do Głogowa. Nowa jezdna zostanie poprowadzona nowym wiaduktem do ronda z rozjazdami na Nowym Osiedlu. Z drogowego krajobrazu zniknie natomiast wiadukt na tzw. ślimaku.

- Przy zmianie organizacji ruchu współpracujemy z KGHM, by zapewnić płynność dojazdu pracowników do pobliskich kopalń - wyjaśnia Stanisław Szatanik, główny inspektor robót drogowych. - Współpracujemy też w zakresie wykorzystania materiałów budowlanych, ponieważ na podbudowy dróg oraz do konstrukcji zabezpieczających stosujemy kruszywo z głogowskiej huty miedzi.

Odcinek budowanej ekspresówki Nowa Sól - Kaźmierzów ma długość ok. 33 km. Drogowcy stawiają tam w sumie pięć węzłów drogowych, 14 obiektów inżynierskich i 19 wiaduktów nad lokalnymi drogami. Konstrukcje pod przyszłą ekspresówkę wykonywane są w nowoczesnej technologii, a na terenach oddziaływania kopalń KGHM będą odporne na szkody górnicze. Tak jest m.in. na wiadukcie Głogów Zachód, Głogów Południe oraz w Łagoszowie Wielkim, gdzie specjalne urządzenia delatacyjne zamontowano na wszystkich trzech podporach.

- Kompensują one bardzo duże przesunięcia wzdłuż drogi, ale też ruchy poprzeczne związane z górniczymi tąpnięciami - wyjaśniał Jarosław Wójcikowski, główny inspektor robót mostowych.

Głogów Południe to węzeł typu trąbka. Łącznikiem z nową ekspresówką będzie czterowlotowe rondo. Węzeł Głogów Zachód budowany jest między Kłobuczynem a Wierzchowicami

Nad budową odcinka ekspresówki w pobliżu Głogowa czuwa Dariusz Zajączkowski, kierownik głogowskiego oddziału GDDKiA we Wrocławiu. Buduje ją w sumie ok. 1500 osób.

Droga ekspresowa ma mieć po dwa, szerokie na 3,5 m pasy ruchu w każdą stronę i pasy awaryjne. Według planów inwestycja wyliczona na ponad 800 mln zł ma się zakończyć w 2018 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska