Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozkład jazdy na ferie tylko drażni pasażerów

Redakcja
Paweł Relikowski
Kontrolerzy urzędu miasta policzyli - nawet 40 proc. mniej osób może jeździć MPK w ferie. Zdaniem urzędników wypuszczenie na trasy mniejszej liczby tramwajów pozwala oszczędzać. Dlatego feryjne rozkłady nie znikną.

Podczas ferii wrocławskie tramwaje kursują rzadziej, co jest niezrozumiałe dla tej części podróżujących MPK, którzy korzystają z komunikacji miejskiej na co dzień. Internauci oceniają zmiany negatywnie.

„Z powodu tego, że dzieci nie pójdą do szkoły, ja mam mieć utrudnione dojazdy MPK?” - pisze Gość.
„Ferie, wakacje... Co to, ludzi pracujących we Wrocławiu jest mniej niż uczniaków?” - złościł się internauta Normalny.

Jaka jest, zdaniem miasta, podstawa wprowadzenia feryjnych rozkładów i jakie są argumenty za ich wprowadzeniem? Poprosiliśmy urzędników o informację: o ile zmniejsza się liczba pasażerów w czasie ferii.

- Zainteresowanie przejazdami maleje z uwagi na brak lekcji w szkołach. Przerwę zimową ma ok. 60 tys. uczniów a wraz z nimi część rodziców. W ruchu drogowym też widać różnicę - on wyraźnie maleje. Nawet szczyt poranny, który zawsze jest największą kumulacją utrudnień, jest zdecydowanie mniej uciążliwy. Dotychczas obserwowaliśmy nawet 40-procentowe zmniejszenie popytu (w MPK - przyp. red.) - przekazuje Małgorzata Szafran z magistratu.

Błażej Trzcinowicz, zastępca dyrektora Wydziału Transportu tłumaczy, w jaki sposób się to liczy. Robią to tzw. kontrolerzy, którzy zajmują się liczeniem pasażerów. Nie pracują codziennie na wszystkich liniach, ale co jakiś czas wychodzą w teren i liczą zapełnienie w danych pojazdach. Zebrane przez nich dane wykazały, że na niektórych trasach w ferie jest nawet 0 40 proc. mniej pasażerów.

Jak dodaje Trzcinowicz, gołym widać, że w mieście jest luźniej, a utrzymanie komunikacji „na pełnych obrotach” jest bezcelowe.

Dopytujemy jednak, co z warsztatami i półkoloniami w czasie ferii, na które przecież najmłodsi muszą dojeżdżać. Nie jest tak, że nagle dzieci przestają korzystać z MPK i siadają przed komputerem. Urzędnicy odpowiadają, że dojazdy na takie zajęcia są bardziej rozproszone i nie tak odczuwalne, jak liczniejsze dojazdy dzieci na poranne zajęcia w szkołach.

Zgodziliśmy się z urzędnikami, że likwidacja szkolnych kursów autobusów podczas ferii jest zrozumiała, ale zasugerowaliśmy, by tramwaje zostawić w spokoju. Urzędnicy zapowiedzieli jednak, że w kolejnych latach zmiany będą wprowadzane jak dotychczas.

Zapytaliśmy również o łączny koszt dwukrotnej wymiany rozkładów jazdy linii tramwajowych: na ferie i po feriach. To około 7,5 tys. zł brutto.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska