Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rośnie rynek artykułów i odzieży sportowej

Redakcja
Moda na aktywny wypoczynek panuje przez cały rok
Moda na aktywny wypoczynek panuje przez cały rok Pixabay.com
Dzięki modzie na aktywny wypoczynek oraz prowadzenie zdrowego trybu życia systematycznie rośnie rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce . Jak wynika z prognoz zawartych w raporcie PMR „Rynek artykułów i odzieży sportowej w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy na lata 2015-2020”, w 2015 r. rynek wzrośnie aż o 5,6 proc. rok do roku.

W 2015 r. głównymi czynnikami wspierającymi wzrost rynku były ożywienie gospodarcze oraz wzrost wydatków konsumenckich, a także obecna od kilku lat moda na uprawianie sportu. Rynek artykułów i odzieży sportowej jest mocno uzależniony od zasobów finansowych Polaków oraz koniunktury gospodarczej, dlatego też każdy wzrost dochodu rozporządzalnego przekłada się także na zwiększenie wydatków na artykuły sportowe. Chociaż zależność ta w przypadku spowolnienia gospodarczego negatywnie wpływa na rozwój rynku - co było widoczne zwłaszcza w okresie kryzysu gospodarczego i skutkowało spadkiem wartości rynku w 2011 r. - to w okresie dobrej koniunktury powinna pozytywnie oddziaływać na jego dynamikę. Dlatego też, według naszych prognoz, w najbliższych latach polski rynek artykułów sportowych będzie stabilnie rosnąć.

Mimo że odzież jest największym wartościowo segmentem rynku, to najszybszy wzrost jest notowany w kategorii obuwia sportowego. Z kolei wartość sprzedaży sprzętu i akcesoriów w ostatnim okresie uległa stagnacji. Dlatego też w kolejnych latach spodziewany jest spadek udziału tego segmentu w całkowitej wartości rynku. Głównym powodem tej sytuacji jest rosnące znaczenie sportów, które nie wymagają specjalistycznego sprzętu, takich jak np. bieganie. Również pogoda ma tu swój wpływ - nieprzewidywalna w ostatnich latach aura spowodowała wzrost popularności sportów całorocznych i spadek popularności sportów sezonowych, takich jak np. narciarstwo.

Biorąc pod uwagę najpopularniejsze miejsca zakupu artykułów i odzieży sportowej, największy wartościowo udział w rynku mają pojedyncze sklepy sportowe. Ich znaczenie jednak szybko spada i w ciągu najbliższych kilku lat powinny one stracić pierwsze miejsce. Najszybciej rosnącymi kanałami dystrybucji są sprzedaż internetowa oraz sieci marketów sportowych (m.in. Decathlon, Intersport, Go Sport). To właśnie ten drugi, w niedługim czasie zostanie największym wartościowo kanałem dystrybucji na polskim rynku. Czynniki wspierające jego wzrost to szybka ekspansja największych graczy oraz duża popularność takich sklepów, które oferują różnorodny asortyment w przystępnych cenach.

Bartosz Bolecki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska