Ruszy przebudowa ulicy Otyńskiej. Ta inwestycja pozwoli ominąć zakorkowaną Strzegomską

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Ulica Otyńska we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje
Dobre informacje dla mieszkańców Nowego Dworu i Muchoboru. Chodzi o przebudowę ostatniego odcinka ulicy Otyńskiej, która ma stanowić część alternatywnej trasy dla zakorkowanych ulic Robotniczej i Strzegomskiej. Jest coraz bliżej wyłonienia firmy, która wykona konieczne prace.

Po unieważnieniu pierwszego przetargu, wszystko wskazuje na to, że w drugim uda się wyłonić firmę, która dokończy fragment drogi mającej połączyć Wrocławski Park Technologiczny z Wrocławskim Parkiem Przemysłowym. Mowa o ostatnim odcinku ulicy Otyńskiej, który połączy ulicę Fabryczną z Traktatową.

Dzięki tej inwestycji kierowcy mają zyskać skrót z ul. Robotniczej na Muchobór i Nowy Dwór z pominięciem zakorkowanego odcinka ulicy Strzegomskiej. Przebudowę ulicy Fabrycznej i części Otyńskiej zakończono w marcu. Miasto miało jednak problem z wyłonieniem wykonawcy projektu i przebudowy ostatniego blisko jej 100 metrowego odcinka Otyńskiej. Poprzedni – ogłoszony w marcu – przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokich kwot zaoferowanych przez wykonawców. Tym razem jedna z firm startujących w powtórzonym konkursie – Gremium Sp.z o.o. - zmieściła się w założonym przez miasto budżecie, czyli w kwocie 500 tys. zł.

Na Otyńskiej oprócz budowy jezdni, chodników i ścieżki rowerowej, mają zostać wymienione podziemne instalacje w tym wodno-kanalizacyjna. Przedmiot zamówienia obejmuje też opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych a następnie na ich podstawie realizację robót budowlanych na około 70 metrowym odcinku ulicy, przy czym wymianą kanalizacji ma się zająć MPWiK, co ma kosztować niewiele ponad 400 tys. zł. Realizacja inwestycji ma potrwać 7 miesięcy.

Co z newralgicznym przejazdem kolejowym?

By ruch na przebudowanej Otyńskiej, a później na Traktatowej odbywał się płynnie, niezbędny jest remont przejazdu kolejowego na tej drugiej. Teren i sam przejazd należy do kolei. - Przebudujemy przejazd wraz z remontem przystanku kolejowego Wrocław Muchobór - zapewnił nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP PLK. Przebudowa przystanków, w tym podwyższenie i wydłużenie peronów na tej wrocławskiej stacji już trwa. Przejazd na Traktatowej wyposażony zostanie w szlabany. Całość prac ma kosztować 7,5 mln złotych.

Dzięki przebudowie ulic Fabrycznej, Otyńskiej i później Traktatowej, jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą będzie można skręcić w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi nas na Otyńską i Fabryczną. W ten sposób będzie można omijać zakorkowaną ulicę Strzegomską.

Nowy podatek audiowizualny

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krystyna Cieślicka Trefler

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Podszywa się pod różne znane osoby (np. byłego sołtysa Marczowa) i nagminnie zniesławia regionalnego historyka Szymona Wrzesińskiego. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Piotr Rachwalski

Mikol z Wągrowca, który publikuje na Facebooku wpisy ośmieszające kolej do Lwówka Śląskiego i miasto. Wcześniej jako prezes Kolei Dolnośląskich zlikwidował wszystkie pociągi do Lwówka i wygasił frekwencję na tej linii. Obecnie zatrudniony w Parku Wodnym Aqua-Zdrój w Wałbrzychu, gdzie zamiast pracować dzień w dzień spamuje internet głupimi wpisami o tematyce kolejowej.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Piotr Kowalski

Pięć trolli ze Świdnicy obrażających mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujących pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Adolf Warski

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Kamil Cywicki

Michał Dadełło

Marek Robert Hejduk

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

K
Krystyna Cieślicka Trefler

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI (ciąg dalszy)

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

N
Natalia Trefler

Wbijcie sobie do łba tępe gówniarze, że żadnej kolejki do Sobótki nie będzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska nie będą finansować kolejnych bieda promocji dla kmiotów z Wsiocławia, których nie stać na bilety kolejowe. Natomiast zostanie wyremontowana linia kolejowa do Lwówka Śląskiego, bo potrzebują jej mieszkańcy i jest dużo atrakcyjniejsza turystycznie niż jakaś linia do Wsiobudki po krzakach. Zajarzyłeś tępoto? To przestań spamować wszystkie portale swoją zasraną Sobótką!

P
Piotr Ruchalski

Linia do Lwówka to trasa jest o wiele piękniejsza turystycznie, znaczenie komunikacyjne dla mieszkańców też dużo większe niż jakaś linia do Sobótki przez same wioski.

A jak to co jest nie starczy na remont Sobótki, to trudno. Kasę będzie można wydać na remont innych linii, np. do Karpacza, Kowar albo Świeradowa. Najważniejsze żeby ta kasa się nie zmarnowała.

Mieszkańcom Sobótki natomiast wystarczą autobusy.

M
Magdalena Cywicka

Proszę popatrzeć skąd ten pociąg jechał. Z Wrocławia! Pasażerowie z tego miasta bez przerwy albo by srali, albo szczali. Najgorsze śmierdzіele w pociągach. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia już na starcie mają zawalone kible gównem, cuchną knyszą i innymi zabużańskimi "zapachami". Mimo że po powrocie np. z Jeleniej Góry były czyste. Wiem jak jest, bo pracuję w KD jako konduktorka. Niestety, ale jak pasażerowie zachowują się jak bydło, to i traktuje się ich jak bydło. Proszę nie mieć pretensji do obsługi pociągu.

G
Grzegorz Koleś

Wsioki z Wrocławia jak przyjeżdżają do Jeleniej Góry to wszędzie syf zostawiają.W restauracjach,w parkach i wszędzie gdzie się nie pojawią.Co to za bydło,kto je spłodził?

P
Panicz ze stolicy

Cholera jasna! Już nie mogę patrzeć na te ścierwojady z Wrocławia które publikują komentarze niemające nic wspólnego z artykułem.

Gdzie jest moderator?

G
Gość

Pomyśl? Zareaguj? A gdzie jest moderator tego wsiocławskiego szamba???

G
Gość

Pomyśl? Zareaguj? A gdzie jest moderator tego wsiocławskiego szamba???

K
Kocioł
26 maja, 17:38, czarna owca z Wągrowca:

Co robi Piotr Rachwalski w godzinach pracy? Produkuje fake newsy o linii do Lwówka, spamuje fora i z prywatnego konta na fejsie toczy dyskusje "akademickie". Sprawdźcie sami: https://zapodaj.net/cb627ee144f8c.png.html

Praca się zmieniła (z poprzedniej w KD Rachwalskiego wywalono) ale nawyki pozostały te same. Mieszkańcy Wałbrzycha dziękują prezydentowi Szełemejowi za sprowadzenie do miasta pasożyta z Wągrowca.

Te hejterskie wpisy pod różnymi głupimi nickami dotyczące linii lwóweckiej na forum "Gazety Wrocławskiej" (widoczne pod tym artykułem i wieloma innymi), a także na innych portalach to też robota Rachwalskiego i związanych z nim mikoli. Celowo podpuszcza ich, żeby skompromitować linię kolejową, na której sam wcześniej zlikwidował wszystkie pociągi.

c
czarna owca z Wągrowca

Co robi Piotr Rachwalski w godzinach pracy? Produkuje fake newsy o linii do Lwówka, spamuje fora i z prywatnego konta na fejsie toczy dyskusje "akademickie". Sprawdźcie sami: https://zapodaj.net/cb627ee144f8c.png.html

Praca się zmieniła (z poprzedniej w KD Rachwalskiego wywalono) ale nawyki pozostały te same. Mieszkańcy Wałbrzycha dziękują prezydentowi Szełemejowi za sprowadzenie do miasta pasożyta z Wągrowca.

K
Karolina Trefler

Ciekawe czy ten wrocławski troll od kolei jest aktywny i czy zaraz zacznie zaśmiecać forum swoimi idiotycznymi wynaturzeniami. Mam nadzieję, że redakcja będzie na bieżąco usuwać ten antylwówecki śmietnik.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3