Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ścieżki rowerowe w woj. dolnośląskim. Gdzie w weekend 20 - 21 kwietnia? Pomysły na jednodniowy wypad

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Szukasz pomysłu na wycieczkę rowerową w woj. dolnośląskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Mamy dla Ciebie pomysły na trasy rowerowe. Mają różne stopnie trudności czy odległości, dzięki temu każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 10 tras na wyprawę rowerową w woj. dolnośląskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe w woj. dolnośląskim warto wybrać w weekend.

Spis treści

Wycieczki rowerowe po woj. dolnośląskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. dolnośląskim, które wypróbowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Zanim wyruszysz na wyprawę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 20 kwietnia w woj. dolnośląskim ma być od 8°C do 10°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 34% do 71%. W niedzielę 21 kwietnia w woj. dolnośląskim ma być od 5°C do 8°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 7% do 37%.

🚲 Trasa rowerowa: SUDETYSPORT Asfaltowa Nr 1

• Początek trasy: Międzylesie
  • Dystans: 16,47 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 2 min.
  • Przewyższenia: 351 m
  • Suma podjazdów: 390 m
  • Suma zjazdów: 387 m

Rowerzystom trasę poleca Myszor1980

Trasa asfaltowa z Siennej przez Stronie Śl. wieś, przy Zalewie Stara Morawa, dalej przez Kletno i Janową Górę z powrotem do Siennej.

🚲 Trasa rowerowa: Tajemnicze Góry Sowie DOT113

• Początek trasy: Jedlina-Zdrój
  • Dystans: 10,45 km
  • Czas trwania wyprawy: 43 min.
  • Przewyższenia: 230 m
  • Suma podjazdów: 343 m
  • Suma zjazdów: 343 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Dolnoslaska_OT

Krótka charakterystyka

Trasa krótka i ,jak na standardy Strefy, łatwa. Łączy dwie krajobrazowe atrakcje w pobliżu miasta. Zaczynamy w Głuszycy i poruszamy się przeciwnie do wskazówek zegara.
Głuszyca - Skałka Cesarska

Po krótkim podjeździe trafiamy na przepiękną kaskadę XIX-wiecznych stawów na Potoku Marcowym Dużym i Małym. Zbiorniki w przeszłości były źródłem wody dla zakładów włókienniczych, teraz to miejsce rekreacyjne (wypoczynek i wędkarstwo). Póżniej czeka nas dłuższy podjazd po szerokich, utwardzonych drogach leśnych. Od Przełęczy Marcowej zaczynamy zjazd drogami (i ścieżkami) leśnymi. Tak docieramy do skał położonych nad Głuszycą.

Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Ring 40km: Oborniki Śląskie - Osolin - Bagno - Radecz - Rościsławice - Jary

• Początek trasy: Trzebnica
  • Dystans: 40,64 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 56 min.
  • Przewyższenia: 77 m
  • Suma podjazdów: 362 m
  • Suma zjazdów: 366 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Remo_nt

Malownicza trasa w 70% prowadząca drogami leśnymi. Piękne widoki, cisza i bliskość natury działa bardzo relaksująco. Na trasie oprócz widoków, znajdują się różne atrakcje turystyczne jak Klasztor Salwatorianów w Bagnie czy Wieża PPoż w Godzięcinie.
Trasa doskonała na rodzinne wycieczki rowerowe.

🚲 Trasa rowerowa: Wrocław Południe

• Początek trasy: Wrocław
  • Dystans: 25,13 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 42 min.
  • Przewyższenia: 126 m
  • Suma podjazdów: 1 090 m
  • Suma zjazdów: 1 182 m

Trasę dla rowerzystów poleca Wielogorski

Przez Parki Wrocławia, tereny zielone, lasy, wiadukty kolejowe ...

🚲 Trasa rowerowa: Jaskinia Kontaktowa w Kletnie

• Początek trasy: Stronie Śląskie
  • Dystans: 20,71 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 41 min.
  • Przewyższenia: 365 m
  • Suma podjazdów: 653 m
  • Suma zjazdów: 652 m

Januszek_44 poleca tę trasę

Dziś kolejne miejsce z cyklu ...no chyba miejsca niebanalne . Bo w Kletnie o Jaskini Niedźwiedziej , Kopalni Uranu czy chociażby Starym Wapienniku słyszeli chyba wszyscy , ale o Jaskini Kontaktowej pewnie nieliczni a jeszcze mnie osób tam było . A miejsce godne jest uwagi . W niedalekiej odległości o popularnego już singla o nazwie Rudka . Nie namawiam oczywiście wszystkich do odwiedzenia tego miejsca , ale pasjonatów geoturystyki , już tak

🚲 Trasa rowerowa: MTB - Izery - 4 wieże - śnieżna wyprawa

• Początek trasy: Mirsk
  • Dystans: 100,21 km
  • Czas trwania wyprawy: 8 godz. i 2 min.
  • Przewyższenia: 632 m
  • Suma podjazdów: 2 494 m
  • Suma zjazdów: 2 503 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Pschemoo

MTB w wersja na biało.

Zaczynamy na parkingu Zajęcznik (Świeradów) na wstępie kilka km singli z mega podjazdem 27% i zaliczamy 1 wieżę - Czerniawska Kopa 776m. Później kierunek Czechy i 2 wieża Smrk 1124m, na powrocie piesza wędrówka z rowerem po Nebesky Zebrik - widokowo fajnie ale z rowerem to była masakra - lepiej omijać.
Dalej już po mega fajnych drogach pokrytych śniegiem lecimy do Osada Jizeka, zjazd do Harrachov i objeżdżamy Kozi Grzbiet do Jakuszyc.
Teraz przejazd przez Samolot + wspinaczka do Kopalni Stanisław. W celu zaliczenia 3 wieży kierujemy się na Wysoki Kamień. opcje są 2 - przez Zwalisko (bardziej wymagające MTB - zwłaszcza jak jest ślisko) powrót ze Schroniska do Kopalni już na gładko po górę.
Omijamy kopalnię robiąc fajne zdjęcia i kierujemy się na Wysoką Kopę 1126m. Później sporo zjazdu, niby można odpocząć, ale śnieg jest pełen dziur po butach więc patataj. Dojazd do Chaty Górzystów (można wstąpić na naleśniki).
Kierunek na Stóg izerski to w moim wypadku droga Borowinowa + droga Telefoniczna. Tym sposobem do 4 wieży mamy już z górki - Wieża na Zajęczniku (gdzie parkowałem) to taka nagroda po całej 100km trasie.
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Kopalnia magnezytu i pętla rowerem po okolicy

• Początek trasy: Jaworzyna Śląska
  • Dystans: 56,2 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 34 min.
  • Przewyższenia: 89 m
  • Suma podjazdów: 526 m
  • Suma zjazdów: 517 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Januszek_44

TRASA TURYSTYCZNA ZAMKNIĘTA .

Od niedawna w małej miejscowości Wiry znajduje się kolejna turystyczna trasa po byłej kopalni magnezytu . Reklamuje się jako najdłuższa podziemna trasa turystyczna .
Dziś jeszcze wejścia co godzinę , ale w kolejnych dniach przewodnim przyjedzie po telefonicznym uzgodnieniu . W lecie pewnie znowu ruszy to pełna parą . Kopalnie zwiedzam ekspresowo , muszą tu jeszcze wrócić .
Kilka godzin zajmuje mi przejechanie zaplanowanej trasy turystycznej . Gdyby nie przeraźliwy i zimny wiatr to byłaby fajna wycieczka ...w sumie i tak była fajna .

🚲 Trasa rowerowa: Wrocławska Pętla

• Początek trasy: Wrocław
  • Dystans: 27,19 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 19 min.
  • Przewyższenia: 57 m
  • Suma podjazdów: 1 901 m
  • Suma zjazdów: 1 899 m

Rowerzystom trasę poleca Wielogorski

Fajna wrocławska pętla :)

🚲 Trasa rowerowa: Czarna Góra i Żmijowiec

• Początek trasy: Stronie Śląskie
  • Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 33,81 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 21 min.
  • Przewyższenia: 729 m
  • Suma podjazdów: 946 m
  • Suma zjazdów: 944 m

Trasę dla rowerzystów poleca Januszek_44

Po kilku dniach deszczu, wreszcie znowu słońce . Wyjazd ze Stronia Śl w kierunku Siennej a następnie przekaźnika na zboczu Czarnej Góry. W międzyczasie z pięknej jesieni zrobiło się ciemno. Podjazd pod przekaźnik to dość duże wyzwanie, momentami pionowa ściana, najpierw biegnie tu żółty szlak rowerowy a potem oznaczony nr 9. Pod przekaźnikiem mgła . Zamiast zjechać żółtym do żmijowca wybieram nr 9, który trawersuje szczyt Czarnej Góry i kończy się przy górnej stacji wyciągu krzesełkowego. Teraz wypadałoby zjechać nartostradą na żmijowiec , ale trasa rozkopana bo trwają prace przy przebudowie wyciągu . Muszę więc wnieść rower na Czarną Górą , a tam wita mnie niewielki przymrozek i mgła. Jazda Żmijowcem to już bajka, szkoda tylko, że we mgle i błocie.

🚲 Trasa rowerowa: Tereny wodonośne-Grądy Odrzańskie

• Początek trasy: Siechnice
  • Dystans: 46,85 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 48 min.
  • Przewyższenia: 68 m
  • Suma podjazdów: 848 m
  • Suma zjazdów: 812 m

Jac.wos poleca tę trasę

Wycieczkę rozpoczynamy zostawiając za plecami budynek dworca kolejowego Wrocław Brochów. Kierujemy się w prawo na lekko wznoszącą się brukową drogę by przejechać kładką nad torami kolejowymi do ulicy Brochowskiej, którą docieramy do ulicy Opolskiej. Skręcamy w lewo i jadąc wzdłuż ulicy docieramy do pierwszych "świateł". Przechodzimy przez pasy i wjeżdzamy prosto w ulicę Świątnicką. Po 200m skręcamy w prawo w ulicę Księską, która wraz z końcem zabudowań przechodzi w ulicę Starodworską. Poruszmy się przez tereny wodonośne Wrocławia-zbaczanie z asfaltowej drogi grozi mandatem. Zanim dojedziemy do Mokrego Dworu mijamy polder Oławka i Zakład Uzdatniania Wody "Mokry Dwór". Woda z tego zakładu zaopatruje południowo-wschodnie, południowe i północno-zachodnie osiedla Wrocławia. Zakład ten działa od 1982 roku. Jadąc cały czas asfaltową drogą mijamy Mokry Dwór i po przejechaniu przez pola uprawne docieramy do Trestna,gdzie skręcamy w prawo. Pierwsze wzmianki o wsi Trestno mamy już w Średniowieczu. Opuszczając Trestno widzimy stary poniemiecki cmentarz ewangelicki z kaplicą z końca XIXw. Wśród pól docieramy do Blizanowic. Miejscowość ta jest bardzo zaniedbana-w przeszłości tereny te należały do PGR. Zamieszkuje ją kilka rodzin, natomiast kilka budynków popada w ruinę. Mijamy Blizanowice i podążamy w kierunku Siechnic. Obecnie zaczęto już w okolicy prace związane w budową obwodnicy Wrocławia. Widząć w odległości 100m most na Oławie skręcamy w lewo w kierunku lasu na żółty szlak. Trasa do tej pory bardzo łatwa, prowadząca prawie nie uczęszczanym asfaltem zmienia się w trudniejszą, terenową. Droga wiedzie przez las. Przejeżdzamy pod starym mostem kolejowym na skraju lasu - szlak po kilkunastu metrach zakręca o 180 stopni by znów po przejściu pod mostem wrócić do lasu. Po kilometrze docieramy do polany, która sąsiaduje z malowniczym rynnowym jeziorem. Nad brzegiem jeziora znajdują się drewniane ławki pod dachem oraz murowane palenisko z grillem. Może to być doskonałe miejsce wypoczynku. Kierujemy się w prawo i wąską ścieżką jedziemy wzdłuż jeziora aż dotrzemy do mostku kolejowego. Przejeżdżając pod torami skręcamy od razu w lewo i jedziemy w kierunku Kotowic mając po lewej stronie jezioro Dziewicze. Dojechawszy do Kotowic jedziemy początkowo prosto utwardzoną drogą aż wreszcie dojechawszy do drogi asfaltowej skręcamy w lewo. Główną trasą przez wieś docieramy do Kościoła pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa. Ten parafialny Kościół to dawna kaplica, przebudowana w latach 1939-1940 z remizy strażackiej. Skręcamy tu w lewo by po 250m wjechać do lasu. Po kolejnych 150m odbijamy trasą w prawo skos. Mijamy las i wśród łąk dojeżdżamy do kanału Odry, przy którym skręcamy w prawo. Trzymając się kanału docieramy do śluzy w Ratowicach. Kładką przedostajemy się na drugą stronę kanału. Następnie przez znajdujący się w pobliżu jaz w Ratowicach przedostajemy się na drugi brzeg Odry. Skręcamy w lewo w drogę asfaltową. Po dojechaniu do skrzyżowania znów kierujemy się w lewo. Opuszczamy Ratowice by wjechać na drogę nr 455. Jadąc nią w kierunku Wrocławia mijamy kolejno Czernicę, Jeszkowice, Gajków, Kamieniec Wrocławski, Łany. Za Łanami droga 455 dochodzi do Lasu Strachocińskiego. Skręcamy w lewo do lasu i jadąc cały czas prosto docieramy do mostku na rzece Piskorna, który łączy części lasu Strachocińskiego. Zaraz za mostem wjeżdzamy na ścieżkę po lewej stronie, prowadzącej do Odry. Przy Odrze skręcamy w prawo i mając rzekę po lewej stronie dojeżdżamy do śluzy Bartoszowice i mostu Bartoszowickiego. Za mostem kierujemy się w lewo. Po 300m przez kładkę na jazie Opatowice dostajemy się na Wyspę Opatowicką. Mijamy park linowy i następnie przechodzimy przez śluzę Opatowicką. Za śluzą skręcamy w prawo na ulicę Opatowicką. Dalej ulicami Międzyrzecką, Na Niskich Łąkach, Kościuszki, Pułaskiego i Małachowskiego docieramy do dworca PKP Wrocław Główny, przy którym kończymy wycieczkę.
Tereny wzdłuż Odry, które zwiedziliśmy noszą nazwę Grądy Odrzańskie. Jest to specjalny obszar ochrony ptaków. Gniazdują tu : bielik, kania czarna, kania ruda i bączek. Na terenach tych znajdują się stare fragmenty lasów dębowo-grabowych oraz nadrzeczne lasy, rozlewiska i starorzecza.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Przygotowanie do wycieczki rowerowej

Najważniejszy jest stan techniczny Twojego roweru. Jeśli wybierasz się na swoją pierwszą wyprawę w sezonie, koniecznie zrób przegląd swojego jednośladu. Co warto zrobić przed rozpoczęciem sezonu? W skład przeglądu wchodzi szereg czynności do wykonania. Są to między innymi:

• sprawdzenie napędu, przerzutek, linek oraz hamulców
  • dopompowanie kół
  • wyczyszczenie ważnych elementów

W skład przeglądu wchodzą również inne czynności. Rower powinno się serwisować przynajmniej raz w roku, by mieć pewność, że jest odpowiednio sprawny i by móc cieszyć się nim dłużej. Podczas jazdy mocno eksploatujemy sprzęt, dlatego tak istotne jest, by o niego dbać.

Można samodzielnie serwisować swój rower, chociaż do tego wymagana jest odpowiednia wiedza. W Internecie nie brakuje poradników na ten temat. Jeśli jednak wolisz, by Twoim jednośladem zajęli się specjaliści możesz oddać sprzęt do serwisu rowerowego.

Taki przegląd najlepiej jest wykonywać przed rozpoczęciem sezonu. Po sezonie też warto o niego odpowiednio zadbać. Pamiętaj, że im bardziej skrupulatnie będziesz dbać o sprzęt, tym dłużej Ci on posłuży.

Jeśli Twój sprzęt jest gotowy do użytku, pozostaje Ci zaplanować trasę i ruszać w drogę!

Co wziąć na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Dolny Śląsk — Raj dla Rowerzystów

Dolny Śląsk to malowniczy region w południowej Polsce, który oferuje różnorodne trasy dla rowerzystów o różnym poziomie zaawansowania.

Dla rodzin z dziećmi idealnym miejscem na relaksujące wycieczki są kompleksy Stawów Milickich oraz parki krajobrazowe, takie jak Przemkowski, Doliny Bobru, Chełm, Rudawski czy Dolina Bystrzycy. Amatorzy rowerów górskich z pewnością znajdą coś dla siebie w unikalnym systemie singletracków, czyli specjalnie przygotowanych trasach prowadzących przez lasy, które znajdują się w okolicach dolnośląskich miast takich jak Świeradów-Zdrój, Szklarska Poręba, Jelenia Góra, Pogórze Kaczawskie oraz Kotliny Kłodzkiej.

Nie brakuje też atrakcji dla entuzjastów rowerowych wyzwań. Góry Izerskie to idealne miejsce dla tych, którzy pragną podziwiać piękne krajobrazy i jednocześnie przeżyć prawdziwe rowerowe przygody.

Dolny Śląsk to prawdziwy raj dla wszystkich, którzy pragną odkrywać piękno regionu na dwóch kółkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?