Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Marzec 2016 w NFM - sprawdź repertuar

AS
NARODOWE FORUM MUZYKI – REPERTUAR MARZEC 2016

21 marca poniedziałek, godz. 19:00
NFM, Sala Główna KGHM
20. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena

Wykonawcy:
Krzysztof Urbański – dyrygent
Anna Vinnitskaja (na zdjęciu) - fortepian
NDR Sinfonieorchester Hamburg
Program:
L. van Beethoven Egmont – uwertura op. 84
S. Rachmaninow II Koncert fortepianowy c-moll op. 18

***
D. Szostakowicz X Symfonia e-moll op. 93  

Choć od śmierci Ludwiga van Beethovena minęły niemal dwa stulecia, to w sercach i umysłach melomanów jego postać jest wciąż żywa. Już po raz dwudziesty, tym razem jeszcze przed Wielkanocą, nadchodzi czas na przypomnienie sylwetki jednego z największych kompozytorów w historii.

Program wyjątkowego poniedziałkowego wieczoru w Narodowym Forum Muzyki, który odbędzie się w ramach 20. edycji Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena,  oczywiście rozpocznie jeden z utworów Beethovena. Tym razem będzie to słynna uwertura Egmont op. 84, napisana pod wpływem uwielbianego przez kompozytora Johanna von Goethego. Dzieło to jest muzycznym ujęciem opisanej przez poetę historii tytułowego Egmonta, którego postać wykreowana została na wzór niderlandzkiego polityka okresu renesansu walczącego z ówczesnymi rządami hiszpańskimi – Lamorala, władcy Egmont. Choć oryginalnie Egmont został stworzony jako muzyka do sztuki Goethego, to dziś jednak nie towarzyszy spektaklom teatralnym, a zdobywa serca słuchaczy w światowej sławy salach koncertowych. 

Wręcz naturalnym zjawiskiem okazuje się ogromny wpływ twórczości Beethovena na kolejne pokolenia twórców. Wybitne zdolności pianistyczne kompozytora, a także jego doskonały zmysł operowania zespołem orkiestrowym nie pozostały bez echa. Wraz z dziełem ostatniego z klasyków wiedeńskich usłyszymy również kontynuujące beethovenowską tradycję II Koncert fortepianowy c-moll op. 18 Siergieja Rachmaninowa i X Symfonię Dymitra Szostakowicza.

23 marca środa godz. 19:00
NFM, Sala Główna KGHM
Responsoria na Wielki Tydzień

Wykonawcy:
Jarosław Thiel – dyrygent
Isabel Jantschek – sopran
Franz Vitzthum – alt
Maciej Gocman – tenor
Henryk Böhm – bas
Chór NFM
Agnieszka Franków-Żelazny – kierownictwo artystyczne
Wrocławska Orkiestra Barokowa

Program:
J.D. Zelenka 
Miserere c-moll ZWV 57

Wielki Czwartek
Lamentacje proroka Jeremiasza ZWV 53: Lamentacja II na Wielki Czwartek
Responsoria na Wielki Tydzień  ZWV 55: Nokturn I, Responsorium III na Wielki Czwartek, Ecce, vidimus eum

Wielki Piątek
Lamentacje proroka Jeremiasza ZWV 53: Lamentacja II na Wielki Piątek
Responsoria na Wielki Tydzień  ZWV 55: Nokturn I, Responsorium III na Wielki Piątek, Omnes amici mei
***
Wielka Sobota
Lamentacje proroka Jeremiasza ZWV 53: Lamentacja I na Wielką Sobotę
Attendite et videte – kantata na adorację Grobu Pańskiego ZWV 59
Responsoria na Wielki Tydzień  ZWV 55: Nokturn III, Responsorium III na Wielką Sobotę, Sepulto Domino

Ponowne okrycie twórczości słowiańskiego mistrza baroku, Jana Dismasa Zelenki, przypisuje się Bedřichowi Smetanie. Jednak na swój prawdziwy renesans muzyka Zelenki musiała czekać aż do naszych czasów. Fakt ten nierzadko zadziwia melomanów. Po wysłuchaniu choć jednego utworu „czeskiego Bacha” trudno zrozumieć, dlaczego jego dzieła zostały, ot tak, po prostu zapomniane – w dodatku na kilka stuleci. 

Jan Dismas Zelenka przez większość swojego życia pracował na dworze saskim Augusta II. Choć sama Saksonia była silnie związana z religią protestancką, to jednak władca w związku z objęciem polskiego tronu zobligowany został do zmiany wyznania na katolickie. Za oprawę nabożeństw katolickich odpowiedzialny był głównie Zelenka. Stąd też w jego twórczości przeważają dzieła religijne, choć kompozytor nie stronił również od muzyki instrumentalnej. Tym, co sprawia, że w ostatnim czasie jego twórczość wraca do łask i zyskuje coraz większą popularność również w Polsce, jest z pewnością jej nietuzinkowość będąca skutkiem połączenia mistrzowskiej precyzji z płynącą ze słowiańskiego serca śpiewnością. To również typowa dla Zelenki energia i niezwykle ekspresyjne, utrzymane wręcz we włoskim stylu partie solistów w jego dziełach wokalnych. 
Wszystkie te cechy pojawiają się również w jego Miserere c-moll ZWV 57 oraz muzyce skomponowanej specjalnie na Wielki Tydzień. W wielkanocny nastrój wprowadzi nas Wrocławska Orkiestra Barokowa wraz z Chórem NFM i solistami: Isabel Jantschek, Franzem Vitzthumem, Maciejem Gocmanem i Henrykiem Böhmem. A wszystko to pod batutą Jarosława Thiela – specjalizującego się w wykonawstwie muzyki barokowej dyrygenta, wiolonczelisty i pedagoga.

24 marca (czwartek)
godz. 19:00
NFM, Sala Czerwona
ElettroVoce

Wykonawcy:
ElettroVoce:
Agata Zubel – głos
Cezary Duchnowski – fortepian, komputer

Program:
ElettroVoce Dzisiejsze improwizacje 
A. Zubel Opowiadania na głos i fortepian preparowany
C. Duchnowski Trawy rozczochrane na głos i komputer
A. Zubel Parlando na głos i komputer
C. Duchnowski Monada 3 na głos, fortepian i komputer
ElettroVoce Znikąd historie
ElettroVoce Szymanki kurpianowskie

Koncert w ramach cyklu 1000 lat muzyki we Wrocławiu

Duet ElettroVoce powstał w wyniku współpracy dwojga kompozytorów: Agaty Zubel i Cezarego Duchnowskiego. Oboje charakteryzuje szczególne podejście do muzyki – fascynacja barwą, poszerzanie możliwości wykonawczych, wieczne poszukiwanie. Ze strony Agaty, która również zajmuje się awangardową wokalistyką, była to chęć odnalezienia nowych sposobów ekspresji wokalnej. U Duchnowskiego – poszukiwanie nowych kontekstów dla tradycyjnych instrumentów. Znalazło to szczególny wyraz w wykorzystaniu ludzkiego głosu – stąd spora ilość utworów z wykorzystaniem tego instrumentu. Temperament artystyczny Agaty Zubel połączony ze znakomitym warsztatem wokalnym przynosi wprost zadziwiające efekty. Duchnowski zaś ma ambicję tworzenia nowych jakości muzycznych przy użyciu nowoczesnych środków wyrazu. Poszukiwania te prowadzone są tu na poziomie podstawowych komponentów utworu. Wiąże się to z koniecznością głębszej ingerencji w materię dźwiękową. Stąd użycie komputera – instrumentu, którego otwarty potencjał w dużym stopniu pomaga w odnalezieniu nowego oblicza elementarnych właściwości muzyki nie obarczonej ciężarem żadnych pozamuzycznych treści. Oprócz zakomponowania dźwiękiem określonej czasoprzestrzeni można tu „komponować” same instrumenty. Taka sytuacja pozwala obcować z istotą muzyki. Pozwala kształtować jej punkt wyjścia i zarazem condicio sine qua non – brzmienie, które samo w sobie ma charakter indywidualny. To ono stanowi nierozdzielną substancję, z której składa się muzyczny byt. W nawiązaniu do tego powstał cykl utworów sygnowanych leibnizowskim terminem „monada”. Zestawienie właśnie tych instrumentów – głosu, towarzyszącego muzyce od początku, i komputera, wraz z najnowszymi zdobyczami techniki, wprowadza słuchaczy w inny wymiar.
Koncert w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016

30 marca środa godz. 09:00 i 11:00 
NFM, Sala Główna KGHM
Filharmonia dla Młodych: „Oku-la-la-ry"

Wykonawcy:
Olga Szomańska, Marcin Kołaczkowski
Spirituals Singers Band w składzie:
Alicja Wilkowska - sopran
Marta Raczak-Idczak – mezzosopran
Aleksandra Sozańska – Kut – alt
Piotr Hajduk – tenor
Krzysztof Pachołek – baryton
Jacek Zamecki – baryton
Artur Stężała – bas

Kameleon Trio w składzie:
Hadrian Filip Tabęcki – instrumenty klawiszowe
Piotr Malicki – gitary
Sebastian Wypych – kontrabas, gitara basowa

Kwartet smyczkowy w składzie:
Bartosz Bober – I skrzypce
Wojciech Hazuka – II skrzypce
Magdalena Dobosz – altówka
Maciej Kłopocki – wiolonczela
Piotr Hajduk – kierownictwo muzyczne
Marcin Kołaczkowski – scenariusz i reżyseria

OKULA-LA-RY” to niezwykłe widowisko muzyczne w reżyserii Marcina Kołaczkowskiego, podczas którego usłyszymy najbardziej znane i lubiane wiersze poety Juliana Tuwima z muzyką Włodzimierza Szomańskiego w nowych aranżacjach Piotra Hajduka. Doskonałym odbiorcą tego nadzwyczajnego, interaktywnego spektaklu mogą być zarówno dzieci, jak i dorośli. W trakcie 60-minutowego show usłyszymy m.in. takie utwory, jak: Pan Tralaliński, Okulary, Zosia Samosia, Lokomotywa, Abecadło, Ptasie radio czy Spóźniony słowik.

31 marca (czwartek) godz. 19:00
NFM, Sala Kameralna
Siódemki wspaniałych

Wykonawcy:
NFM Ensemble:
Bartosz Bober - skrzypce
Maciej Kłopocki – wiolonczela
Magdalena Dobosz - altówka
Janusz Musiał – kontrabas
Maciej Dobosz - klarnet
Mateusz Feliński - waltornia
Alicja Kieruzalska – fagot

Program:
T. Hauta-aho Septet
L. van Beethoven  Septet Es-dur op. 20

Choć pojawiają się w pokaźnej, siedmioosobowej grupie, każdy jest jakby osobny. Okazuje się indywidualistą, samotnym jeźdźcem, który jednak potrafi doskonale działać w zespole. O dziwo – to nie tylko charakterystyka pierwszoplanowych postaci legendarnego westernu Siedmiu wspaniałych, ale też opis dość nietypowego składu kameralnego: septetu, w którym każdy instrument – czy to dęty, czy smyczkowy – występuje pojedynczo i ma do wypełnienia doniosłą misję.

Gdzie znajdziemy taką formułę? Rzecz jasna, u rewolucjonisty Beethovena, gdyż to on taką właśnie obsadę przewidział dla swego Septetu Es-dur z 1799 roku, dedykowanego cesarzowej Marii Teresie. Wiedeńczyk sprzeciwił się poniekąd XVIII-wiecznej tradycji serenad, w których (jak przekonuje Peter Holmes) instrumenty „występowały w parach, niczym zwierzęta na Arce”. Co wynika z tego zadziwiającego wówczas słuchaczy postawienia na singli; z owej nieparzyście „demokratycznej” obsady? Otóż instrumenty wyzwalają się ze swych tradycyjnych ról, a niektóre z nich (jak fagot, wiolonczela czy klarnet) wyruszają na podbój całkiem nowych obszarów. Efekt jest doprawdy błyskotliwy. Nic dziwnego, że udany eksperyment znalazł licznych naśladowców.Do ich grona w ostatnich latach dołączył fiński kompozytor Teppo Hauta-aho, autor Septetu klarnetowego, który podczas czwartkowego koncertu kameralnego zabrzmi przed Beethovenowskim prawzorem. Hauta-aho jako kompozytor i kontrabasista związany jest nie tylko z muzyką poważną, ale też ze sceną freejazzową. Swe doświadczenia z kręgu muzyki improwizowanej wykorzystuje w kolejnych kompozycjach, proponując słuchaczom nowoczesne brzmienie tradycyjnych instrumentów. O niebywałej atrakcyjności tego stylu z pewnością przekonają się słuchacze wyjątkowego „siódemkowego” koncertu w siedzibie NFM.
NARODOWE FORUM MUZYKI – REPERTUAR MARZEC 2016 21 marca poniedziałek, godz. 19:00 NFM, Sala Główna KGHM 20. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena Wykonawcy: Krzysztof Urbański – dyrygent Anna Vinnitskaja (na zdjęciu) - fortepian NDR Sinfonieorchester Hamburg Program: L. van Beethoven Egmont – uwertura op. 84 S. Rachmaninow II Koncert fortepianowy c-moll op. 18 *** D. Szostakowicz X Symfonia e-moll op. 93 Choć od śmierci Ludwiga van Beethovena minęły niemal dwa stulecia, to w sercach i umysłach melomanów jego postać jest wciąż żywa. Już po raz dwudziesty, tym razem jeszcze przed Wielkanocą, nadchodzi czas na przypomnienie sylwetki jednego z największych kompozytorów w historii. Program wyjątkowego poniedziałkowego wieczoru w Narodowym Forum Muzyki, który odbędzie się w ramach 20. edycji Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, oczywiście rozpocznie jeden z utworów Beethovena. Tym razem będzie to słynna uwertura Egmont op. 84, napisana pod wpływem uwielbianego przez kompozytora Johanna von Goethego. Dzieło to jest muzycznym ujęciem opisanej przez poetę historii tytułowego Egmonta, którego postać wykreowana została na wzór niderlandzkiego polityka okresu renesansu walczącego z ówczesnymi rządami hiszpańskimi – Lamorala, władcy Egmont. Choć oryginalnie Egmont został stworzony jako muzyka do sztuki Goethego, to dziś jednak nie towarzyszy spektaklom teatralnym, a zdobywa serca słuchaczy w światowej sławy salach koncertowych. Wręcz naturalnym zjawiskiem okazuje się ogromny wpływ twórczości Beethovena na kolejne pokolenia twórców. Wybitne zdolności pianistyczne kompozytora, a także jego doskonały zmysł operowania zespołem orkiestrowym nie pozostały bez echa. Wraz z dziełem ostatniego z klasyków wiedeńskich usłyszymy również kontynuujące beethovenowską tradycję II Koncert fortepianowy c-moll op. 18 Siergieja Rachmaninowa i X Symfonię Dymitra Szostakowicza. 23 marca środa godz. 19:00 NFM, Sala Główna KGHM Responsoria na Wielki Tydzień Wykonawcy: Jarosław Thiel – dyrygent Isabel Jantschek – sopran Franz Vitzthum – alt Maciej Gocman – tenor Henryk Böhm – bas Chór NFM Agnieszka Franków-Żelazny – kierownictwo artystyczne Wrocławska Orkiestra Barokowa Program: J.D. Zelenka Miserere c-moll ZWV 57 Wielki Czwartek Lamentacje proroka Jeremiasza ZWV 53: Lamentacja II na Wielki Czwartek Responsoria na Wielki Tydzień ZWV 55: Nokturn I, Responsorium III na Wielki Czwartek, Ecce, vidimus eum Wielki Piątek Lamentacje proroka Jeremiasza ZWV 53: Lamentacja II na Wielki Piątek Responsoria na Wielki Tydzień ZWV 55: Nokturn I, Responsorium III na Wielki Piątek, Omnes amici mei *** Wielka Sobota Lamentacje proroka Jeremiasza ZWV 53: Lamentacja I na Wielką Sobotę Attendite et videte – kantata na adorację Grobu Pańskiego ZWV 59 Responsoria na Wielki Tydzień ZWV 55: Nokturn III, Responsorium III na Wielką Sobotę, Sepulto Domino Ponowne okrycie twórczości słowiańskiego mistrza baroku, Jana Dismasa Zelenki, przypisuje się Bedřichowi Smetanie. Jednak na swój prawdziwy renesans muzyka Zelenki musiała czekać aż do naszych czasów. Fakt ten nierzadko zadziwia melomanów. Po wysłuchaniu choć jednego utworu „czeskiego Bacha” trudno zrozumieć, dlaczego jego dzieła zostały, ot tak, po prostu zapomniane – w dodatku na kilka stuleci. Jan Dismas Zelenka przez większość swojego życia pracował na dworze saskim Augusta II. Choć sama Saksonia była silnie związana z religią protestancką, to jednak władca w związku z objęciem polskiego tronu zobligowany został do zmiany wyznania na katolickie. Za oprawę nabożeństw katolickich odpowiedzialny był głównie Zelenka. Stąd też w jego twórczości przeważają dzieła religijne, choć kompozytor nie stronił również od muzyki instrumentalnej. Tym, co sprawia, że w ostatnim czasie jego twórczość wraca do łask i zyskuje coraz większą popularność również w Polsce, jest z pewnością jej nietuzinkowość będąca skutkiem połączenia mistrzowskiej precyzji z płynącą ze słowiańskiego serca śpiewnością. To również typowa dla Zelenki energia i niezwykle ekspresyjne, utrzymane wręcz we włoskim stylu partie solistów w jego dziełach wokalnych. Wszystkie te cechy pojawiają się również w jego Miserere c-moll ZWV 57 oraz muzyce skomponowanej specjalnie na Wielki Tydzień. W wielkanocny nastrój wprowadzi nas Wrocławska Orkiestra Barokowa wraz z Chórem NFM i solistami: Isabel Jantschek, Franzem Vitzthumem, Maciejem Gocmanem i Henrykiem Böhmem. A wszystko to pod batutą Jarosława Thiela – specjalizującego się w wykonawstwie muzyki barokowej dyrygenta, wiolonczelisty i pedagoga. 24 marca (czwartek) godz. 19:00 NFM, Sala Czerwona ElettroVoce Wykonawcy: ElettroVoce: Agata Zubel – głos Cezary Duchnowski – fortepian, komputer Program: ElettroVoce Dzisiejsze improwizacje A. Zubel Opowiadania na głos i fortepian preparowany C. Duchnowski Trawy rozczochrane na głos i komputer A. Zubel Parlando na głos i komputer C. Duchnowski Monada 3 na głos, fortepian i komputer ElettroVoce Znikąd historie ElettroVoce Szymanki kurpianowskie Koncert w ramach cyklu 1000 lat muzyki we Wrocławiu Duet ElettroVoce powstał w wyniku współpracy dwojga kompozytorów: Agaty Zubel i Cezarego Duchnowskiego. Oboje charakteryzuje szczególne podejście do muzyki – fascynacja barwą, poszerzanie możliwości wykonawczych, wieczne poszukiwanie. Ze strony Agaty, która również zajmuje się awangardową wokalistyką, była to chęć odnalezienia nowych sposobów ekspresji wokalnej. U Duchnowskiego – poszukiwanie nowych kontekstów dla tradycyjnych instrumentów. Znalazło to szczególny wyraz w wykorzystaniu ludzkiego głosu – stąd spora ilość utworów z wykorzystaniem tego instrumentu. Temperament artystyczny Agaty Zubel połączony ze znakomitym warsztatem wokalnym przynosi wprost zadziwiające efekty. Duchnowski zaś ma ambicję tworzenia nowych jakości muzycznych przy użyciu nowoczesnych środków wyrazu. Poszukiwania te prowadzone są tu na poziomie podstawowych komponentów utworu. Wiąże się to z koniecznością głębszej ingerencji w materię dźwiękową. Stąd użycie komputera – instrumentu, którego otwarty potencjał w dużym stopniu pomaga w odnalezieniu nowego oblicza elementarnych właściwości muzyki nie obarczonej ciężarem żadnych pozamuzycznych treści. Oprócz zakomponowania dźwiękiem określonej czasoprzestrzeni można tu „komponować” same instrumenty. Taka sytuacja pozwala obcować z istotą muzyki. Pozwala kształtować jej punkt wyjścia i zarazem condicio sine qua non – brzmienie, które samo w sobie ma charakter indywidualny. To ono stanowi nierozdzielną substancję, z której składa się muzyczny byt. W nawiązaniu do tego powstał cykl utworów sygnowanych leibnizowskim terminem „monada”. Zestawienie właśnie tych instrumentów – głosu, towarzyszącego muzyce od początku, i komputera, wraz z najnowszymi zdobyczami techniki, wprowadza słuchaczy w inny wymiar. Koncert w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 30 marca środa godz. 09:00 i 11:00 NFM, Sala Główna KGHM Filharmonia dla Młodych: „Oku-la-la-ry" Wykonawcy: Olga Szomańska, Marcin Kołaczkowski Spirituals Singers Band w składzie: Alicja Wilkowska - sopran Marta Raczak-Idczak – mezzosopran Aleksandra Sozańska – Kut – alt Piotr Hajduk – tenor Krzysztof Pachołek – baryton Jacek Zamecki – baryton Artur Stężała – bas Kameleon Trio w składzie: Hadrian Filip Tabęcki – instrumenty klawiszowe Piotr Malicki – gitary Sebastian Wypych – kontrabas, gitara basowa Kwartet smyczkowy w składzie: Bartosz Bober – I skrzypce Wojciech Hazuka – II skrzypce Magdalena Dobosz – altówka Maciej Kłopocki – wiolonczela Piotr Hajduk – kierownictwo muzyczne Marcin Kołaczkowski – scenariusz i reżyseria OKULA-LA-RY” to niezwykłe widowisko muzyczne w reżyserii Marcina Kołaczkowskiego, podczas którego usłyszymy najbardziej znane i lubiane wiersze poety Juliana Tuwima z muzyką Włodzimierza Szomańskiego w nowych aranżacjach Piotra Hajduka. Doskonałym odbiorcą tego nadzwyczajnego, interaktywnego spektaklu mogą być zarówno dzieci, jak i dorośli. W trakcie 60-minutowego show usłyszymy m.in. takie utwory, jak: Pan Tralaliński, Okulary, Zosia Samosia, Lokomotywa, Abecadło, Ptasie radio czy Spóźniony słowik. 31 marca (czwartek) godz. 19:00 NFM, Sala Kameralna Siódemki wspaniałych Wykonawcy: NFM Ensemble: Bartosz Bober - skrzypce Maciej Kłopocki – wiolonczela Magdalena Dobosz - altówka Janusz Musiał – kontrabas Maciej Dobosz - klarnet Mateusz Feliński - waltornia Alicja Kieruzalska – fagot Program: T. Hauta-aho Septet L. van Beethoven Septet Es-dur op. 20 Choć pojawiają się w pokaźnej, siedmioosobowej grupie, każdy jest jakby osobny. Okazuje się indywidualistą, samotnym jeźdźcem, który jednak potrafi doskonale działać w zespole. O dziwo – to nie tylko charakterystyka pierwszoplanowych postaci legendarnego westernu Siedmiu wspaniałych, ale też opis dość nietypowego składu kameralnego: septetu, w którym każdy instrument – czy to dęty, czy smyczkowy – występuje pojedynczo i ma do wypełnienia doniosłą misję. Gdzie znajdziemy taką formułę? Rzecz jasna, u rewolucjonisty Beethovena, gdyż to on taką właśnie obsadę przewidział dla swego Septetu Es-dur z 1799 roku, dedykowanego cesarzowej Marii Teresie. Wiedeńczyk sprzeciwił się poniekąd XVIII-wiecznej tradycji serenad, w których (jak przekonuje Peter Holmes) instrumenty „występowały w parach, niczym zwierzęta na Arce”. Co wynika z tego zadziwiającego wówczas słuchaczy postawienia na singli; z owej nieparzyście „demokratycznej” obsady? Otóż instrumenty wyzwalają się ze swych tradycyjnych ról, a niektóre z nich (jak fagot, wiolonczela czy klarnet) wyruszają na podbój całkiem nowych obszarów. Efekt jest doprawdy błyskotliwy. Nic dziwnego, że udany eksperyment znalazł licznych naśladowców.Do ich grona w ostatnich latach dołączył fiński kompozytor Teppo Hauta-aho, autor Septetu klarnetowego, który podczas czwartkowego koncertu kameralnego zabrzmi przed Beethovenowskim prawzorem. Hauta-aho jako kompozytor i kontrabasista związany jest nie tylko z muzyką poważną, ale też ze sceną freejazzową. Swe doświadczenia z kręgu muzyki improwizowanej wykorzystuje w kolejnych kompozycjach, proponując słuchaczom nowoczesne brzmienie tradycyjnych instrumentów. O niebywałej atrakcyjności tego stylu z pewnością przekonają się słuchacze wyjątkowego „siódemkowego” koncertu w siedzibie NFM. Gela Megrelidze
NFM prezentuje repertuar na marzec 2016. W Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu wystąpią m.in. jazzowe Dave Holland Trio, ludowy Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk", Lutosławski Quartet, Wrocławska Orkiestra Barokowa, pianista Brad Mehldau i Budapest Festival Orchestra. Przed nami również 20. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena oraz kilka widowisk edukacyjnych z cyklu "Filharmonia dla młodych". Zobacz galerię i sprawdź, repertuar NFM na marzec 2016.
od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto