Remont na Świdnickiej: Oszczędności w budżecie ważniejsze od pasażerów (LIST)

Dominik Niszewski/list Czytelnika
fot. Janusz Wójtowicz
Trwa remont torowiska na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Świdnickiej. Wielu mieszkańców musiało się zmierzyć z nową organizacją ruchu. - Wymuszone przesiadki, spacery, spóźnianie się do pracy - to codzienność - pisze nasz Czytelnik Dominik Niszewski i dodaje - wydaje mi się, że przy organizacji komunikacji zastępczej, głównym celem było osiągnięcie możliwie największych oszczędności w budżecie miasta. Czy zgadzacie się Państwo z taką tezą? Poniżej cały list Czytelnika.

Oto cała treść listu Czytelnika:

Przyjrzawszy się organizacji komunikacji zbiorowej podczas remontu rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich, Świdnickiej i Piłsudskiego, odnoszę wrażenie, że podczas opracowywania obowiązującego obecnie tymczasowego układu komunikacji zbiorowej w ogóle nie kierowano się komfortem oraz wygodą pasażerów. Co więcej, wydaje mi się, że głównym celem było osiągnięcie możliwie największych oszczędności w budżecie komunikacji zbiorowej.

ZOBACZ WIĘCEJ: REMONT TOROWISKA PIŁSUDSKIEGO/ŚWIDNICKA - ZDJĘCIA

Na odcinku od skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich, Hallera i Wiśniowej do przystanku „Arkady” autobus 702 zastępuje 6 linii tramwajowych. W godzinach szczytu były tam 24 pociągi tramwajowe na godzinę, zaś poza szczytem 18 pociągów na godzinę.
Autobus 702 realizuje tylko 12 kursów na godzinę w szczycie i 6 kursów na godzinę poza szczytem. Dlaczego autobus 702 w szczycie jeździ 2 razy rzadziej niż jeździły tramwaje, które ten autobus zastępuje? Dlaczego poza szczytem autobus 702 jeździ 3 razy rzadziej niż zastępowane przez niego tramwaje? Dlaczego pasażerowie muszą czekać 2 lub 3 razy dłużej na przystanku? Dlaczego pasażerowie muszą jechać w większym tłoku niż przed rozpoczęciem remontu? Czy nie można by wprowadzić dodatkowej linii, np. 706, na odcinku Hallera/Wiśniowa/Powstańców Śląskich – Rynek?
Autobus 702 dojeżdża tylko do przystanku „Arkady”. Pasażerowie mogą się tam dogodnie przesiąść jedynie na 2 z 6 kursujących normalnie po ul. Powstańców Śląskich linii tramwajowych – 2 i 17. Aby przesiąść się na 6, 7, czy 20, konieczne jest pokonanie odcinka pomiędzy przystankiem „Arkady” a przystankiem „Renoma” pieszo. A to oznacza wydłużony czas dojazdu do pracy, czy też kłopot dla osób starszych o ograniczonych zdolnościach ruchowych. Dlaczego autobus 702 nie dojeżdża do okolic Rynku czy chociażby do ulicy Kazimierza Wielkiego, gdzie pasażerowie mogliby się dogodnie przesiąść na linie 6, 7, 20 oraz inne linie kursujące po ulicy Kazimierza Wielkiego?
Na czas remontu zawieszono kursowanie linii 24, pozbawiając tym samym mieszkańców Osobowic jednej z dwu linii tramwajowych oraz bezpośredniego połączenia z okolicą Rynku. Teraz, aby dojechać do Rynku, trzeba się przesiąść z 14 na 15. Dodatkowo czas oczekiwania na tramwaj na ul. Osobowickiej wzrósł z 7-8 minut w szczycie do 15 minut oraz z 10 minut poza szczytem do 20 minut. Dlaczego pasażerowie z Osobowic muszą czekać na tramwaj 2 razy dłużej? Dlaczego linia 24, podobnie jak linie 6, 7 i 20, nie kursuje w skróconej relacji Osobowice – Rynek – Świdnicka – Renoma - Rynek – Osobowice?
Z poważaniem,
Dominik Niszewski

Wideo

Komentarze 30

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
GG

A ja się nie przesiądę na komunikację miejską dopóki pan prezydent i jego świta nie zaczną nią jeździć!

I
IB

Najważniejsze jest poinformowanie pasażerów. W niektórych miejscach zostało po prostu zapomniane - chociażby tablice elektroniczne na przystankach nie podają żadnych informacji. Wysłałem do MPK maila z prośbą o ich wykorzystanie, chociażby w okolicy C.H. Renoma.
Jeśli chodzi o autobusy, jest to zapewne i tak szczyt możliwości MPK, gdyż cierpi ono na niedobór taboru autobusowego. Przez to, że kasowano solidne i tanie w utrzymaniu Ikarusy 280.26, mamy teraz sytuację, w której MPK nie jest w stanie zapewnić autobusów do komunikacji zastępczej.
Rozumiem oszczędności, jednakże samą linię autobusową 702 można było poprowadzić do przystanku Renoma. Dobrym systemem byłoby: skręt w lewo na rondzie, nawracanie ulicami Kościuszki, Muzealną i Podwalem, i oczekiwanie na przystanku Renoma (Podwale) na przyjazd najbliższego tramwaju i przesiadkę pasażerów. Sama ulica Podwale na odcinku od Łąkowej do Świdnickiej w stronę Świdnickiej mogłaby być wyłączona z ruchu samochodów (objazd Łąkową i Kościuszki), co nie obciążyłoby praktycznie w żaden sposób kierowców.

N
Nasza Osoba

I basta!

V
Vero

to nie jest 50 metrów, ale 300- od przystanku autobusowego przy świdnickiej- do przystanku tramwajowego przy renomie.
niby niewiele, ale np. jak ja niedawno miałam złamaną nogę- to dla mnie przejście takiego dystansu jest sporym wysiłkiem.

...

ale 66 baniek na portal jest?

...

podpis daje się w polu 'podpis', a nie na końcu wypowiedzi kończąc go wykrzyknikiem

M
Marek

Bo, szanowny narzekający czytelniku, są czasy, w których trzeba racjonalnie wydawać pieniądze. Wszyscy tak postępują, więc dlaczego tu ma być inaczej???? Nie ma pieniędzy na wszystko. To proste. I zawsze w taki wypadku odbywa się to czyimś kosztem.

M
Mieszkaniec.

Takie zjawisko ma swoją nazwę: bunching. Rozwiązanie jest banalne - wystarczy jeden autobus więcej na linii, żeby zjawisko było o wiele mniejsze...

k
kierowca

Kiedyś ludzie nie mieli internetu, telefonów komórkowych i nie przyszło im nawet do głowy, by można było wypowiadać się na dowolny temat w dowolnym miejscu, choćby na tym forum. Wolę mieć poprzewracane w głowie!

K
Kierowca

Jak oddaję auto do serwisu, dostaję auto zastępcze. Jak miasto remontuje infrastrukturę niezbędną dla funkcjonowania komunikacji miejskiej, w zamian daje coś co można uznać za rikszę zamiast samochodu. Nie ukrywam, że lubię jeździć komunikacją, ale nie można na niej kompletnie polegać. Nawet w szczycie na odcinkach jakie pokonuję samochodem jestem szybciej niż tramwajem/autobusem (uwzględniając dojście do i z przystanków). Bilans jest prosty: aby przy natłoku bieżących spraw zawodowych móc spędzać czas z rodziną nie widzę szans na porzucenie samochodu dla socjalnej wrocławskiej komunikacji miejskiej. W jej przypadku nic nie jest jasne...

j
janek

nie mpk tylko miasto, ono zleca wykonanie tylko tylu kursów.

a
autor.

dlaczego gazeta opublikowała tylko list, a nie został on przekazany stosownym organom do wyjaśnienia?

P
Peters

Młocie co mają pieniądze z promocji miasta do pieniędzy na remont? Przekazano pieniądze z promocji miasta na Śląsk i Śląsk od 3 sezonów jest non-stop w czubie tabeli z medalami do tego gra w Europie na razie średnio im to wychodzi, ale nie od razu Rzym zbudowano. Mila dostał podwyżkę bo na nią zasłużył. No a jak sobie podzielisz kwotę zainwestowaną w Śląsk przez liczbę mieszkańców miasta to wychodzą z tego śmieszne kwoty, więc nie pajacuj że Cie ktoś okrada. Spójrz na cuda Tuska i Rostowskiego to zobaczysz to co znaczy marnować publiczne pieniądze.

l
l

hola hola cwaniaczku, Sebastian Mila zarabiał 55 000zł a teraz dostał podwyżkę, to co zarabia 20-30? A Portugalczycy to za miskę ryżu przyszli?

Poza tym co to za dyskusja ćwoku, 30 tys zl z pieniedzy podatnika a na remont nie ma?

P
Peters

Proszę bardzo, naucz się grać w piłkę. Czy ktoś Ci tego zabrania? Trenuj ciężko dorównaj do poziomu Dudu, Paixao czy Soboty to Cię wezmą. Ciekawe czy też byś mówił że dostajesz 20 - 30k za nic gdybyś po pierwszych dwóch treningach zacząc zwracać ze zmęczenia. Nikt Ci piłkarzem zostać nie zabronił, więc nie wiem o co się teraz rzucasz?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3