Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rowerzyści pojadą pod prąd?

Kacper Chudzik
Władze miasta planują rozbudowę systemu ścieżek rowerowych

W ciągu ostatnich dwóch lat w Głogowie powstało blisko 5 kilometrów nowych ścieżek rowerowych. Trwa projektowanie kilkunastu kilometrów kolejnych dróg dla miłośników jazdy na dwóch kółkach. Władze miasta przyznają, że jeśli chodzi o infrastrukturę dla rowerzystów, to jest w Głogowie co nadrabiać.

- Istotą w planowaniu rozwoju dróg w mieście jest to, żeby jednakowo traktować zarówno kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów. Nie chce oceniać przeszłości, ale w całej Polsce wiele inwestycji było podporządkowanych komunikacji samochodowej. Natomiast istotą jest to, aby wszyscy mogli skorzystać z tego, co oferuje miasto - przyznaje Piotr Poznański, zastępca prezydenta Głogowa.

Do najważniejszych inwestycji związanych z rozwojem sieci rowerowych należały: budowa ścieżek na Paulinowie, wzdłuż Parku Południowego oraz przy ul. Kazimierza Sprawiedliwego. W 2017 roku powstanie jeszcze droga przy ul. Keplera. Wszystkie te inwestycje pochłoną łącznie 2,4 mln złotych z budżetu miasta. Głogów odzyska jednak sporą część tej kwoty. Po złożeniu wniosku o dofinansowanie nasze miasto otrzyma 1,8 mln złotych ze środków Unii Europejskiej. Pieniądze te posłużą na budowę kolejnych projektowanych ścieżek.

- Naszym zamysłem jest, aby dokończyć sieć dróg rowerowych, tak aby połączyły one wszystkie głogowskie osiedla. Już teraz praktycznie połączyliśmy Piastów z Kopernikiem, ale chcemy, aby ten cały system stał się bardziej spójny. Co ważne, wszystkie budowane przez nas ścieżki są oświetlone, dlatego można z nich korzystać całą dobę - mówi prezydent Rafael Rokaszewicz.

Myślą o nowych rozwiązaniach

Wzorując się na innych miastach władze Głogowa chcą również wprowadzać nowoczesne rozwiązania dla rowerzystów. Wśród nich są tak zwane przeciwpasy. Możliwe, że pojawią się one na przykład na ul. Gomółki.

- Przeciwpasy pozwalają rowerzystom na poruszanie się pod prąd na ulicach jednokierunkowych. W wielu miejscach to rozwiązanie się sprawdza. Możliwe, że wypróbujemy je również u nas - mówi Piotr Poznański, zastępca prezydenta Głogowa.

Zasada przeciwpasów jest podobna do tej, stosowanej przez pieszych poza terenem zabudowanym. Piesi obowiązkowo poruszają się wtedy pod prąd, aby widzieć nadjeżdżające samochody, zamiast mieć je za plecami.

W przyszłym roku rowerzyści mogą spodziewać się też zamontowania kolejnych stacji napraw jednośladów. Dotychczasowe pięć takich miejsc cieszy się dużą popularnością.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska