Ruszyła budowa kolejnego parkingu Parkuj i jedź we Wrocławiu

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Budowa Park&Ride na Klecinie we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje
W tym roku w stolicy Dolnego Śląska szykują się kolejne inwestycje tego typu.

Ruszyła budowa kolejnego Park&Ride we Wrocławiu. Nowy parking powstanie wewnątrz pętli tramwajowej na Klecinie. Zmieści się na nim 69 miejsc na samochody, w tym dla osób z niepełnosprawnościami.

Parking – budowany przez firmę Rotomat - będzie oświetlony, jego budowa potrwa do wiosny, a koszt to 2 mln złotych. We Wrocławiu mamy teraz 24 parkingi typu „Parkuj i jedź”. Oprócz Kleciny nowe miejsca parkingowe pojawią się w tym roku przy ulicy Kosmonautów w rejonie przystanku "Kamiennogórska". Tam powstanie 57 miejsc parkingowych. Rozbudowany zostanie już istniejący parking przy przystanku "Fieldorfa" o kolejne 49 stanowisk.

Poza tym nowe miejsca powstaną też przy dworcach PKP: Wrocław Osobowice i Wrocław Psie Pole. W pierwszym przypadku ma powstać nowy parking na 28 miejsc, w drugim natomiast chodzi o powiększenie już istniejącego o kolejne 40 miejsc.

Wsparcie emocjonalne przyszłych rodziców, czyli kim jest doula?

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Parking Park

X
Xynat

A ceny biletów MPK w górę.

G
Gość

Brak obwodnicy śródmiejskiej, wschodniej, trasy Krakowskiej

G
Gość

Do Wrocławia wjeżdża coraz więcej aut

https://wroclife.pl/nasze-miasto/ruch-we-wroclawiu/

K
Kaz

Zarządzający miastem są niemądrzy nie chcą aut w mieście a podnoszą ceny komunikacji i parkingów tylko cena komunikacji w dół a parkowania w górę może dać efekt

G
Gość

Nie da się uniknąć korków, tłoku na wjazdach skoro układ komunikacyjny miasta jest na poziomie początków 20 wieku. żeby było śmieszniej, miasto nie tylko nie posiada wizji jak będzie wyglądać za 50 lat ale nie posiada nawet planów zagospodarowania dla wszystkich terenów miejskich. Wyprzedaje tereny miejskie pod nieskoordynowaną zabudowę. Efektem tego będzie coraz większy paraliż komunikacyjny, bo pozostawiając w mieście miejsca pracy jednocześnie zmusza pracobiorców do wybierania miejsc zamieszkania albo na terenach słabo skomunikowanych, albo bardzo odległych od centrum. Nawet sztandarowe inwestycje takie jak TAT, czy tory na ulicy Długiej nie załatwią wiele, gdyż pomijają główne kierunki dojazdów, albo kończą się daleko przed oczekiwanymi przez pasażerów punktami końcowymi linii (patrz Bardzka i sprawa przejazdu przez tory).

J
Ja

Mpk jest niekonkurencyjne w stosunku do własnego samochodu a nawet roweru. Raz że drogie niepunktualne awaryjne i np w przypadku 119 kursuje co 30 minut.

G
Gość
3 stycznia, 11:15, Marcin:

Dobre kasa wywalona w błoto. Przesiądź się z wygodnego auta do zimnej niepunktualnej i drogiej komunikacji. 4.6 za bilecik

Mogło już być drogie parkowanie od 1 stycznia a przesunęli na marzec

Z tej strony wjeżdża 40.000 aut a oni chcą je zatrzymać parkingiem na kilkadziesiąt aut

M
Marcin

Dobre kasa wywalona w błoto. Przesiądź się z wygodnego auta do zimnej niepunktualnej i drogiej komunikacji. 4.6 za bilecik

G
Gość

Ten parking będzie za darmo? Bo na Opolskiej przy skręcie na Brochów widzę bramki...

G
Gość

Co poprawi parking na 40 miejsc przy dworcu Psie Pole skoro :

Zgodnie z wynikami Kompleksowych Badań Ruchu do miasta w ciągu doby wjeżdża 238 tys. pojazdów, czyli o 25% więcej niż w 2010 roku. Wtedy to do miasta codziennie wjeżdżało 190 tys. pojazdów. Kompleksowe Badanie Ruchu to najpoważniejsze badanie transportowe w mieście, oparte zarówno o ankiety oraz aplikację mobilną, jak i o karty SIM czy dane automatycznie zbierane przez system.

Z badań wynika, że większość mieszkańców gmin ościennych – 66% – podróżuje samochodami. Liderem jest tu gmina Wisznia Mała, która dzięki otwarciu S5 zyskała doskonały samochodowy wjazd do miasta. Udział ich podróży autami wynosi aż 92%.

Skutkiem zbyt dużej liczby aut są przede wszystkim korki. Jesteśmy 41. najbardziej zakorkowanym miastem na świecie według raportu firmy TomTom.

Drugim skutkiem jest hałas drogowy, którym zagrożone jest 19 tys. mieszkańców Wrocławia.

Obowiązujące studium zagospodarowania przestrzennego Wrocławia, przyjęte przez radę miejską w 2018 r., stanowi:

“Obszary zagrożone hałasem drogowym znajdują się wzdłuż głównych ulic Legnicka–Kosmonautów–Średzka, ul. Powstańców Śląskich, Roweckiego, ul. Parafialna, ul. Buforowa, ul. Krakowska, ciąg ul Strachocińska, al. Jana Kochanowskiego” (str. 40).

Zbyt dużą liczbę aut widać w statystykach zanieczyszczeń. O ile auta są drugim czynnikiem, to zdecydowanie przodują w emisjisprawie tlenków azotu. Na stacji pomiarowej Państwowego Monitoringu Środowiska przy ul. Wiśniowej ich poziom jest często przekroczony.

Jak stanowi uchwalona 7 lat temu przez radnych Wrocławska Polityka Mobilności: “Uciążliwości społeczne i ekologiczne powodowane przez transport samochodowy są jednocześnie najbardziej dotkliwymi czynnikami obniżającymi jakość środowiska miejskiego. Rosnące zatłoczenie ulic negatywnie wpływa na warunki ruchu transportu zbiorowego, środowisko, a tym samym na jakość życia mieszkańców.“

https://www.akcjamiasto.org/dlaczego-ograniczyc-ruch-aut-we-wroclawiu/

A
Alicja Główka

Brawo. Świetna sprawa. Obawiam się tylko że będzie za mały. Ale pomysł świetny i popieram.

G
Gość

Zastanawiałem się dlaczego od kilku lat w pobliżu pętli pozwala się na męczarnie drzew zaatakowanych przez jemioły. Wreszcie wiem, będzie parking, a jemioły przeniosą się dalej. I każdy przyjezdny uzna, że pokonanie odległości od pętli Klecina do centrum to jest to, szybko, wygodnie. O ile na mijance tramwaj nie stanie...

Dodaj ogłoszenie