Remont ważnej trasy, alternatywy dla ul. Strzegomskiej. Dobre informacje dla mieszkańców Nowego Dworu i Muchoboru

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Przebudowa ulicy Otyńskiej we Wrocławiu. Wrocławskie Inwestycje
Wygląda na to, że tym razem uda się wyłonić firmę, która przebuduje ostatni odcinek ulicy Otyńskiej, mającej być alternatywą dla Robotniczej i Strzegomskiej.

Do trzech razy sztuka – mówi przysłowie i wygląda na to, że w przypadku przebudowy ostatniego, blisko 100 metrowego odcinka ulicy Otyńskiej i kanalizacji na Traktatowej i Duńskiej we Wrocławiu, tak właśnie się stanie.

Po dwóch unieważnionych przetargach zorganizowanych przez Wrocławskie Inwestycje, w trzecim podejściu najprawdopodobniej uda się wreszcie wyłonić wykonawcę, który przebuduje fragment trasy mającej połączyć Wrocławski Park Technologiczny z Wrocławskim Parkiem Przemysłowym. Mowa o ostatnim odcinku ulicy Otyńskiej, pomiędzy Fabryczną i Traktatową. Na tej drugiej oraz na ulicy Duńskiej ma zostać przebudowana kanalizacja. Powodem unieważnienia wcześniejszych przetargów były zbyt wysokie ceny zaproponowane przez firmy, które stanęły do konkursu.

Tym razem w konkursie wystartowały cztery firmy: PUB Brukpol, Elektrotim, Strabag i Gremium. Kwota jaką miasto zaplanowało przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji to w sumie 922 tys. złotych. Dwie ostatnie firmy złożyły oferty mieszczące się w tym budżecie. Propozycje dwóch pierwszych, grubo przekroczyły kwotę 1,1 mln złotych. Lada dzień powinniśmy się dowiedzieć, która z firm dokończy Otyńską. Oprócz budowy jezdni, chodników i ścieżki rowerowej, na Traktatowej i Duńskiej wymienione mają być instalacje wodno-kanalizacyjne. Przedmiot zamówienia obejmował też opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych a następnie na ich podstawie realizację robót budowlanych. Te jak założono powinny zakończyć się w kwietniu przyszłego roku.

Dzięki przebudowie ulic Fabrycznej, Otyńskiej i później Traktatowej, jadąc od Nowego Dworu w kierunku centrum, tuż za estakadą kierowcy mają zyskać możliwość skrętu w prawo w ul. Muchoborską, następnie w lewo w ul. Traktatową, która wyprowadzi na Otyńską i Fabryczną. W ten sposób będą mogli omijać zazwyczaj zakorkowaną ulicę Strzegomską.

Koronawirus: sprawdź czy Twój powiat jest "czerwony".

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

LeeXi. net - świetny prrojjekt dla dorrośłych ktorzy chca zna1eźc partnera do s-eksu

G
Gość

LeeXi. net - swietny prrojjekt dla doroś1ych którzy chcą znalezc parrtnera do ssekksu

G
Gość
31 lipca, 13:45, Gość:

A co z ulicą traktatową od przejazdu do ulicy Muchoborskiej? Traktową trzeba poszerzyć i wyremontować - zamiast kostki asfalt. Zresztą mam też pytanie czy z uwagi na przejazd kolejowy, częste kursowanie pociągów i stację kolejową - Muchobór, nie powtórzy się sytuacja z przejazdu koło Korony, gdzie ludzie w godzianch szczytu stoją w dużych korkach bo przejazd zamknięty. Pytanie też do władz miasta czy zamierza poszerzyć - tak jak było zapowiadane, ulicę strzegomską po dwa pasy w każdą stronę???

31 lipca, 15:24, Gość:

Nie bo poszerzenie ulicy ściąga na nią więcej samochodów i choć poszerzonym odcinkiem te samochody dają radę się sprawnie przemieszczać, to jednak jeszcze większe korki są na sąsiednich ulicach, bo te auta trzeba jakoś z szerokiej ulicy wypuścić.

Raczej na korki jedynym sposobem jest zachecanie do KZ czyli TAT.

Poszerzenie strefy płatnego parkowania z pewnością spowoduje, że wiele osób pozbędzie się aut albo przynajmniej pozostawiać je będzie pod domem.

1 sierpnia, 00:31, Gość:

Absurdalny bełkot.

Dzięki takim kretynizmom mamy najbardziej zakorkowane miasto Polski.

1 sierpnia, 11:52, Gość:

Nie.W Krakowie i Warszawie poradzili sobie dużo lepirj z nadmiarem aut.

Porównaj ile osób tam jeździ komunikacją zbiorową

Wrocław pozwalał nielegalnie parkować w centrum i remontował drogi prowadzące do centrum to musiało się zakorkować.Wiele miast na świecie wykorzystało pandemię, czyli zmniejszony ruch aut, aby wprowadzić zmiany aby zmniejszyć problemy jakie te auta robiły.

Najlepiej wyremontowana ulica to Powstańców, potem Pomorska i inne pomniejsze. A ile zdewastowanych poprzez zwężanie pasów ruchu i wpuszczanie pomiędzy nie rowerów. A cała mała architektura co to ma coś zrobić tylko nikt nie wie co. Jedyne wyremontowane drogi, które znam służą tylko za objazd starego miasta. A już parkingów to ci u nas taki dostatek że aż trzeba stawiać tablice z liczbą wolnych miejsc żeby klient spoza miasta narobił ze szczęścia w gacie. Tyle macie obywatelu z jedynie słusznych działań magistratu, że po podwyżce cen biletów MPK będzie opłacało się parkować w centrum i dojeżdżać własnym pojazdem a nie MPK. I ostatnie, czemu chcesz pozbawić ludzi posiadanego majątku i zmusić ich do sprzedaży samochodów? A może rowerów, one też już kosztują tyle co samochód.

G
Gość
31 lipca, 13:45, Gość:

A co z ulicą traktatową od przejazdu do ulicy Muchoborskiej? Traktową trzeba poszerzyć i wyremontować - zamiast kostki asfalt. Zresztą mam też pytanie czy z uwagi na przejazd kolejowy, częste kursowanie pociągów i stację kolejową - Muchobór, nie powtórzy się sytuacja z przejazdu koło Korony, gdzie ludzie w godzianch szczytu stoją w dużych korkach bo przejazd zamknięty. Pytanie też do władz miasta czy zamierza poszerzyć - tak jak było zapowiadane, ulicę strzegomską po dwa pasy w każdą stronę???

31 lipca, 15:24, Gość:

Nie bo poszerzenie ulicy ściąga na nią więcej samochodów i choć poszerzonym odcinkiem te samochody dają radę się sprawnie przemieszczać, to jednak jeszcze większe korki są na sąsiednich ulicach, bo te auta trzeba jakoś z szerokiej ulicy wypuścić.

Raczej na korki jedynym sposobem jest zachecanie do KZ czyli TAT.

Poszerzenie strefy płatnego parkowania z pewnością spowoduje, że wiele osób pozbędzie się aut albo przynajmniej pozostawiać je będzie pod domem.

1 sierpnia, 00:31, Gość:

Absurdalny bełkot.

Dzięki takim kretynizmom mamy najbardziej zakorkowane miasto Polski.

Nie.W Krakowie i Warszawie poradzili sobie dużo lepirj z nadmiarem aut.

Porównaj ile osób tam jeździ komunikacją zbiorową

Wrocław pozwalał nielegalnie parkować w centrum i remontował drogi prowadzące do centrum to musiało się zakorkować.Wiele miast na świecie wykorzystało pandemię, czyli zmniejszony ruch aut, aby wprowadzić zmiany aby zmniejszyć problemy jakie te auta robiły.

W
Wyborca PO 🌈👹

Sukces"100 metrowego odcinka ulicy"

Jacek ty jesteś już bogiem 🌈 masz moc niesamowita.

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

100 metrowego odcinka ulicy

Jakie to szczęście nas spotkało ❤️❤️❤️❤️

G
Gość
31 lipca, 13:45, Gość:

A co z ulicą traktatową od przejazdu do ulicy Muchoborskiej? Traktową trzeba poszerzyć i wyremontować - zamiast kostki asfalt. Zresztą mam też pytanie czy z uwagi na przejazd kolejowy, częste kursowanie pociągów i stację kolejową - Muchobór, nie powtórzy się sytuacja z przejazdu koło Korony, gdzie ludzie w godzianch szczytu stoją w dużych korkach bo przejazd zamknięty. Pytanie też do władz miasta czy zamierza poszerzyć - tak jak było zapowiadane, ulicę strzegomską po dwa pasy w każdą stronę???

31 lipca, 15:24, Gość:

Nie bo poszerzenie ulicy ściąga na nią więcej samochodów i choć poszerzonym odcinkiem te samochody dają radę się sprawnie przemieszczać, to jednak jeszcze większe korki są na sąsiednich ulicach, bo te auta trzeba jakoś z szerokiej ulicy wypuścić.

Raczej na korki jedynym sposobem jest zachecanie do KZ czyli TAT.

Poszerzenie strefy płatnego parkowania z pewnością spowoduje, że wiele osób pozbędzie się aut albo przynajmniej pozostawiać je będzie pod domem.

Absurdalny bełkot.

Dzięki takim kretynizmom mamy najbardziej zakorkowane miasto Polski.

G
Gość

A co z Mostem Wschodnim i Aleją Wielkiej Wyspy ??? Jak prezydent nie zdąży z inwestycją w tej kadencji, to "ciemność widzę "...

T
Tanio czy porządnie?

Jeśli tam postawią przejazd z rogatkami to bedzie wieczny korek!!! Jak przebudowywac to porządnie na lata i przedwwszystkim TUNEL dla samochodów!!!

T
Tanio czy porządnie?

Ciekawe czy zrobia tam rogatki czy ktoś pomysli zrobia np. tunel aby to skrzyzowanie było bezkolizyjne? Bo jak znam życie bedzie tanio ale do [wulgaryzm]!!! Na miare jakiejś wioski a nie wielkiego miasta??

G
Gość

Kolejny przykład, że PKP to rak miejski, mafijna organizacja niszcząca miasta i potrzeby mieszkańców. ZLIKWIDOWAĆ, tory rozebrac, zaorać, prezesów zwolnić. Do stacji dowozić autobusem.

G
Gość

Wąziutka uliczka z hopkami ma być alternatywą dla Strzegomskiej. Pozostaje tylko posikać się z radości.

G
Gość

A dokąd to wiedzie ta cała Otyńska? Na ulicę, która prowadzi z powrotem na Otyńską.

G
Gość

PKP to państwo w państwie! Ma to w dupie! Teraz jak państwową spółką zarządzają nieuki z PiS-u wierne tylko prezesowi to tym bardziej będą wolnemu od prezesa miastu Wrocław rzucać kłody!

G
Gość
31 lipca, 13:42, Gość:

Szkoda, że nie wiadukt... ale to przecież Wrocek nie Warszawa

Tam nie ma miejsca na tunel.

G
Gość

Redaktor bez wyobrazni lub bez znajomości Wrocławia . Nikt mnie nie namówi na jazdę z lub do Nowego Dworu przez ten przejazd kolejowy.Chyba około 100 pciągów na dobę będzie tam przejeżdzało . Najgorzej z towarowymi które będą udawać się w kierunku nadodrzanki lub Węglińca a także w kierunku powrotym. Kilknastominutowe postoje na przejazdach. Śmiechu warte

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3