Nasza Loteria

Rusza budowa nowego mostu we Wrocławiu. Ma łączyć Sępolno i Swojczyce [WIZUALIZACJE]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Wizualizacje nowego mostu Chrobrego
Wizualizacje nowego mostu Chrobrego Wrocławskie Inwestycje
We Wrocławiu powstanie nowy most Chrobrego, łączący Sępolno ze Swojczycami. Miasto otrzymało zezwolenie na realizację inwestycji drogowej wydane przez wojewodę, a budowa ma rozpocząć się w przyszłym tygodniu.

Nowy most będzie miał łączną długość 186 metrów, na jego całość składają dwie przeprawy:

  • nad kanałem żeglugowym (53 metry długości)
  • nad kanałem powodziowym (153 metry długości).

W ramach inwestycji powstanie 330 metrów torowiska tramwajowego, wykraczające poza nowe mosty Chrobrego. Przebudowany zostanie także układ drogowy. Jezdnie zmienią nieco swój bieg na skrzyżowaniu ul. Monte Cassino i ul. Adama Mickiewicza po stronie Sępolna, jak również na skrzyżowaniu ul. Monopolowej z ul. Marco Polo i na ulicy Mydlanej po stronie Swojczyc. Oprócz tego zaprojektowano 7 przejść dla pieszych.

- W sumie wybudowane zostanie ponad 800 metrów nowej jezdni, ponad 1 km dróg rowerowych i chodników. Na nowy most przenosimy wszystkie sieci, w tym gazową, wodną, kanalizacyjną i elektroenergetyczną. Natomiast budowane torowisko to przygotowanie do przyszłej inwestycji, czyli tramwaju na Swojczyce, którego projektowanie nadal trwa. Najpierw jednak musimy wybudować mosty - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

W momencie, gdy trwały prace proceduralne związane z uzyskiwaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w ciągu drogi wojewódzkiej, wykonawca zaczął już prace przy tworzeniu stalowych elementów konstrukcji mostów. W Gdyni, w firmie Vistal, zostały wykonane dźwigary, łuki, poprzecznice, wsporniki. Po wybudowaniu przyczółków, będzie można je przywieźć do Wrocławia i połączyć.

Nowe mosty Chrobrego staną kilkadziesiąt metrów od istniejących, po ich północnej stronie (patrząc od strony Sępolna - po lewej). Los starych przepraw wydaje się przesądzony - wszystko wskazuje, że po wybudowaniu ich następcy, zostaną wyburzone. Są w złym stanie technicznym, mają ograniczoną nośność (do 15 ton, gdzie nowe mosty będą miały nośność do 50 ton) i zostały mocno wyeksploatowane przez jeżdżące w tym miejscu samochody ciężarowe. Ponadto możliwości konstrukcyjne starej przeprawy nie pozwolą na budowę trasy tramwajowej w tym rejonie, a przebudowa nie jest opłacalna.

Wykonawca, firma Trakcja PRKil S.A. z Warszawy, na zrealizowanie inwestycji ma 14 miesięcy. Jej koszt to blisko 70 mln zł (69 660 073, 23 zł brutto).

Wizualizacje nowego mostu Chrobrego

Rusza budowa nowego mostu we Wrocławiu. Ma łączyć Sępolno i ...

od 12 lat
Wideo

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Musi być po wrocławsku.

Czyli węższe pasy ruchu, progi zwalniające, co 100 metrów przejście ze światłami, kontrapas i ozdobne donice na wysepkach zwężających jezdnie. Acha, jeszcze przystanki wiedenskie.
G
Gość
Kto to był ten Chrobry?
G
Gość
A drzewa już wycięli?
G
Gość
Są w złym stanie technicznym, mają ograniczoną nośność (do 15 ton, gdzie nowe mosty będą miały nośność do 50 ton) i zostały mocno wyeksploatowane przez jeżdżące w tym miejscu samochody ciężarowe.

A dlaczego Ratusz pozwalał i pozwala na wjazd samochodów ciężarowych i TIRów na ulice Wrocławia?
G
Gość
Za wąskie ścieżki rowerowe jak na Wrocławskie standardy. Widać, że wizualizacja fejkowa.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska