Nowy most będzie miał łączną długość 186 metrów, na jego całość składają dwie przeprawy:
- nad kanałem żeglugowym (53 metry długości)
- nad kanałem powodziowym (153 metry długości).
W ramach inwestycji powstanie 330 metrów torowiska tramwajowego, wykraczające poza nowe mosty Chrobrego. Przebudowany zostanie także układ drogowy. Jezdnie zmienią nieco swój bieg na skrzyżowaniu ul. Monte Cassino i ul. Adama Mickiewicza po stronie Sępolna, jak również na skrzyżowaniu ul. Monopolowej z ul. Marco Polo i na ulicy Mydlanej po stronie Swojczyc. Oprócz tego zaprojektowano 7 przejść dla pieszych.
- W sumie wybudowane zostanie ponad 800 metrów nowej jezdni, ponad 1 km dróg rowerowych i chodników. Na nowy most przenosimy wszystkie sieci, w tym gazową, wodną, kanalizacyjną i elektroenergetyczną. Natomiast budowane torowisko to przygotowanie do przyszłej inwestycji, czyli tramwaju na Swojczyce, którego projektowanie nadal trwa. Najpierw jednak musimy wybudować mosty - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
W momencie, gdy trwały prace proceduralne związane z uzyskiwaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) w ciągu drogi wojewódzkiej, wykonawca zaczął już prace przy tworzeniu stalowych elementów konstrukcji mostów. W Gdyni, w firmie Vistal, zostały wykonane dźwigary, łuki, poprzecznice, wsporniki. Po wybudowaniu przyczółków, będzie można je przywieźć do Wrocławia i połączyć.
Nowe mosty Chrobrego staną kilkadziesiąt metrów od istniejących, po ich północnej stronie (patrząc od strony Sępolna - po lewej). Los starych przepraw wydaje się przesądzony - wszystko wskazuje, że po wybudowaniu ich następcy, zostaną wyburzone. Są w złym stanie technicznym, mają ograniczoną nośność (do 15 ton, gdzie nowe mosty będą miały nośność do 50 ton) i zostały mocno wyeksploatowane przez jeżdżące w tym miejscu samochody ciężarowe. Ponadto możliwości konstrukcyjne starej przeprawy nie pozwolą na budowę trasy tramwajowej w tym rejonie, a przebudowa nie jest opłacalna.
Wykonawca, firma Trakcja PRKil S.A. z Warszawy, na zrealizowanie inwestycji ma 14 miesięcy. Jej koszt to blisko 70 mln zł (69 660 073, 23 zł brutto).
Rusza budowa nowego mostu we Wrocławiu. Ma łączyć Sępolno i ...

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?