Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remonty na Psim Polu w jednym czasie i spore korki. Kto na to pozwolił?

Weronika Skupin
Remont mostów Jagiellońskich rozpoczął się w październiku 2014 r.
Remont mostów Jagiellońskich rozpoczął się w październiku 2014 r. Fot. Tomasz Hołod
Kto pozwolił na takie inwestycję aby w jednym czasie pozamykać przeprawę przez mosty Jagiellońskie i ograniczyć przeprawę przez most Bolesława Krzywoustego a do tego zamknąć sąsiednie ulice Kowalską oraz Aleję Poprzeczną – pyta nasz Czytelnik Marcin Strzelczyk. – Zapraszam tego pomysłodawcę aby przejechał się rano około godziny 7 jak wszyscy się spieszą do pracy. Korek sięga od mostów Jagiellońskich do alei Sobieskiego aż za stację PKP – dodaje. Czy nie można było zaradzić natężeniu remontów w tej części miasta w jednym czasie i przesunąć część inwestycji?

Trasy objazdów jednych remontów pokrywają się z obszarami innych inwestycji i tworzą się korki. Na przykład kierowcy chcący ominąć Kowalską mogą wybrać trasę mostem Jagiellońskim i al. Jana III Sobieskiego. Jak tłumaczy to miasto?

W sprawie mostu Jagiellońskiego pisaliśmy już wcześniej. Jak tłumaczyła Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta prowadzącego inwestycję, przebudowa przeprawy się przedłużyła. Winna była wadliwa konstrukcja i awaria gazociągu.

Czytaj więcej: Wrocław: Remont mostu Jagiellońskiego również w wakacje. A kiedy skończą?

Małgorzata Szafran z ratusza wyjaśnia, że zgodnie z harmonogramem prace rozpoczęte w październiku 2014 roku miały zakończyć się na początku czerwca 2015 roku. – Niestety po odkryciu konstrukcji mostu (rok budowy 1916) okazało się, że jest ona w gorszym stanie niż można to było stwierdzić. Termin ten został przesunięty obecnie na koniec września bieżącego roku – wyjaśnia Szafran. Konieczne są dodatkowe prace na konstrukcji nośnej, a jak wyjaśnia inwestor, można było to stwierdzić dopiero po częściowej rozbiórce mostu.

– Na termin ukończenia prac wpływa również blisko miesięczny przestój w robotach spowodowany rozszczelnieniem zaworu na sieci gazowej zlokalizowanej pod mostem, oraz – w konsekwencji tego wydarzenia – niezbędna modernizacja rurociągu gazowego przez jego właściciela – dodaje Małgorzata Szafran.

Jak wskazują w komentarzach nasi Czytelnicy, na budowie mostu Jagiellońskiego przez długi czas nie działo się kompletnie nic. Teraz z kolei spodziewają się prac przez całą dobę - to dla nich lepsze rozwiązanie niż korki. Niestety jeszcze w korkach postoją.

Co z innymi remontami? Kierowcy jadący dalej w kierunku Warszawy, napotykają następnie na zwężenie jezdni na wysokości mostów na Widawie. Urząd miasta niejako nie bierze odpowiedzialności za to, że utrudnienia te nakładają się z innymi. – Mosty Bolesława Krzywoustego na Widawie przebudowywane są przez Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych. Przebudowa mostów Bolesława Krzywoustego jest niewielkim fragmentem większej całości związanej z realizacją projektu ochrony przeciwpowodziowej dorzecza Odry – wyjaśnia Małgorzata Szafran. Miasto ze swojej strony informuje, że organizacja ruchu jaką przyjął inwestor pozwala na sprawny ruch samochodów.

– Podczas przebudowy mostów na każdym etapie utrzymane będą po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, co pozwoli na zachowanie przejezdności tej przeprawy – wyjaśnia Małgorzata Szafran. Tu prace przygotowawcze już się rozpoczęły, właściwe roboty zaczną się z początkiem wakacji, a zakończą w kwietniu 2017 roku.

Z kolei na ul. Kowalskiej MPWiK buduje kanalizację sanitarną. – Od początku ustalenia były takie, że największe ograniczenia zostaną wprowadzone w okresie wakacji, to jest podczas zmniejszonego natężenia ruchu – przypomina Małgorzata Szafran. – Przebudowa mostów nie koliduje z budową kanalizacji na ulicy Kowalskiej. Objazd zamkniętego w dniu 13 czerwca kierunku na ulicy Kowalskiej prowadzi w przeciwną stronę – wyjaśnia Małgorzta Szafran. – Zmiany wdrożone na skrzyżowaniu ulic Brucknera, Bolesława Krzywoustego i Poprzecznej wynikają wprost z konieczności zwiększenia przepustowości skrzyżowania dla potrzeb objazdu ulicy Kowalskiej – dodaje.

Psie Pole bardziej się teraz korkuje nie tylko na oficjalnych objazdach, w zatorach stoją także kierowcy na innych ulicach. Czy zmotoryzowani wybierają po prostu złe objazdy? Trudno w to uwierzyć, ale receptą niestety będzie przeczekanie tego okresu. Nie ma planów zmiany organizacji ruchu podczas trwających remontów.

Zamknięcie Kowalskiej wiąże się z utrudnieniami nie tylko dla wrocławian. Jak informuje nasz Czytelnik, pan Marek, ul. Dworska i Wilczycka w Wilczycach od czasu zamknięcia ul. Kowalskiej są zakorkowane pojazdami ciężarowymi. Wcześniej Czytelnik widywał je raz, dwa razy w tygodniu. Z kolei w ostatni piątek trasę razem z nim pokonywało sześć ciężarówek, które nie mieściły się na zakręcie z mostu na Młynówce w ul. Wilczycką w kierunku Wrocławia. Boi się, że przez takie skracanie przejazdu przez ciężarówki przeprawa nie wytrzyma. Tymczasem oficjalny objazd dla ciężarówek wcale nie prowadzi przez wioski, a przez środek Wrocławia.

Czytaj więcej: Zamykają ulicę Kowalską łączącą dwie obwodnice. Objazd dla tirów przez centrum Wrocławia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska