Rozbiorą kładkę nad Grabiszyńską. Wcześniej oddadzą przejście i przystanek

mkZaktualizowano 
Już za dwa tygodnie na wysokości skrzyżowania ul. Grabiszyńskiej z Kolejową będą zatrzymywały się tramwaje. Marcin Kaźmierczak, Polska Press
Do końca października zniknie kładka dla pieszych nad ulicą Grabiszyńską. Wcześniej, bo do końca przyszłego tygodnia pojawi się nowe przejście naziemne i nowe przystanki tramwajowe.

Jak informuje Ewa Mazur, rzecznik Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, rozbiórka kładki jest konieczna, ponieważ jej utrzymanie wymagałoby całkowitej przebudowy. Zwłaszcza, żeby dostosować ją do potrzeb niepełnosprawnych, ponieważ istniejące podjazdy na schodach są zbyt strome i niezgodne z obowiązującymi normami. Przetarg na rozbiórkę kładki zostanie rozstrzygnięty pod koniec miesiąca.

Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty pozytywnie, rozbiórka kładki rozpocznie się w połowie września i potrwa do końca października.

- Najbardziej uciążliwe prace będą prowadzone w nocy pomiędzy godz. 24. a 4., w przerwie kursowania tramwajów. Wtedy też ul. Grabiszyńska będzie zamknięta, a ruch samochodowy skierowany zostanie objazdem przez ul. Kolejową i Prostą - wyjaśnia Ewa Mazur.

Brak kładki nie będzie stanowił przeszkody dla pieszych w pokonaniu ulicy Grabiszyńskiej. W miejscu istniejącej kładki przy skrzyżowaniu z ul. Kolejową zbudowane zostanie naziemne przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną i przejazd rowerowy. Przejście będzie gotowe do końca sierpnia tak, aby w poniedziałek, 3 września, uczniowie pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 97 mogli bezpiecznie dotrzeć na rozpoczęcie roku szkolnego.

Przy przejściu dla pieszych, na wysokości skrzyżowania ul. Grabiszyńskiej z Kolejową powstaje także nowy przystanek tramwajowy. W ten sposób na kilometrowym odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Pereca a pl. Legionów tramwaje będą zatrzymywały się aż cztery razy. Gotowy jest już jeden peron.

Rozbiórka kładki opóźni za to oddanie do użytku ścieżki rowerowej od pl. Legionów do ul. Żelaznej. Jak zapewnia Ewa Mazur, wykonawca prace skończy 7 września. Kilkudziesięciometrowy fragment pod istniejącą jeszcze kładką powstanie jednak po jej wyburzeniu. Odcinkiem od ul. Stalowej do mostu Oporowskiego rowerzyści pojadą na przełomie września i października. Ścieżka jest co prawda gotowa na odcinku do ul. Klecińskiej, ale asfaltu nie ma jeszcze na wysokości parku Grabiszyńskiego.

polecane: FLESZ: Niebawem zmiana czasu, jedna z ostatnich

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 190

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2018-08-17T23:00:45 02:00, elo:

kolejny co to świat zna tylko z pozycji cyklisty... cóż jak dorośniesz do 4 kółek to zrozumiesz takie komentarze.

Brawo

b
bolo

Wystarczy jak ITS zatrzyma auta i pusci tramwaje

j
ja

Kładka stoi w miejscu gdzie zbudowano ciąg pieszo rowerowy.
Nie można dokończyć inwestycji bez wyburzenia kładki.
Mieli zabrać pas dla aut pod nową ścieżkę?

j
ja

Przecież do windy nie wjedziesz rowerem.
Piszą ci że winda to ekstrawagancja i wiekszość kamienic w mieście jej nie posiada choć tam mieszka wiele starych osób które przez to rzadko wychodzą z domu.
Nawet sraczy w domach nie ma a jak ludzie sobie zrobią łazienkę z ciepłą wodą z bojlera to im podnoszą czynsz, że mają wysoki standard.

Do niedawna wind nie było w wielu urzędach.Nie miały ich przychodnie lub szpitale. Jeździło się windami towarowymi pamiętającymi Gomółkę czy Niemców.
Ta kładka nie miał nawet bezpiecznych poręczy czy szyn dla wciągania wózków albo kafelków antypośligowych na schodach.

Kładka to był potrzebna przez Odrę to wydali na drogą Polinkę do której za darmo wsadzają tylko studentów więc nawet jakbyś za rower chciał zapłacić to się nie da .I to wszystko przed wydziałem budowy mostów.
Estakadę na Klecinskiej też zrobili za krótką.
Kładka za zoo czekała dziesiątki lat o dopiero ją ostatnio rowerzyści przebudowali.
Takie tereny spacerowe wokół zoo a były bariery aby spacerować z wózkiem dziecięcym , rowerem czy wózkiem inwalidzkim.
Przecież to się w głowie nie mieści

j
ja

Co ty się wypowiadasz jak ty tramwajem nie jeździsz?

j
ja

Zrozum ze wielu cyklistów porzuciło auta bo tylko idiota stoi w korku jak może spokojnie dojść piechota , dojechać tramwajem czy rowerem.Argumentujesz jak typowy kierowca uzależniony od aut i wierzący ze auto jest idealnym środkiem lokomocji w mieście.Jeśli taki idealny to po co się denerwujesz?
Na Grabiszyńskiej są jezdnie i chodniki ale 70 lat pow wojnie nie zbudowali ścieżek.
Zamiast zabrać jeden pas dla ruchu rowerowego to się zabiera miejsce pieszym.Jeśli rowerem się jeździe 25 km/h to w ciągu 20 minut można dojechać w każde miejsce w kole o średnicy 17 km, a w 10 minut w kole o średnicy 6,5 km.

O czym tu rozmawiać?
Jeśli praktycznie w każdym domu jest rower to trzeba to podtrzymać aby każde dziecko jak dawniej dostawało rower anie jak teraz siedzi przed smartfonem i rusza się tylko w grach.Kto będzie chciał stać w korkach to niech stoi. Przybywa ścieżek a dzieci już za 2 tygodnie będą miał darmową KZ.
Zaczyna normalnieć
Wczoraj jechalem pociągiem z Leśnicy na Dworzec Główny 18 minut.
Z Bolesławca czyli ponad 110 km jechałem 67 minut
Znaczy się ze można na długich trasach szybciej jechać pociągiem niż autem a na krótkich szybciej rowerem.Co tu się dziwić ze rano słoikom ustawiają czerwoną falę aby zachęcić aby swe auta zostawiali na wioskach lub pod lokalnymi dworcami.Co do rowerów to docelowo ma nimi jeździć 15 % podróżnych czyli tyle ile dziś tramwajami .To ogromne oszczędności o co roku do MPK dopłaca się 300 mln nie licząc miliardowych inwestycji.
Ponieważ ludzie dalej kupują auta jest oczywiste że z czasem będą bardzo restrykcyjne reguły poruszania się autem i to będzie bardzo bolesne dla tych co się od aut uzależnili. Ja staram się jechać autem tylko jak muszę lub jak jadę na przeciwną stronę Wroclawia.Jak che poczytać to wybieram tramwaj , jak chce się poruszać to wybieram rower.Np wczoraj zwiedzałem Bolesławiec i widziałem że Wrocław jest idealny na rowery bo jest płaski jak stół.

j
ja

Jezdnia Grabiszyńskiej to główna arteria która podzieliła Przedmieście Świdnickie na pół.
Postawiono tam ogrodzenia jak w Australii dla bydła lub kangurów.
Przez prawie kilometr nie można było chodzić w poprzek drogi.
Traktowanie tej drogi jak autostrady do centrum spowodowała ze zniszczona wzdłuż niej handel bo nie był gdzie się zatrzymać.W efekcie wszyscy się pchli d centrum i to niepotrzebnie generował ruch aut.Zatem nie pytaj dlaczego tam nie ma zatoczek parkingowych.Za Niemca można się było zatrzymać na jednym pasie i było tam sporo sklepów.
Nadmiar aut zabija miasto.Drogi służą do przejeżdżania między dzielnicami.Wycina się drzewa aby robić parkingi między blokami.
Przybywa światle.
Rowerzyści boją się jeździć po jezdni i przenoszą się na chodniki.Zabiera się przestrzeń pieszym aby zbudować ścieżki na chodnikach.Auta nawet spowalniają tramwaje.Do niedawna autobusy stały w korkach a na torowiskach stały auta.
Zmieniono charakter ulic czyli całego miasta.Coraz więcej ulic służy do dojazdu co centrum .
Zamykanie lewoskrętów to metoda wymyślona w Nowym Jorku gdy było tam zbyt wiele aut.Służy przyśpieszeniu jazdy autem na kierunku głównym.To buda aby w układzie promienistym ulic gdy wszyscy chcą przejechać przez centrum tranzytem dało się ominąć korek przenosząc się na inna ulicę prowadząca do centrum.
Po prostu im bliżej centrum tym większe korki i to na tych samych ulicach.Gaby te korki można było ominąć ludzie by się nauczyli i wcześniej skręcali na ulice bez korków.

Czerwona fala jest dla tych co przekraczają prędkość.
Jak czujniki wykryją takiego to zmieniają światła aby nie dojechał za tą prędkością do kolejnego skrzyzowania.

Te problemu można rozwiązać tylko przez eliminacje idiotów z ruchu oraz zmniejszenie liczby aut szczególnie w centrum

r
rowerzysta

Gmina ma budżet na transport,
Gro tych środków jest topione w drogach co skutkuje zachęta do kupowania aut i coraz większych korków hałasu i smogu.
Reszta idzie na dotacje do transportu zbiorowego.
Budżet rowerowy to jest ta część środków która wynika z udziału ruchu rowerów.
Przez 30 lat środki które powinny iść na ścieżki służyły łataniu dziur w drogach ale to się ostatnio zmieniło bo inwestycje w ścieżki bardzo szybko się zwracają

j
ja

Czytaj ze zrozumieniem.
Teraz jest w ciągu ul.Kolejowej przejście typu zebra i przejazd rowerowy.Nie nie trzeba będzie nosić rowerów po chodach i tak samo np wózków inwalidzkich czy wózków dziecięcych.
Jeśli 30 lat mało kto korzystał z kładki bo miała złą konstrukcje i nie było kasy nawet na remont to po co dziś wydawać grube miliony na przebudowanie jej np dobudowanie najazdów?
Zburzyłbyś kamienicę czy pawilony handlowe aby te najazdy wepchać?
Przecież podpory tej kładki stoją pośrodku ścieżki i byłby problem aby ścieżkę i chodnik poprowadzić tak aby kładkę omijały

K
Kolor

Ok. Tu czekają na wyburzenie kładki. Bzdurna decyzja bo jeśli stanowiła problem dla niepełnosprawnych to należało ją przebudować, zmienić, a nie burzyć. Widać dla niektórych wszelkie rozwiązania, które upłynniają ruch w mieście są passe. Przejście podziemne na ul. Świdnickiej be trzeba je zniszczyć uniemożliwiając bezpieczne wejście na perony tramwajowe i zbudować przejście naziemne dzięki czemu udało się dodatkowo spowolnić ruch. Kładka na Grabiszyńskiej dzięki której można było przejść jezdnię nie tamując ruchu też źle. Wracając do ścieżki rowerowej to kiedy w końcu nastąpi połączenie ścieżek rowerowych przy pl. Pereca w stronę centrum? Tj. Ścieżki od ul. Stalowej do ul. Pereca ze ścieżką od ul. Lubuskiej do Zaporoskiej? Tam chyba nie będą niczego wyburzać.
Nawiasem cieszę się że powstają ścieżki rowerowe bo to bezpieczniej dla rowerzystów i wygodniej dla kierowców ale wkurza mnie takie beznadziejne wykonanie. Niedostosowanie środków (ludzi, sprzętu, pieniędzy) do frontu robót. Albo mamy 5 pracowników i wtedy sukcesywnie robimy po 50 metrów tygodniowo (kończymy, wylewamy asfalt i przenosimy się dalej) albo budujemy ścieżki od razu na całej Grabiszyńskiej wtedy rozumiem że jest 200 pracowników, praca na 3 zmiany i po miesiącu góra dwóch wszystko gotowe.

e
elo

no ja wiem, że instalacja windy towarowej z obydwu stron to zbyt wielka ekstrawagancja jak na wrocław...a takowa może być w nikomu nie potrzebnym moście milenijnym. A tutaj trzeba rozpirzyć bezpieczne przejście bo 'swoi' muszą jeszcze zarobić zanim władzunia się zmieni.

e
elo

kolejny co to świat zna tylko z pozycji cyklisty... cóż jak dorośniesz do 4 kółek to zrozumiesz takie komentarze.

e
elo

nie bardzo rozumiem co mają ścieżki rowerowe do jezdni? Przecież są poza a jak nie ma to zawsze można zrobić trakt pieszo-rowerowy. ZEROWYM KOSZTEM.
Gość pisze o celowym spowalnianiu ruchu na jezdniach, czerwonej fali i zamykaniu skrętów i jezdni umożliwiających omijanie korków czy jazdę alternatywną trasą.

Piszesz, że jest tyle nowych osiedli - czemu nie ma przy tych osiedlach i drogach porobionych zatok do parkowania, osobnych ścieżek rowerowych. Co to miasto nie potrafi wymusić jakiejś organizacji przestrzeni publicznej. Zobacz na WUWA2 - tam jest porobione naprawdę sporo miejsc dla mieszkańców i gości. Można ano można.

e
elo

a co to jest budżet rowerowy? Zrzucasz się na niego w jakimś podatku od roweru?
A jaki jest budżet samochodowy w takim razie? I gdzie jest oficer samochodowy skoro pieszy i rowerowy jest?
A nie ma...

s
sdv

zamontowałeś. To że w sposób wredny i mendowaty niszczy się komunikację to jedno ale że takich się zatrudnia do bredzenia .....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3