Rozbiorą kładkę nad Grabiszyńską. Wcześniej oddadzą...

    Rozbiorą kładkę nad Grabiszyńską. Wcześniej oddadzą przejście i przystanek

    MK

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Już za dwa tygodnie na wysokości skrzyżowania ul. Grabiszyńskiej z Kolejową będą zatrzymywały się tramwaje.
    1/9
    przejdź do galerii

    Już za dwa tygodnie na wysokości skrzyżowania ul. Grabiszyńskiej z Kolejową będą zatrzymywały się tramwaje. ©Marcin Kaźmierczak, Polska Press

    Do końca października zniknie kładka dla pieszych nad ulicą Grabiszyńską. Wcześniej, bo do końca przyszłego tygodnia pojawi się nowe przejście naziemne i nowe przystanki tramwajowe.
    Jak informuje Ewa Mazur, rzecznik Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, rozbiórka kładki jest konieczna, ponieważ jej utrzymanie wymagałoby całkowitej przebudowy. Zwłaszcza, żeby dostosować ją do potrzeb niepełnosprawnych, ponieważ istniejące podjazdy na schodach są zbyt strome i niezgodne z obowiązującymi normami. Przetarg na rozbiórkę kładki zostanie rozstrzygnięty pod koniec miesiąca.

    Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty pozytywnie, rozbiórka kładki rozpocznie się w połowie września i potrwa do końca października.

    - Najbardziej uciążliwe prace będą prowadzone w nocy pomiędzy godz. 24. a 4., w przerwie kursowania tramwajów. Wtedy też ul. Grabiszyńska będzie zamknięta, a ruch samochodowy skierowany zostanie objazdem przez ul. Kolejową i Prostą - wyjaśnia Ewa Mazur.

    Brak kładki nie będzie stanowił przeszkody dla pieszych w pokonaniu ulicy Grabiszyńskiej. W miejscu istniejącej kładki przy skrzyżowaniu z ul. Kolejową zbudowane zostanie naziemne przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną i przejazd rowerowy. Przejście będzie gotowe do końca sierpnia tak, aby w poniedziałek, 3 września, uczniowie pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 97 mogli bezpiecznie dotrzeć na rozpoczęcie roku szkolnego.

    Przy przejściu dla pieszych, na wysokości skrzyżowania ul. Grabiszyńskiej z Kolejową powstaje także nowy przystanek tramwajowy. W ten sposób na kilometrowym odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Pereca a pl. Legionów tramwaje będą zatrzymywały się aż cztery razy. Gotowy jest już jeden peron.

    Rozbiórka kładki opóźni za to oddanie do użytku ścieżki rowerowej od pl. Legionów do ul. Żelaznej. Jak zapewnia Ewa Mazur, wykonawca prace skończy 7 września. Kilkudziesięciometrowy fragment pod istniejącą jeszcze kładką powstanie jednak po jej wyburzeniu. Odcinkiem od ul. Stalowej do mostu Oporowskiego rowerzyści pojadą na przełomie września i października. Ścieżka jest co prawda gotowa na odcinku do ul. Klecińskiej, ale asfaltu nie ma jeszcze na wysokości parku Grabiszyńskiego.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (191)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pereca

    Kolor (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Ok. Tu czekają na wyburzenie kładki. Bzdurna decyzja bo jeśli stanowiła problem dla niepełnosprawnych to należało ją przebudować, zmienić, a nie burzyć. Widać dla niektórych wszelkie rozwiązania,...rozwiń całość

    Ok. Tu czekają na wyburzenie kładki. Bzdurna decyzja bo jeśli stanowiła problem dla niepełnosprawnych to należało ją przebudować, zmienić, a nie burzyć. Widać dla niektórych wszelkie rozwiązania, które upłynniają ruch w mieście są passe. Przejście podziemne na ul. Świdnickiej be trzeba je zniszczyć uniemożliwiając bezpieczne wejście na perony tramwajowe i zbudować przejście naziemne dzięki czemu udało się dodatkowo spowolnić ruch. Kładka na Grabiszyńskiej dzięki której można było przejść jezdnię nie tamując ruchu też źle. Wracając do ścieżki rowerowej to kiedy w końcu nastąpi połączenie ścieżek rowerowych przy pl. Pereca w stronę centrum? Tj. Ścieżki od ul. Stalowej do ul. Pereca ze ścieżką od ul. Lubuskiej do Zaporoskiej? Tam chyba nie będą niczego wyburzać.
    Nawiasem cieszę się że powstają ścieżki rowerowe bo to bezpieczniej dla rowerzystów i wygodniej dla kierowców ale wkurza mnie takie beznadziejne wykonanie. Niedostosowanie środków (ludzi, sprzętu, pieniędzy) do frontu robót. Albo mamy 5 pracowników i wtedy sukcesywnie robimy po 50 metrów tygodniowo (kończymy, wylewamy asfalt i przenosimy się dalej) albo budujemy ścieżki od razu na całej Grabiszyńskiej wtedy rozumiem że jest 200 pracowników, praca na 3 zmiany i po miesiącu góra dwóch wszystko gotowe. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po co kładka nad zebrą?

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Czytaj ze zrozumieniem.
    Teraz jest w ciągu ul.Kolejowej przejście typu zebra i przejazd rowerowy.Nie nie trzeba będzie nosić rowerów po chodach i tak samo np wózków inwalidzkich czy wózków...rozwiń całość

    Czytaj ze zrozumieniem.
    Teraz jest w ciągu ul.Kolejowej przejście typu zebra i przejazd rowerowy.Nie nie trzeba będzie nosić rowerów po chodach i tak samo np wózków inwalidzkich czy wózków dziecięcych.
    Jeśli 30 lat mało kto korzystał z kładki bo miała złą konstrukcje i nie było kasy nawet na remont to po co dziś wydawać grube miliony na przebudowanie jej np dobudowanie najazdów?
    Zburzyłbyś kamienicę czy pawilony handlowe aby te najazdy wepchać?
    Przecież podpory tej kładki stoją pośrodku ścieżki i byłby problem aby ścieżkę i chodnik poprowadzić tak aby kładkę omijałyzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    skansen

    DAN (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    A moze za te pieniadze dupkiewicz dokonczy pilczycka i usunie ten skansen drogowy. Mistrzostwa europy juz dawno minely a skansen zostal . DESYDENCI OBUDZCIE SIE .


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    co?

    --- (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Pilczycka jest już dokończona. Co ty jeszcze chcesz? Żeby tę jezdnię dojazdową do bloków poprawić? Już teraz zdarzają się cwaniacy, którzy jadą tą jezdnią, by zaoszczędzić te 3 minuty, gdy mała...rozwiń całość

    Pilczycka jest już dokończona. Co ty jeszcze chcesz? Żeby tę jezdnię dojazdową do bloków poprawić? Już teraz zdarzają się cwaniacy, którzy jadą tą jezdnią, by zaoszczędzić te 3 minuty, gdy mała kolejka się zbierze. Po poprawieniu tej jezdni, to cwaniaków byłoby dużo więcej.
    A główna jezdnia iest całkowicie dobra. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tobie się źrodła finansowania pomylily

    rowerzysta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    Za które pieniądze?
    Przecież budowa ścieżki rowerowej na Grabiszyńskiej jest z budżetu rowerowego.
    Może ci jeszcze rowerzysci mają parking pod domem zafundować?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ehe

    elo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    a co to jest budżet rowerowy? Zrzucasz się na niego w jakimś podatku od roweru?
    A jaki jest budżet samochodowy w takim razie? I gdzie jest oficer samochodowy skoro pieszy i rowerowy jest?
    A nie...rozwiń całość

    a co to jest budżet rowerowy? Zrzucasz się na niego w jakimś podatku od roweru?
    A jaki jest budżet samochodowy w takim razie? I gdzie jest oficer samochodowy skoro pieszy i rowerowy jest?
    A nie ma... zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niedługo ścieżki będą połączone w system

    rowerzysta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Gmina ma budżet na transport,
    Gro tych środków jest topione w drogach co skutkuje zachęta do kupowania aut i coraz większych korków hałasu i smogu.
    Reszta idzie na dotacje do transportu...rozwiń całość

    Gmina ma budżet na transport,
    Gro tych środków jest topione w drogach co skutkuje zachęta do kupowania aut i coraz większych korków hałasu i smogu.
    Reszta idzie na dotacje do transportu zbiorowego.
    Budżet rowerowy to jest ta część środków która wynika z udziału ruchu rowerów.
    Przez 30 lat środki które powinny iść na ścieżki służyły łataniu dziur w drogach ale to się ostatnio zmieniło bo inwestycje w ścieżki bardzo szybko się zwracajązwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a źródła finasowania to z kosmosu...

    qewf (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    !!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Grzybek pl Borowik i Bociany szokulskie czat na zywo na ytbie

    Szepty ola i paulina i haneczka . Mariusz Marciniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Grzybek pl Borowik jest z ytbe

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Grzybek pl Borowik to menda i to prawda

    Szepty ola i paulina i haneczka . Mariusz Marciniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    grzybek pl Borowik to menda ityle

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KOLEJNY KROK DO CAŁKOWITEGO ZATAMOWANIA RUCHU

    df (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 3

    W żadnym mieście nie widziałem tak durnych rozwiązań, naprawdę, a mam porównanie z setkami miast, szkoda słów. Wrocław to miasto nie posiadające szybkiej komunikacji zbiorowej, gdzie...rozwiń całość

    W żadnym mieście nie widziałem tak durnych rozwiązań, naprawdę, a mam porównanie z setkami miast, szkoda słów. Wrocław to miasto nie posiadające szybkiej komunikacji zbiorowej, gdzie przemieszczanie z jednego końca na drugi zajmuje 2 lub więcej godzin. Nie przeszkadza to jednak w ciągłym utrudnianiu ruchu na kolejnych ulicach bez innej alternatywy. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Alkoholizm nie pozwala zrozumieć zalet zmian ale to nie nowość

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 4

    Tyle lat był tam zatamowany ruch w poprzek Grabiszyńskiej i ci tonie poprzeszkadzało.
    Ani autem przez Prosta lub Kolejową Podobnie przez Żytnią czy Jęczmienna.
    Był tam park ale mało uczęszczany...rozwiń całość

    Tyle lat był tam zatamowany ruch w poprzek Grabiszyńskiej i ci tonie poprzeszkadzało.
    Ani autem przez Prosta lub Kolejową Podobnie przez Żytnią czy Jęczmienna.
    Był tam park ale mało uczęszczany bo nie było dojścia
    Grabiszyńska ma kilka kilometrów długości a na większości nie było ścieżek rowerowych mimo że buduje się tam nowe osiedla.Można powiedzieć że ruch rowerowy był tam zatamowany.
    Wreszcie udrożnili.
    Tobie się pewnie wydaje że miasto jest tylko dla aut i nie ogarniasz jak auta utrudniły wielu osobom życie nawet tam gdzie mieszkają.
    Jeśli na drodze nie ma się jak zatrzymać autem to handel upada.
    Wystarczy popatrzyć na przedwojenne zdjęcia ile tam było sklepów.
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ee

    elo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    nie bardzo rozumiem co mają ścieżki rowerowe do jezdni? Przecież są poza a jak nie ma to zawsze można zrobić trakt pieszo-rowerowy. ZEROWYM KOSZTEM.
    Gość pisze o celowym spowalnianiu ruchu na...rozwiń całość

    nie bardzo rozumiem co mają ścieżki rowerowe do jezdni? Przecież są poza a jak nie ma to zawsze można zrobić trakt pieszo-rowerowy. ZEROWYM KOSZTEM.
    Gość pisze o celowym spowalnianiu ruchu na jezdniach, czerwonej fali i zamykaniu skrętów i jezdni umożliwiających omijanie korków czy jazdę alternatywną trasą.

    Piszesz, że jest tyle nowych osiedli - czemu nie ma przy tych osiedlach i drogach porobionych zatok do parkowania, osobnych ścieżek rowerowych. Co to miasto nie potrafi wymusić jakiejś organizacji przestrzeni publicznej. Zobacz na WUWA2 - tam jest porobione naprawdę sporo miejsc dla mieszkańców i gości. Można ano można.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na zachoczie poradzili sobie z nadmiarem aut bo juz miasta stawały

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Jezdnia Grabiszyńskiej to główna arteria która podzieliła Przedmieście Świdnickie na pół.
    Postawiono tam ogrodzenia jak w Australii dla bydła lub kangurów.
    Przez prawie kilometr nie można było...rozwiń całość

    Jezdnia Grabiszyńskiej to główna arteria która podzieliła Przedmieście Świdnickie na pół.
    Postawiono tam ogrodzenia jak w Australii dla bydła lub kangurów.
    Przez prawie kilometr nie można było chodzić w poprzek drogi.
    Traktowanie tej drogi jak autostrady do centrum spowodowała ze zniszczona wzdłuż niej handel bo nie był gdzie się zatrzymać.W efekcie wszyscy się pchli d centrum i to niepotrzebnie generował ruch aut.Zatem nie pytaj dlaczego tam nie ma zatoczek parkingowych.Za Niemca można się było zatrzymać na jednym pasie i było tam sporo sklepów.
    Nadmiar aut zabija miasto.Drogi służą do przejeżdżania między dzielnicami.Wycina się drzewa aby robić parkingi między blokami.
    Przybywa światle.
    Rowerzyści boją się jeździć po jezdni i przenoszą się na chodniki.Zabiera się przestrzeń pieszym aby zbudować ścieżki na chodnikach.Auta nawet spowalniają tramwaje.Do niedawna autobusy stały w korkach a na torowiskach stały auta.
    Zmieniono charakter ulic czyli całego miasta.Coraz więcej ulic służy do dojazdu co centrum .
    Zamykanie lewoskrętów to metoda wymyślona w Nowym Jorku gdy było tam zbyt wiele aut.Służy przyśpieszeniu jazdy autem na kierunku głównym.To buda aby w układzie promienistym ulic gdy wszyscy chcą przejechać przez centrum tranzytem dało się ominąć korek przenosząc się na inna ulicę prowadząca do centrum.
    Po prostu im bliżej centrum tym większe korki i to na tych samych ulicach.Gaby te korki można było ominąć ludzie by się nauczyli i wcześniej skręcali na ulice bez korków.

    Czerwona fala jest dla tych co przekraczają prędkość.
    Jak czujniki wykryją takiego to zmieniają światła aby nie dojechał za tą prędkością do kolejnego skrzyzowania.

    Te problemu można rozwiązać tylko przez eliminacje idiotów z ruchu oraz zmniejszenie liczby aut szczególnie w centrumzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zgadza się. Potem wyda sie przepustki dla wybranych , a

    sf (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    inni będą mogli wjechać gdy będą mieli auta, na które stać mniej niż 1% mieszkańców. W sumie wyjdzie na to samo ale będzie sprawiedliwie wg najnowszych standardów.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Panie ,,architekt,, nie bądz Pan frajer

    Wiola (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

    dołóż Pan jeszcze wkładki w jezdnie to znaczy kolczatki jako progi zwalniające. Bedzie git!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ?

    zsdfg (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 5

    Masz problem z prędkością


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    eh

    elo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    kolejny co to świat zna tylko z pozycji cyklisty... cóż jak dorośniesz do 4 kółek to zrozumiesz takie komentarze.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Z czasem będzie jak na zachodzie tylko metra nie będzie

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Zrozum ze wielu cyklistów porzuciło auta bo tylko idiota stoi w korku jak może spokojnie dojść piechota , dojechać tramwajem czy rowerem.Argumentujesz jak typowy kierowca uzależniony od aut i...rozwiń całość

    Zrozum ze wielu cyklistów porzuciło auta bo tylko idiota stoi w korku jak może spokojnie dojść piechota , dojechać tramwajem czy rowerem.Argumentujesz jak typowy kierowca uzależniony od aut i wierzący ze auto jest idealnym środkiem lokomocji w mieście.Jeśli taki idealny to po co się denerwujesz?
    Na Grabiszyńskiej są jezdnie i chodniki ale 70 lat pow wojnie nie zbudowali ścieżek.
    Zamiast zabrać jeden pas dla ruchu rowerowego to się zabiera miejsce pieszym.Jeśli rowerem się jeździe 25 km/h to w ciągu 20 minut można dojechać w każde miejsce w kole o średnicy 17 km, a w 10 minut w kole o średnicy 6,5 km.

    O czym tu rozmawiać?
    Jeśli praktycznie w każdym domu jest rower to trzeba to podtrzymać aby każde dziecko jak dawniej dostawało rower anie jak teraz siedzi przed smartfonem i rusza się tylko w grach.Kto będzie chciał stać w korkach to niech stoi. Przybywa ścieżek a dzieci już za 2 tygodnie będą miał darmową KZ.
    Zaczyna normalnieć
    Wczoraj jechalem pociągiem z Leśnicy na Dworzec Główny 18 minut.
    Z Bolesławca czyli ponad 110 km jechałem 67 minut
    Znaczy się ze można na długich trasach szybciej jechać pociągiem niż autem a na krótkich szybciej rowerem.Co tu się dziwić ze rano słoikom ustawiają czerwoną falę aby zachęcić aby swe auta zostawiali na wioskach lub pod lokalnymi dworcami.Co do rowerów to docelowo ma nimi jeździć 15 % podróżnych czyli tyle ile dziś tramwajami .To ogromne oszczędności o co roku do MPK dopłaca się 300 mln nie licząc miliardowych inwestycji.
    Ponieważ ludzie dalej kupują auta jest oczywiste że z czasem będą bardzo restrykcyjne reguły poruszania się autem i to będzie bardzo bolesne dla tych co się od aut uzależnili. Ja staram się jechać autem tylko jak muszę lub jak jadę na przeciwną stronę Wroclawia.Jak che poczytać to wybieram tramwaj , jak chce się poruszać to wybieram rower.Np wczoraj zwiedzałem Bolesławiec i widziałem że Wrocław jest idealny na rowery bo jest płaski jak stół. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niestety decyzje podejmuje wiocha nie znająca potrzeb miasta

    RODOWITY (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

    proponuję przywrócić przystanek Legnicka,Dobra tuż za kładką.Mam dla urzędasów jeszcze więcej durnych pomysłów.Np.Kościuszki Kołłątaja.Dość głupot wracajcie tam skąd jesteście.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ITS niedlugo zatrzyma auta aby przyśpieszyć tramwaje

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Co ty się wypowiadasz jak ty tramwajem nie jeździsz?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Oj, Oj. Wadzunia doskonale wie co robi i jest w tym dobra, a że stado baranów czy czerń

    fvv (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    (jak kto woli) mysli, że wadzunia ma realizować jej potrzeby to .... jej się wylko wydaje.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co za moda na to rozbieranie

    aqq (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    http://www.gazetawroclawska.pl/polska-i-swiat/a/ekshibicjonista-na-jasnej-gorze-rozebral-sie-do-naga-i-zbezczescil-cudowny-obraz-matki-boskiej-jasnogorskiej-udawal-kobiete,13415610/

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po zbudowaniu drogi rowerowej na Grabiszyńskiej...

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14

    ...i otwarciu nowego przystanku, rowerem będzie szybciej niż tramwajem.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak płatne trolle tłumaczą kładkę trzeba rozebrać bo starsi ludzie nie mogli się na nią

    adv (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

    wdrapać. Tramwaje tez musza jeździć z prędkością dostosowana do wieku pasażerów.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pokaż że myślisz.

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Nie tylko starsi.
    To nie starsi ludzie rodzą dzieci
    Ci młodzi kombinowali kogo prosić o wniesienie wózka. Ci co wozili w przyczepkach rowerowych musieli wszystko odpinać i wnosić na raty.Młodym...rozwiń całość

    Nie tylko starsi.
    To nie starsi ludzie rodzą dzieci
    Ci młodzi kombinowali kogo prosić o wniesienie wózka. Ci co wozili w przyczepkach rowerowych musieli wszystko odpinać i wnosić na raty.Młodym inwalidom obniżyli krawężniki na skrzyżowaniu ale jak wózkiem wskoczyć na dziesiątki bardzo stromych schodów?
    Matka przeniesie najpierw pociech a potem wózek.
    Jak ma to zrobić inwalida?
    Ile osób trzeba aby wnieść inwalidę z wózkiem?
    Ta kładka jest głównie dla pacjentów przychodni.
    Ilu nieinwalidów ma problem z poruszaniem się nawet po płaskim?

    Czy ty jesteś złym człowiekiem że tak manipulujesz?
    Auto nie może prowadzić do zidiocenia.
    Jeśli jesteś młody lub sprawny po polecam przejść zimą po oblodzonej kładce na Ostatnim Groszu.
    Nikt tam nie chodzi

    Po co drogi remont kładki jeśli dołem robią przejazd rowerowy i obok będzie zebra?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tjaa

    elo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    no ja wiem, że instalacja windy towarowej z obydwu stron to zbyt wielka ekstrawagancja jak na wrocław...a takowa może być w nikomu nie potrzebnym moście milenijnym. A tutaj trzeba rozpirzyć...rozwiń całość

    no ja wiem, że instalacja windy towarowej z obydwu stron to zbyt wielka ekstrawagancja jak na wrocław...a takowa może być w nikomu nie potrzebnym moście milenijnym. A tutaj trzeba rozpirzyć bezpieczne przejście bo 'swoi' muszą jeszcze zarobić zanim władzunia się zmieni.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wandalizm i bezmyślność projektantów to problem

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Przecież do windy nie wjedziesz rowerem.
    Piszą ci że winda to ekstrawagancja i wiekszość kamienic w mieście jej nie posiada choć tam mieszka wiele starych osób które przez to rzadko wychodzą z...rozwiń całość

    Przecież do windy nie wjedziesz rowerem.
    Piszą ci że winda to ekstrawagancja i wiekszość kamienic w mieście jej nie posiada choć tam mieszka wiele starych osób które przez to rzadko wychodzą z domu.
    Nawet sraczy w domach nie ma a jak ludzie sobie zrobią łazienkę z ciepłą wodą z bojlera to im podnoszą czynsz, że mają wysoki standard.

    Do niedawna wind nie było w wielu urzędach.Nie miały ich przychodnie lub szpitale. Jeździło się windami towarowymi pamiętającymi Gomółkę czy Niemców.
    Ta kładka nie miał nawet bezpiecznych poręczy czy szyn dla wciągania wózków albo kafelków antypośligowych na schodach.

    Kładka to był potrzebna przez Odrę to wydali na drogą Polinkę do której za darmo wsadzają tylko studentów więc nawet jakbyś za rower chciał zapłacić to się nie da .I to wszystko przed wydziałem budowy mostów.
    Estakadę na Klecinskiej też zrobili za krótką.
    Kładka za zoo czekała dziesiątki lat o dopiero ją ostatnio rowerzyści przebudowali.
    Takie tereny spacerowe wokół zoo a były bariery aby spacerować z wózkiem dziecięcym , rowerem czy wózkiem inwalidzkim.
    Przecież to się w głowie nie mieścizwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No widzisz. Gdyby kładki nie zlikwidować

    aef (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    to dalej, pomimo nowych pasów, nie dałoby się tego wózka wnieść. Ha,ha, ha. Puknij się w łeb człowieku z tymi bredniami!!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Trudno zrozumieć co chciałes napisać

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Kładka stoi w miejscu gdzie zbudowano ciąg pieszo rowerowy.
    Nie można dokończyć inwestycji bez wyburzenia kładki.
    Mieli zabrać pas dla aut pod nową ścieżkę?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dziura Wrocław

    klaklakle (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    TRAMWAJE JUŻ NIE MOGĄ WOLNIEJ JEŹDZIĆ,gdyby jeszcze trochę zwolniły to by stanęły.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    -

    - (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Jak ITS przestawią aby KZ jeździła szybko kosztem aut to tramwaje będą jeździć tak szybko jak w Wiedniu


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Człowieku lecz się. Udajesz głupka

    asdfv (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    czy nim jesteś. Policz przystanki!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mogą, mogą, wadzunia to wykaże

    er (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    !!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bardzo mozliwe, ponieważ urzędnicy stwierdzili, że na

    asdv (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

    Grabiszyńskiej trzeba spowolnić tramwaje.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    -

    - (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Coś bredzisz.
    Teraz tramwaj wybierze więcej osób bo dotąd nie było przystanku od Zaporoskiej do centrum.
    Takie odległe przystankowi to można robić w Leśnicy ale nie w centrum miasta.

    Czyli co...rozwiń całość

    Coś bredzisz.
    Teraz tramwaj wybierze więcej osób bo dotąd nie było przystanku od Zaporoskiej do centrum.
    Takie odległe przystankowi to można robić w Leśnicy ale nie w centrum miasta.

    Czyli co jesteś osobą uzależniona od auta i udajesz, że troszczysz się, że tramwaj się zatrzyma i wypuści pasazerów?
    Do tego jest tramwaj i ma się zatrzymywać co 300-400 m
    Jakbyś odstawił auto to byś to wiedział
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    '

    klaklakle (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Więcej się nie da,jak jeszcze zwolnią to staną.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KZ bedzie miała priorytet

    bolo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Wystarczy jak ITS zatrzyma auta i pusci tramwaje

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przystanki co 200m, na WZ rekord 144 metry, Popowice planowane 5 przystanków !!!

    ddd (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 1

    Ludzie powstrzymajmy tych kretynów przy pomocy kaftaników bezpieczeństwa może bo nic innego już nie rokuje. Na całym świecie przystanki napowierzchniowych zbiorkomów lokuje się minimum 500 metrów...rozwiń całość

    Ludzie powstrzymajmy tych kretynów przy pomocy kaftaników bezpieczeństwa może bo nic innego już nie rokuje. Na całym świecie przystanki napowierzchniowych zbiorkomów lokuje się minimum 500 metrów do ponad 1000 od siebie i jest dobrze bo takie są reguły - z środka pomiędzy przystankami te 200-300-500 metrów dojdzie każdy.
    Lata całe na Popowicach osiedle obsługiwały 2 przystanki autobusowe Kino/Jelenia i Supersam/Bobrza i było dobrze. Teraz magistrackie trolle przy planach tramwaju chcą tam wpie...ić PIĘĆ PRZYSTANKÓW co 200 metrów.... proponuję 10zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    -

    - (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Tobie się coś pojebało z metrem które ma przystanki co 900-1000 metrów i trzeba organizować dowóz autobusami do przystanków.

    Długie przystanki to owszem są na peryferiach. Na starówce to co 200 m...rozwiń całość

    Tobie się coś pojebało z metrem które ma przystanki co 900-1000 metrów i trzeba organizować dowóz autobusami do przystanków.

    Długie przystanki to owszem są na peryferiach. Na starówce to co 200 m a średnio w mieście co 300-400 m
    Cale Stare Miasto ma średnicę około 500-800 m a ty byś to chciał jednym przystankiem załatwić

    Śmierdzi mi to automaniactwem
    Im więcej przystanków tym mniej osób wysiada i można szybciej z przystanku ruszyć.Wystarczy 10 s na wysiadanie a światła trwają 100 s
    .Jeśli czas świateł się nie zmienia gdy jest tramwaj tzn że ITS służy do zwiększania liczby aut a nie przyśpieszania KZ

    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W erze kiedy można ludziom wmówić, że "we wrzesniu nie wiadomo czy dzieci

    adfv (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    pójda do szkoły" bardzo proszę o propozycję jak można ludziom przywrócić samodzielne myslenie?

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo