Remont torowiska na Biskupin wstrzymany. Szykuje się komunikacyjny koszmar!

JEW, fot. Tomasz Hołod
Od kilkunastu dni nic nie dzieje się przy remoncie torowiska tramwajowego na Biskupin. Dlaczego? Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Od kilkunastu dni nic nie dzieje się przy remoncie torowiska od zajezdni Dąbie do pętli na Biskupinie. Wykonawca musiał wstrzymać prace i w tym momencie nie wiadomo kiedy znów ruszą, a tym bardziej kiedy będą zakończone i ile będzie to nas kosztowało. Pierwotnie zakładany termin zakończenia prac na przełomie października i listopada jest już z całą pewnością nieaktualny. Co się tam wydarzyło?

Remont warty około 20 milionów złotych to duże i skomplikowane przedsięwzięcie, m.in. dlatego, że prace są prowadzone w zabytkowej alei dębów znajdujących się pod ochroną konserwatora zabytków. O tym były wiadomo już dawno, dlatego przed pracami zlecono wykonanie ekspertyz, które miały stwierdzić czy projekt jest zrobiony prawidłowo. Ponieważ wypadły pozytywnie, pod koniec lipca rozpoczęto prace. Jednak już w sierpniu trzeba było je wstrzymać. Dlaczego?

MPK wyjaśnia, że dopiero po zdjęciu torów, podkładów i podtorza okazało się, że niektóre z cennych drzew mają korzenie stabilizujące już na głębokości około 70 cm. Wcześniej odkrywki, robione przy pracach projektowych, na to nie wskazywały.

Zareagował Miejski Konserwator Zabytków we Wrocławiu, który wydał decyzję nakazującą niezwłoczne przerwanie prac przy inwestycji prowadzonej na ul. Olszewskiego.

Teraz potrzebne jest wprowadzenie zmian w projekcie. Trzeba uwzględnić, że korzenie znajdują się bliżej powierzchni niż początkowo zakładano i zaproponować taką technologię, która umożliwi bezpieczne ułożenie torowiska w tym miejscu, bez szkody dla zabytkowej alei drzew. To może potrwać. Jak długo? Na razie trudno to ocenić, podobnie jak dodatkowe koszty, które pociągną za sobą te zmiany.

Sprawą zbulwersowani są okoliczni mieszkańcy. Podkreślają, że po rozpoczęciu roku szkolnego, a później akademickiego, problemy komunikacyjne na Biskupinie i Bartoszowicach będą narastać. Jednak z Czytelniczek pisze do nas:

Od kilkunastu dni nic się nie dzieje na placu budowy, czy to prawda że podczas prac została naruszona konstrukcja dębów i z tego powodu prace zostały wstrzymane? kiedy zostaną wznowione? Zaczął się rok szkolny, za chwilę wrócą studenci i będzie dramat komunikacyjny na Wielkiej Wyspie, ponieważ teraz zamiast czterech tramwajów, mamy jeden malutki autobusik. Jak mają się w nim pomieścić osoby jadące do pracy, studenci i uczniowie i to w obowiązującym reżimie sanitarnym, gdzie liczba miejsc w autobusach jest ograniczona?!
Czytelniczka Natalia (nazwisko do wiadomości redakcji)

Przekop Mierzei Wiślanej będzie kontynuowany mimo skarg

Wideo

Komentarze 64

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

////
3 września, 05:36, Miod:

O! Jest sukces gazety. Hejt na MPK. Redaktorzy GW naprawdę kochają miasto które promują.

3 września, 10:55, Gość:

Słuszna uwaga, bo nie MPK winne. Tylko Rada Osiedla z Biskupina zablokowała inwestycję, nasyłając konserwatora. Inne dzielnice walczą o tory i tramwaj. RO z Biskupina chce pozbyć się tramwaju w ramach ekologii wolą spaliny.

Ludzie nie chcą anachronicznych tramwajów. Rogowska też nie chce np. Chore inwestycje rodzą się w łbach magistratu, gdyż od tego są profity. Ktoś pracuje x lat opracowując inwestycję, która nikomu nie jest do niczego potrzebna. Casus Rogowskiej. Ile na to poszło już kasy?

F
Franky
3 września, 05:36, Miod:

O! Jest sukces gazety. Hejt na MPK. Redaktorzy GW naprawdę kochają miasto które promują.

3 września, 10:55, Gość:

Słuszna uwaga, bo nie MPK winne. Tylko Rada Osiedla z Biskupina zablokowała inwestycję, nasyłając konserwatora. Inne dzielnice walczą o tory i tramwaj. RO z Biskupina chce pozbyć się tramwaju w ramach ekologii wolą spaliny.

No i gitara. Zalać im betonem , nazwać aleją dębów i zostawić jedną linię autobusową.

G
Gość
3 września, 05:36, Miod:

O! Jest sukces gazety. Hejt na MPK. Redaktorzy GW naprawdę kochają miasto które promują.

Słuszna uwaga, bo nie MPK winne. Tylko Rada Osiedla z Biskupina zablokowała inwestycję, nasyłając konserwatora. Inne dzielnice walczą o tory i tramwaj. RO z Biskupina chce pozbyć się tramwaju w ramach ekologii wolą spaliny.

L
Lidka
2 września, 08:47, Slow:

Prezes Balawejder to NIE jest zły człowiek . Ale jest w nim dużo dzieciaka . Jest bardzo infantylny i wydaje mu się że jest super bohaterem i ma super moce ... w tym moce przerobowe . Robi rzeczy chaotycznie i nie do końca przemyślanie . Pracownikom MPK też wysłał maila że będzie od września to i owo jeśli chodzi o zmiany nocne przypisane wozy ... jest wrzesień i .... moje odczucia są zgoła odmienne do treści maila ... Ale może potrzeba czasu na wdrożenie tych obietnic . ?? Nie wiem . Czekam tak samo jak mieszkańcy Biskupina .

Ale wodę mamy .... I bidony dostaliśmy ... A rzeczy inne trzeba poczekać ...

M
Miod

O! Jest sukces gazety. Hejt na MPK. Redaktorzy GW naprawdę kochają miasto które promują.

M
Miod
2 września, 15:10, cat brand:

Zlikwidować! Wtedy nic nie będzie kosztowalo. I jaki spokój i ekologia... Mozna tez zlikwidować most Zwierzyniecki. Przyczyni sieto do zmniejszenia korkow i oczyszczenia powietrza w tej części miasta.

2 września, 16:01, Gość:

Pewnie, ze tak. Jak komuś przeszkadzają to po co tramwaje. Rada Osiedla pewnie jeździ dieslem. radzie tramwaj nie potrzebny, to i mieszkańcom nie potrzebny. Zaorać i traw e posadzić i jeszcze parę dębów. Najlepiej jakby jeszcze wystąpili o zamknięcie ruchu na Olszewskiego bo spaliny szkodzą dębom. Po co jeździć komunikacją, po co autem - komu to potrzebne. Niech RO ogłosi niepodległość Wielkiej Wyspy a sami niech się ogłoszą królami..

Ni dokładnie. Ja bym jeszcze zaproponował, żeby zaczęli chodzić na bosaka i w porwanych porciętach.

G
Gość
2 września, 20:45, Gość:

Tak, MPK wiedziało o problemach. Po ciuchu kierowcy i motorowi mieli wyciąć korzenie drzew żeby ogólnopolski plebs miał czym dojechać do pseudo uczelni. Chociaż inteligencja tych .... jest płytsza od dna

Zazdrościsz?

S
Sylwek

Spokojnie studenci przecież nie wracają a koronaterroryści głoszą że za dwa tygodnie wszystkie szkoły będą zamknięte.Więc problemu nie ma

G
Gość
2 września, 15:39, Gość:

A gdzie komentarz wesołego prezesika MPK? Tak lubi się lansować w mediach.

w dupie

G
Gość

Tak, MPK wiedziało o problemach. Po ciuchu kierowcy i motorowi mieli wyciąć korzenie drzew żeby ogólnopolski plebs miał czym dojechać do pseudo uczelni. Chociaż inteligencja tych .... jest płytsza od dna

G
Gość
2 września, 15:10, cat brand:

Zlikwidować! Wtedy nic nie będzie kosztowalo. I jaki spokój i ekologia... Mozna tez zlikwidować most Zwierzyniecki. Przyczyni sieto do zmniejszenia korkow i oczyszczenia powietrza w tej części miasta.

Pewnie, ze tak. Jak komuś przeszkadzają to po co tramwaje. Rada Osiedla pewnie jeździ dieslem. radzie tramwaj nie potrzebny, to i mieszkańcom nie potrzebny. Zaorać i traw e posadzić i jeszcze parę dębów. Najlepiej jakby jeszcze wystąpili o zamknięcie ruchu na Olszewskiego bo spaliny szkodzą dębom. Po co jeździć komunikacją, po co autem - komu to potrzebne. Niech RO ogłosi niepodległość Wielkiej Wyspy a sami niech się ogłoszą królami..

G
Gość

A gdzie komentarz wesołego prezesika MPK? Tak lubi się lansować w mediach.

c
cat brand

Zlikwidować! Wtedy nic nie będzie kosztowalo. I jaki spokój i ekologia... Mozna tez zlikwidować most Zwierzyniecki. Przyczyni sieto do zmniejszenia korkow i oczyszczenia powietrza w tej części miasta.

G
Gość

Wszystko jasne. Wystarczy popatrzeć na profil FB Rady Osiedla. "Uszczęśliwili" mieszkańców i to oni zablokowali inwestycje poprzez kuratora. Mieszkańcy bez komunikacji mogą być wdzięczni własnej radzie.

G
Gość
2 września, 8:15, Gość:

Tramwaje dwusystemowe – Wrocław

Kolej aglomeracyjną we Wrocławiu zamierzają utworzyć władze wojewódzkie. Jednak przedstawiciele miasta są wobec tych planów nieufni. Do tego stopnia, że stawiają marszałkowi ultimatum: jeżeli w ciągu dwóch lat taka kolej nie powstanie, to magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe, czyli takie które pojadą po torach tramwajowych i kolejowych. Projekt jest na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z UE na lata 2014-2020 – informuje „Gazeta Wrocławska”.

Urząd Marszałkowski wciąż jednak nie ustalił szczegółów dotyczących harmonogramu u[wulgaryzm]miania kolei aglomeracyjnej. Władze województwa podkreślają w tym względzie konieczność współpracy z gminą Wrocław. Ta deklaruje, że chce współpracy, ale na konkretne decyzje daje marszałkowi dwa lata. Inaczej zacznie wdrażać w życie alternatywny projekt, czyli tramwaj dwusystemowy. Zaletą takiego pojazdu jest możliwość jazdy zarówno po torach tramwajowych, jak i kolejowych. Zwłaszcza, że ich rozstaw jest taki sam.

Projekt znajduje się na liście rezerwowej wśród zadań do realizacji współfinansowanych ze środków unijnych do 2020 roku. Wrocław oszacował, że przedsięwzięcie pochłonie aż 412 mln zł, z czego 285 mln zł pokryje UE.

PROPOZYCJA MIEJSKIEJ LINII TRAMWAJU DWUSYSTEMOWEGO DLA WROCŁAWIA http://www.zits.pwr.wroc.pl/makuch/art53.pdf

nie ma takiej możliwości .PLK nie wyrazi zgody a po drugie życzę Tobie wsiadanie i wysiadanie z niskopodwoziowych tramwai na perony PLK-i.POWODZENIA

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3