Rozpoczyna się budowa brakującego odcinka obwodnicy Leśnicy. Jest szansa, że zniknie korek na Kosmonautów

Paweł Relikowski
Paweł Relikowski
Tak będzie wyglądał nowy odcinek Alei Stabłowickiej.
Tak będzie wyglądał nowy odcinek Alei Stabłowickiej. wizualizacje Wrocławskie Inwestycje
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
W najbliższą sobotę (1 maja) rozpoczynają się prace na budowie Alei Stabłowickiej, czyli tzw. Osi Zachodniej Wrocławia. Jest to brakujący fragment obwodnicy Leśnicy.

Brakujące cztery kilometry Alei Stabłowickiej

Do tej pory kierowcy wjeżdżający do Wrocławia od strony Środy Śląskiej i Legnicy przekonywali się, że obwodnica Leśnicy nie tyle omija dzielnicę miasta, co prowadzi w całkiem inne jego rejony, a dokładnie - w okolice lotniska. Działo się tak, ponieważ brakowało czterokilometrowego odcinka drogi, która łączyłaby Aleję Kaczorowskiego (obwodnica Leśnicy) w okolicy Jerzmanowa z ul. Kosmonautów na skrzyżowaniu z ul. Fieldorfa. Dopiero po jego wybudowaniu będzie można realnie ominąć Leśnicę. Na wysokości skrzyżowania Kosmonautów z Fieldorfa (przy nowym szpitalu) skręcimy w budowaną właśnie aleję Stabłowicką, którą dojedziemy do istniejącej już obwodnicy Leśnicy.

Ale to nie wszystko. Każdy, kto wyjeżdża z Wrocławia w stronę Leśnicy drogą krajową 94 doskonale wie, że będzie musiał odstać swoje w korku ciągnącym się od Glinianek aż do skrzyżowania z ulicą Fieldorfa. Na tym odcinku projektanci przewidzieli poszerzenie drogi o kolejne dwa pasy.

"Cały nowy układ ulicy Kosmonautów będzie posiadał dwie jezdnie, dwupasmowe. Takie rozwiązanie spowoduje, że zwiększy się przepustowość, a co za tym idzie, jest szansa, że korki zostaną rozładowane" – mówi nam Piotr Wilkosz przedstawiciel wykonawcy Bickhardt Bau Polska.

Torowisko przesunięte, szersza Kosmonautów

Przebudowa ulicy Kosmonautów od Glinianek do Fieldorfa (2,2 km) to także zmiana przebiegu torowiska tramwajowego. Żeby znaleźć miejsce na poszerzenie Kosmonautów, projektanci musieli przesunąć torowisko w kierunku południowym. W tym miejscu powstanie także ciąg rowerowo-pieszy.

"Ta inwestycja to wyzwanie, a my się nie boimy wyzwań. Jako wykonawca tej wielkiej inwestycji zrobimy wszystko, aby ograniczyć utrudnienia dla mieszkańców. Dlatego też najpierw planujemy budować m.in. torowisko na ul. Kosmonautów, aby potem przerzucić tam ruch tramwajów i rozpocząć budowę nowej jezdni południowej. Z kolei Aleja Stabłowicka to głównie tereny niezabudowane" - mówi Piotr Wilkosz.

Co powstanie w ramach Osi Zachodniej?

"Wybudowanych zostanie 4,2 kilometra nowych dróg, 5675 metrów dróg rowerowych, 5875 metrów chodników, ponad kilometr ciągu pieszo-rowerowego, 5 skrzyżowań oraz 2 przejścia tunelowe dla pieszych i rowerzystów. Dużym wyzwaniem inżynierskim będzie budowa wiaduktu w ciągu Alei Stabłowickiej. Będzie on miał ponad 140 metrów i pozwoli uczestnikom ruchu drogowego bezkolizyjnie przejechać nad uczęszczaną linią kolejową w kierunku Legnicy" - opowiada Wojciech Kaim, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.

Umowa podpisana w czwartek (29 kwietnia) z konsorcjum, którego liderem jest Bickhardt Bau Polska sp. z o.o., to kontrakt w wysokości blisko 181,5 miliona złotych.

Omikron dotarł do Europy

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
29 kwietnia, 15:40, olek_01:

A pomyśleli o drodze dojazdowej dla dostaw do szpitala , i pracowników ??? Jaki będzie objazd w trakcie remontu ???

Pracownicy mogą dojeżdżać Komunikacją Zbiorową np autobusami. Nie muszą prywatnymi autami. A dostawę jedzenie można zrobić karetą

G
Gość
29 kwietnia, 14:15, Gość:

1 maja to święto, cały kraj grilluje, więc chyba nie zaczną. A przebudowa Kosmonautów, to chyba o jakieś 10 lat za późno. Ale dobre i to. Czekamy jeszcze na Maślicką, Pilczycką i Krolewiecką.

Czekajcie.

o
olek_01

A pomyśleli o drodze dojazdowej dla dostaw do szpitala , i pracowników ??? Jaki będzie objazd w trakcie remontu ???

J
Jack_Sparrow

Korek od miasta zaczyna się już na wysokości AOW. Dojazd do Fieldorfa to już jest piekło. To jak już dojadę do nowego szpitala, to dalej nie opłaca mi się jechać obwodnicą.

K
Kaz

Nasi projektanci to idioci,bardzo mało rzeczy zrobią dobrze ,już wyrzucili w błoto miliony zł na Jagodnie budując jedna nitkę przez co korek zaczyna się tuż za mostem a często przy świeradowskiej po staremu było lepiej droga przez Jagodno była bardziej przejezdna a idioci musieli to popsuć bo szkoda było wydać trochę więcej

G
Gość
29 kwietnia, 14:18, Gość:

Przydałoby się też połączyć Rondo Wojanowska i Fieldorfa z Krolewiecką jakimś tunelem pod linią kolejową. Wrocławski układ ulic i rozwiązań skrzyżowań drogowo - kolejowych rodem z XIX wieku powinien już być dawno dostosowany do ruchu i potrzeb z XXI wieku.

Mamy jakieś 100 lat opóźnień.

G
Gość

Przydałoby się też połączyć Rondo Wojanowska i Fieldorfa z Krolewiecką jakimś tunelem pod linią kolejową. Wrocławski układ ulic i rozwiązań skrzyżowań drogowo - kolejowych rodem z XIX wieku powinien już być dawno dostosowany do ruchu i potrzeb z XXI wieku.

G
Gość

1 maja to święto, cały kraj grilluje, więc chyba nie zaczną. A przebudowa Kosmonautów, to chyba o jakieś 10 lat za późno. Ale dobre i to. Czekamy jeszcze na Maślicką, Pilczycką i Krolewiecką.

Dodaj ogłoszenie