Remont Traugutta "na szybko" za 400 tys. I po pół roku ulica znów pęka (ZDJĘCIA)

Bartosz Józefiak
Ulica Traugutta - pół roku po remoncie nawierzchnia już pęka fot. Janusz Wójtowicz
Ulica Traugutta we Wrocławiu była odnawiana pół roku temu. Wielu kierowców było zdziwionych, bo wcale nie znajdowała się ona w bardzo złym stanie. Drogowcy tłumaczyli dlaczego warto wydać 400 tys. akurat na Traugutta. Po pół roku możliwe jednak, że potrzebny będzie kolejny remont. Na dopiero co nakładanym fragmencie asfaltu, pojawiły się już spękania i rysy.

Na całej odnowionej długości ulicy (od pl. Wróblewskiego do ul. Krakowskiej) znaleźliśmy ok. 20 spękań w asfalcie. Rysy idą w poprzek drogi i mają kilkadziesiąt centymetrów długości. Spękana jezdnia nie wygląda dobrze. A przecież była remontowana nie dalej jak pół roku temu.

CZYTAJ: TRAUGUTTA TO PROBLEM NIE TYLKO Z NAWIERZCHNIĄ - ZAPADAJĄ SIĘ TEŻ STUDZIENKI

W maju tego roku ulica na odcinku od pl. Wróblewskiego do Krakowskiej przeszła „szybki remont”. Drogowcy przez weekend frezowali wierzchnią warstwę nawierzchni i nałożyli nową mikro nakładkę o grubości półtora centymetra, która miała wzmocnić jezdnię. Wtedy kierowcy nie mogli wyjść ze zdziwienia, bo przecież ta droga była w bardzo dobrym stanie. A nowa nawierzchnia na ul. Traugutta powstała nie tak dawno temu, bo w 1998 r, kiedy odnowiono ją po powodzi. Nietrudno było znaleźć ulice we Wrocławiu, które dużo bardziej wymagały remontu. Pracownicy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta tłumaczyli wtedy, że to remont „prewencyjny”.

Rzecznik ZDiUM Ewa Mazur mówiła, że Traugutta faktycznie jest w dobrym stanie, ale już w 2012 roku pojawiły się już pierwsze spękania i ubytki pozimowe. I choć nie były one poważne, to ułożenie nakładki miało być koniecznością, by nawierzchnia nie ulegała dalszym uszkodzeniom. Na szybkie prace przy ul. Traugutta wydano 400 tys zł. Pomimo majowego remontu okazuje się, że spękania i tak powróciły. Może się więc okazać, że dopiero co remontowaną drogę będzie trzeba jeszcze raz poprawiać.

CO O SPĘKANIACH MÓWI FIRMA SKANSKA - WYKONAWCA REMONTU - CZYTAJ NA KOLEJNEJ STRONIE

- Nie widziałem jeszcze tych spękań i nikt nas o nich nie informował. Nie mogę się więc do tego odnieść. Wyślemy tam naszych pracowników i poprosimy, by przyjrzeli się sprawie. Droga jest oczywiście na gwarancji i jeśli okaże się, że to nasza wina, naprawimy ją – mówi Dariusz Kotarski z firmy Skanska, która była wykonawcą remontu. - Na zimę i tak nie wykonamy poważnych prac. Można tylko uszczelnić ewentualne spękania i obserwować jezdnię. Z oceną będzie trzeba wstrzymać się prawdopodobnie do wiosny.

Na Traugutta szybki remont obejmował tylko wierzchnią warstwę ulicy. Drogowcy nie sprawdzali wtedy, co dokładnie dzieje się z podbudową. A jeśli spękania pojawiły się w dalszych warstwach jezdni, siłą rzeczy rozsadziły też nową mikronakładkę. Możliwe też, że spękania to efekt spadku temperatur.

O informacje na temat Traugutta poprosiliśmy też Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Czekamy jeszcze na odpowiedź w tej sprawie. Opublikujemy stanowisko urzędników, gdy tylko je otrzymamy.

Wideo

Komentarze 55

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
SKANSKA
Oczywiście SKANSKA - tak naprawdę to nie pomyłka.
P
Pieszy
Przejście dla pieszych na Pl. Wróblewskiego!!!! Tłumy ludzi, którzy wysiadają z tramwaju i idą w kierunku ul. Na Grobli ( i z powrotem) muszą pokonać skrzyżowanie, na którym światła zielone są źle ustawione!!!!!
B
Borys
jaka "FIRMA " przeprowadzała ten remont ?
a
abrakadabra
Po co sprawdzać, skoro napisane w artykule jest, że Skanska? Wszystko czytasz tak bez zrozumienia?
p
podatnik
Ktoś tu coś przytulił?
w
wro
Dowodów jest wbród, w zasadzie niepodważalnych i bijących w oczy. Z bandą kolesiostwa królika trzeba się powoli własnie tak rozprawiać - małymi krokami udowadniac kolejne wałki, rujnowanie Wrocławia i niegospodarności. Poprzez to jest szansa, ze za rok będzie spokój bo z celi nie pozwalają kandydować :)
K
Kierowca
To oczywiste, że to nie jest osobista kwestia Dutkiewicza, ale ekipy z jaką pracuje. Pytanie czemu tak długo toleruje coś tak totalnie źle działającego jak ZDiUM. Każdy kto załatwiał uzgodnienia, pozwolenia, zgody, był inwestorem lub potrzebował jakikolwiek inny dokument w ZDiUM wie z jakim betonem się tam spotykamy. Z całym szacunkiem dla pracy, twór pod nazwą ZDiUM należy całkowicie rozwalić i stworzyć od nowa!! Pierwszą próbą były WI. Z młodymi inżynierami, młodymi ludźmi bez ograniczeń, bez betonowych urzędników, którzy boją podjąć się jakiejkolwiek decyzji.
j
ja
Nawierzchnia była o niebo lepsza i zwróć uwagę także na studzienkę. Była idealnie równo z nawierzchnią. A jak studzienki wyglądają teraz? Doskonale to widać na zdjęciu nr 5 zamieszczonym nad artykułem.
G
Gość
ta kobieta pewnie za opowiadanie bzdur dobrą kase dostaje i tyle
G
Gość
pod sad tych urzedniczych zlodzieji. rozdaja kase "swoim" na pseudo naprawy ktore nie sa wogole fachowe. niech sie wypowie ta urzednczka co zachwalala ten rodzaj prac twierdzac ze to 400 tys uchroni zainwestowanie milionow
c
c
nazywając w ten sposób i zarządcę i wykonawcę. Tu potrzebny jest biegły powołany przez sąd/prokuraturę a nie dawanie się wypowiadac partaczom we własnej sprawie. Jak ta droga wygląda kazdy widzi, czuje i potrafi ocenić, ze uraga to jakimkolwiek standardom.
m
myślący
Po co został opublikowany ten artykuł niedokończony, skoro żadna ze stron eksperckich nie wypowiedziała się w temacie, ani zarządca drogi, ani wykonawca remontu. Dostali pytania i można było poczekać kilka dni na odpwiiedzi i opublikować cośkolwiek sensownego. Zamiast pseudoskandalu, że asfalt pękł w kilku miejscach, bez jakiejkolwiek wiedzy dlaczego (ani nawet podjerzeń, że strona odpowiedzialna uchyla się od sprawdzenia i odpowiedzi)
K
Kierowca
Czemu wszyscy unikają podania nazwy generalnego wykonawcy czyli wspaniałej SKANSKI.
c
ccc
Przeciez to ledwie kwota rocznych pensji jednego lub dwóch pinków z bandy naszego geniusza Mikstackiego. Taki Rychel, Adamski, Wild czy inne ciapy na mnogości etatów biora ten szmal za ciężka harówkę.

Ba, taki Andrusiewicz przepiłby 400 tysięcy w ledwie 100 weekendów czyli 2 lata balangowania w Hali Ludowej. A jakby się uparł chlac codziennie to przewaliłby i w 3 miesiące

Dajcie ludki spokój, nie macie większych zmartiweń????
r
ry.chel
Dorabiam, bo z czegoś trzeba żyć.
Dodaj ogłoszenie