Mural zajmuje powierzchnię około 336 metrów kwadratowych kamienicy przy ul. Ks. Witolda. Autorami malowidła były wrocławskie grupy projektowe Kolektyf i Fatcap Studio. Głównym motywem projektu jest maszyna oparta na konstrukcji zegara. Ma ona nawiązywać do czasu, jaki musi upłynąć, aby postawy odbiorców kampanii społecznej takiej jak „Jedni z wielu” uległy zmianie. Ludzie są tutaj rozumiani jako elementy większego mechanizmu, jakim jest społeczeństwo. Częścią tego społeczeństwa są Romowie, którzy wnoszą swój element kulturowy do większej całości. Mural ma być tym samym symbolem edukacji i integracji.
- Powstanie muralu miało być podsumowaniem naszej kampanii – mówi Karolina Zwierzyńska z Fundacji Integracji Społecznej „PROM” - Jednocześnie ma to być trwały ślad obrazujący zmianę społeczną, która zgodnie z wynikami badań dokonała się na Dolnym Śląsku – opowiada.
ZOBACZ TEŻ: Romowie zintegrowali się z mieszkańcami Wrocławia? Koniec akcji plakatowej
Kampania „Jedni z wielu” odbywała się w sześciu miastach dolnośląskich. Wrocław, Wałbrzych, Legnica, Świebodzice, Głogów i Kłodzko – to tam można było napotkać bilbordy i plakaty. Romowie z całej Polski wzięli w niej udział, aby pokazać, że potrafią zintegrować się ze społeczeństwem. Część z nich normalnie studiuje, pracuje i płaci podatki. Akcja skierowana była do Romów, jako przykład na to, że dzięki własnym staraniom można odnieść w życiu sukces. Drugim adresatem byli Dolnoślązacy. Kampania miała zmienić ich podejście do społeczności romskiej, ale także zwiększyć ich wiedzę na temat kultury i obyczajów Romów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?