Remont torowiska wzdłuż Pomorskiej. Wkrótce początek prac

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Na Pomorskiej często dochodziło do wykolejeń tramwajów
Na Pomorskiej często dochodziło do wykolejeń tramwajów Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Tory tramwajowe położone wzdłuż ulicy Pomorskiej, pl. Staszica i ul. Reymonta znajdują się w kiepskim stanie. Według danych z inwentaryzacji stanu wrocławskich torowisk, ich ocena to patrząc od Dubois stan przeciętny, a potem zły i bardzo zły już na samym moście Osobowickim. Wkrótce ma się to zmienić, bo MPK właśnie otworzyło koperty w przetargu.

W tej części miasta ma być przeprowadzony tzw. remont cząstkowy w ciągu ulicy Pomorskiej, Placu Staszica i ulicy Władysława Reymonta od ulicy Dubois do mostu Osobowickiego.

To oznacza, że robotnicy zrobią tam tzw. punktową wymianę szyn i podbudowy pod torowiskiem. Wykonają także remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej znajdującej się wokół torowiska. Do wymiany jest tam łącznie ok. 500 metrów szyn, a długość całego wspomnianego powyżej odcinka to około 1400 metrów.

Prace mają trwać około miesiąca. Jeżeli MPK wyłoni wykonawcę w ciągu najbliższych dni, ten powinien ruszyć do akcji w maju i skończyć prace jeszcze przed wakacjami.

TOROWISKO TRAMWAJOWE WZDŁUŻ POMORSKIEJ I REYMONTA ORAZ NA MOŚCIE OSOBOWICKIM ZAZNACZONE KOLORAMI: ŻÓŁTYM, POMARAŃCZOWYM I BORDOWYM - OD STANU PRZECIĘTNEGO PO BARDZO ZŁY

Remont torowiska wzdłuż Pomorskiej. Wkrótce początek prac

ZOBACZ TAKŻE: OTO NAJGORSZE WROCŁAWSKIE TOROWISKA TRAMWAJOWE

Wrocławskie torowiska tramwajowe są w kiepskim stanie. Rocznie we Wrocławiu dochodzi do ponad 100 awarii torowisk i wykolejeń tramwajów. Prezydent Jacek Sutryk zapowiedział, że remonty torowisk to jeden z jego priorytetów. Do 2023 roku chce na ten cel przeznaczyć ponad 50 milionów złotych,  a w samym 2019 roku 16,4 mln złotych. Za te pieniądze są właśnie remontowane fragmenty torowisk. Ruszyły prace na placu Legionów (na zdjęciu) i na Ślężnej. Gdzie dziś torowiska są w najgorszym stanie?ZOBACZ NA KOLEJNYCH SLAJDACH

Remonty torowisk we Wrocławiu. Tutaj tory tramwajowe są najg...

iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ś
Ślązaczek

Trzebnicka najgorsze ulice we Wrocławiu po prostu wstyd w XIX wieku lepiej wyglądała

G
Gość
15 kwietnia, 7:35, Gość:

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

Potrzebny remont kapitalny ulicy z całą infrastukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące

Nie rozumiem włodarzy tego miasta nic a nic.

G
Gość

Technologia zabudowy torowiska oparta jest na procedurach budowlanych - nie da się inaczej - każde torowisko musi mieć stabilne podłoże, żeby nie było niszczenia szyn, rozjazdów - brakuje fachowców w MPK http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

Potrzebny remont kapitalny ulicy z całą infrastukturą inżynierii podziemnej, utwardzenia i dobrego podłoża pod torowisko - a to są olbrzymie koszty i wyłączenie ulicy na długie miesiące

G
Gość

Sypie się wszystko pod rządami pedzia spuścizna po ścierwusie dutkiewiczu 100 mln nie wystarczy

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie