Rozpoczęła się budowa ścieżek rowerowych i chodnika na Kowalach we Wrocławiu

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Ruszyła budowa ścieżek rowerowych na Mydlanej i Miłoszyckiej we Wrocławiu.
Ruszyła budowa ścieżek rowerowych na Mydlanej i Miłoszyckiej we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Ruszyły prace budowlane ulicy Kowalskiej we Wrocławiu. Na odcinku od zakładów 3M do skrzyżowania z ulicą Mydlaną obowiązuje zmieniona organizacja ruchu.

Budowa oświetlonych ścieżek ma poprawić bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów na ruchliwym odcinku drogi. W związku z pracami wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic: Mydlanej, Kowalskiej i Miłoszyckiej. Na krzyżówce pojawiła się sygnalizacja świetlna, która pozostanie na czas prowadzonych robót.

Przebudowane zostaną odcinki ulic: Kowalskiej i Miłoszyckiej od zjazdu do fabryki 3M przez wlot w ulicę Mydlaną aż do połączenia z istniejącymi już ścieżkami i chodnikami na tych ulicach. Nowy ciąg dla rowerzystów i pieszych o szerokości 3 metrów powstaje po zachodniej stronie Kowalskiej i Miłoszyckiej. W zawiązku z tym przewidziano rozebranie fragmentów istniejącej w tym miejscu asfaltowej nawierzchni, przydrożnych ogrodzeń oraz wycięcie ponad 50 rosnących w tym rejonie drzew.

W obrębie skrzyżowania przy wlocie w ulicę Mydlana zaplanowano wyspę stanowiącą azyl dla pieszych i rowerzystów. Wybudowanie azylu skutkować będzie poszerzeniem wlotu w Mydlaną, co z kolei niesie konieczność kompleksowej jego przebudowy na odcinku około 50 metrów.

Wykonawca będzie też musiał przebudować system odwodnienia i kanalizacji wzdłuż Kowalskiej i Miłoszyckiej, a także zbudować oświetlenie na tych ulicach.

Prace budowlane będą na tym skrzyżowaniu realizowane do końca listopada. Koszt tej inwestycji to niewiele ponad 1,9 mln złotych.

Omikron dotarł do Europy

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Imbecylom ktorzy wola jezdzic smierdzaciym zlomem pewnie potrzebne nie sa.
G
Gość
Potrzebne nam te ścieżki jak drzazga w du//pie.
s
soutys Smrobudki
W Sobótce również mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej
G
Gość
A 50 drzew szlag trafi. Oto jest walka o czyste powietrze. Gratuluję pomysłu.
G
Gość
19 października, 11:59, wc:

Drogie paliwo już wkrótce uniemożliwi poruszanie się blacho smrodom poruszanie się po drogach, ulicach miasta mimo, że zostały wybudowane ze składek i opłat za te pojazdy.

19 października, 12:58, Gość:

Drogi zostały zbudowane z opłat za pojazdy?

Przy cenie przejazdu 1 km autostrady czyli taniej drogi budowanej w polu bez podziemnej infrastruktury ponad 40gr/km. opłaty zawarte w paliwie to niecałe 2 gr na kilometr.

A drogi w mieście to już są astronomiczne koszty

Te drogi pobudowano i wyłożono kostką, która się trzyma do dziś nawet 160 lat temu a w większości ponad 100 lat temu, gdy aut nie było a drogi budowano dla rowerzystów i dorożek oraz pomykały nimi raźnie tramwaje najpierw konne a po kilkudziesięciu latach elektryczne

Dziś gdyby nie dotacje unijne a te są wyżebrane często przez deklaracje budowy na nich dróg rowerowych pewnie Polacy nie remontowaliby poniemieckich dróg lub tylko niektóre

Nie jestem zwolennikiem budowy szybkich dróg bo jeżdżąc po nich patrzę z przerażeniem jak zniszczono piękne tereny przez ostatnie 20 lat.

Wystarczyło poszerzyć drogi lokalne i to punktowo aby ułatwić wyprzedzanie.Ziemia w Polsce jeszcze za tania i nie szanuje się jej a liczą się interesy tych co przewalają środki unijne

Budując takie trasy zniechęca się do jazdy koleją np na wczasy przez co kolej i PKS przynosiły straty a w konsekwencji ludzie byli zmuszani kupować auta

Skoro mamy 2-3 razy więcej aut niż w Berlinie czy Kopenhadze to poniesiemy kilkukrotnie wyższe koszty opanowania tej liczby aut.

To irracjonalne bo liczba aut z czasem będzie się zmniejszać, bo tak było na zachodzie i kasa na infrastrukturę będzie zmarnowana .

UE wstrzymuje dotacje na drogi a nawet na autobusy i najłatwiej dostać dotacje na koej i tramwaje.

Oni myślą za nas

To myśl za siebie, bo z tych naukowych wypocin wynika, że niczego nie rozumiesz.

G
Gość
nareszcie
G
Gość
19 października, 11:59, wc:

Drogie paliwo już wkrótce uniemożliwi poruszanie się blacho smrodom poruszanie się po drogach, ulicach miasta mimo, że zostały wybudowane ze składek i opłat za te pojazdy.

Drogi zostały zbudowane z opłat za pojazdy?

Przy cenie przejazdu 1 km autostrady czyli taniej drogi budowanej w polu bez podziemnej infrastruktury ponad 40gr/km. opłaty zawarte w paliwie to niecałe 2 gr na kilometr.

A drogi w mieście to już są astronomiczne koszty

Te drogi pobudowano i wyłożono kostką, która się trzyma do dziś nawet 160 lat temu a w większości ponad 100 lat temu, gdy aut nie było a drogi budowano dla rowerzystów i dorożek oraz pomykały nimi raźnie tramwaje najpierw konne a po kilkudziesięciu latach elektryczne

Dziś gdyby nie dotacje unijne a te są wyżebrane często przez deklaracje budowy na nich dróg rowerowych pewnie Polacy nie remontowaliby poniemieckich dróg lub tylko niektóre

Nie jestem zwolennikiem budowy szybkich dróg bo jeżdżąc po nich patrzę z przerażeniem jak zniszczono piękne tereny przez ostatnie 20 lat.

Wystarczyło poszerzyć drogi lokalne i to punktowo aby ułatwić wyprzedzanie.Ziemia w Polsce jeszcze za tania i nie szanuje się jej a liczą się interesy tych co przewalają środki unijne

Budując takie trasy zniechęca się do jazdy koleją np na wczasy przez co kolej i PKS przynosiły straty a w konsekwencji ludzie byli zmuszani kupować auta

Skoro mamy 2-3 razy więcej aut niż w Berlinie czy Kopenhadze to poniesiemy kilkukrotnie wyższe koszty opanowania tej liczby aut.

To irracjonalne bo liczba aut z czasem będzie się zmniejszać, bo tak było na zachodzie i kasa na infrastrukturę będzie zmarnowana .

UE wstrzymuje dotacje na drogi a nawet na autobusy i najłatwiej dostać dotacje na koej i tramwaje.

Oni myślą za nas

w
wc
Drogie paliwo już wkrótce uniemożliwi poruszanie się blacho smrodom poruszanie się po drogach, ulicach miasta mimo, że zostały wybudowane ze składek i opłat za te pojazdy.
Dodaj ogłoszenie