Rowerzyści opanują pl. Dominikański. Tu też będą mieli swoje pasy i śluzy (ZDJĘCIA)

PWR
Plac Dominikański Przemyslaw Wronecki / Gazeta Wroclawska
Na pl. Dominikańskim prawie gotowe są już nowe udogodnienia dla cyklistów - pasy i śluzy rowerowe. To jedno z sześciu lokalizacji w mieście, gdzie budowana jest nowa infrastruktura i zastosowane zostaną podobne rozwiązania.

Na pl. Dominikańskim wymalowana są już nowe pasy i śluzy rowerowe. Zainstalowane są również sygnalizatory świetlne. Muszą one jeszcze tylko zostać podłączone do istniejącej infrastruktury. Odbiory techniczne mają rozpocząć się na początku lipca. Jest więc szansa, że z nowej infrastruktury skorzystają już w połowie lipca.

Zmienia się również skrzyżowanie ulic: Św. Katarzyny, Bł. Czesława i Wita Stwosza. Tam drogowcy zabrali już kierowcom jeden z dwóch prawoskrętów. Gdy ogłaszano przetarg urzędnicy obiecywali, że z powodu likwidacji jednego pasa zielone światło ma być dwukrotnie wydłużone. Z udogodnień rowerzyści skorzystają nie prędzej, niż w lipcu, bo wtedy mają ruszyć odbiory.

W ramach programu poprawy dostępności centrum dla rowerów urzędnicy zmienią jeszcze organizację ruchu na:

  • ul. Św. Antoniego, Kazimierza Wielkiego ( powstanie przejazd rowerowy i śluzy)
  • ul. Św. Mikołaja, Nowego Światu, Kazimierza Wielkiego ( przejazd rowerowy, ścieżka i kontrapas)
  • ul. Kościuszki, Kołłątaja (pas rowerowy)

Więcej o udogodnieniach w centru m dla rowerzystów przeczytasz w tekście: Wrocław: W centrum rowerzyści będą mieli łatwiej kosztem kierowców (PLANY)

Powrót na siłownię - na jakich zasadach?

Wideo

Komentarze 151

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
GOSC

W TRYBIE NATYCHMIASTOWYM ZA BŁĘDNE DECYZJE W SPRAWIE SCIERZEK ROWEROWYCH I NARAŻANIE ŻYCIA I ZDROWIA PIESZYCH I ROWERZYSTÓW ODWOŁAĆ PREZYDENTA WROCLAWIA

a
a

Miasto to nie jest miejsce dla rowerów! Czekamy teraz na serię wypadków na Dominikańskim.

m
może wydukują ?

Bzdura! Rowerzysta zjeżdża z chodnika i wjeżdża na jezdnię i to auta mają pierwszeństwo. Przecież to jest włączanie się do ruchu! Tak samo można powiedzieć, że pieszy idąc chodnikiem wzdłuż ulicy wchodząc na nią nie włącza się do ruchu.

r
rower

Jak to nie ma tu włączania się do ruchu? A co jest? Samochody wjeżdżają na ścieżkę rowerową?

d
dość roweorej paranoi

Ale po chodniku, baranie! Ścieżka rowerowa powinna być tu podporządkowana głównej ulicy. Tak, jak każdy inny pojazd włączający się do ruchu z jezdni podporządkowanej. Każde inne "tłumaczenie" jest bez sensu!

l
lutek

No właśnie. Jest to wyjątkowa głupota, takie usytuowanie ścieżki rowerowej i jezdni. Trzeba być nie lada kretynem, żeby coś takiego wymyśleć.

r
rower

To nie jest miejsce dla rowerzystów. To jest skrzyżowanie ruchliwych ulic, będących ważnymi arteriami komunikacyjnymi miasta. Nie ścieżka spacerowa! Ścieżki rowerowe należy wyznaczać tam, gdzie jest mały ruch samochodowy i komunikacji miejskiej, nie w miejscach i tak zatłoczonych. To powinien rozumieć każdy normalnie myślący - niestety, za wyjątkiem WIR-a i jemu podobnych.

W
Wypadki

Otóż za mało, dlatego mandatami wyrzucają rowerzystów z chodników (czasami 6 m szer. i bezludnych)

g
gość

Tylko,że obok tych być może , nie wiem, zwężanych dróg mają tysiące km autostrad....

w
wkurzony

Na jezdniach, którymi poruszają się pojazdy nie ma miejsca dla rowerzystów!! Co za poroniony pomysł, czyżby za mało było wypadków na drogach?

J
Jarek Urbanista

To mit że kierowcy dopłacają. Z podatków na paliwa i samochody nie wystarczy na pokrycie kosztów utrzymania i budowy dróg poza miastem, a co dopiero wszystkich ulic. Prawda jest taka, że na drogi idę pieniądze z innych podatków PITu, CITu itd czyli tych kore płacą wszyscy. W związku z tym piesi (bo każdy jest pieszym) dopłacają do kierowców.
Nie wspominając już o niewymiernych kosztach takich jak zajęta przestrzeń, hałas, spaliny, ryzyko zostania zabitym w wypadku.

J
Jarek Urbanista

U nas standardowy pas ma 3,5m, u nich w zależności od klasy drogi nawet do 2,5m, najczęściej 3. Wszystko po to żeby kierowcy nie przekraczali dowolnej prędkości i jeździli ostrożniej. No i zwężanie jezdni przy remontach to norma. Podobnie jak zaostrzone łuki na osiedlach, a nawet szykany, mijanki. Wszystko w imię bezpieczeństwa i zrównoważonego transportu.

J
Jarek Urbanista

Jakie znowu opanują? Na tym wielkim skrzyżowaniu do niedawna nie było żadnych udogodnień dla rowerzystów, a dla samochodów pasów jest od groma. Teraz dostali ogryzek infrastruktury i od razu opanowują? Takie udogodnienia powinny być na każdym wlocie.

I
Irma

Rowerzyści , upomnijcie się o bezpieczniejszą ścieżkę ( jak pisał przedmówca) na pustym chodniku lub polu trawy ( zdjęcie 1). Dotyczy to też innych miejsc gdzie na szerokim chodniku są skrawki trawnika i nieodłączne i jakże "niezbędne" paliki. Ilekroć widzę paliki tylekroć widzę tam miejsce na ścieżkę rowerową.

g
gość

Czy ktoś rozlicza tych nieudolnych urzędników z wydanych publicznych pieniędzy na chore wizje?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3