Mamy już wylaną betonową płytę pomostową na całej długości mostu północnego, teraz trwają prace konserwacyjne przy podporach. W wydrążone otwory podpór wpuszczono specjalną substancję, która wiąże i dodatkowo wzmacnia betonowe spoiny – mówi nam Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Dzisiaj na budowę przyjechała ekipa płetwonurków z wrocławskiej firmy Sonar. Inżynierowie postanowili sprawdzić w jakim stanie są elementy konstrukcji, które pod wodą znajdują się od 1930 roku, kiedy most północny został oddany do użytku.
Pod lustrem wody podpory zanurzone są na około 2 do 3 metrów, każdy centymetr musi zostać oglądnięty i sfilmowany.
Wstępna ocena wypadła bardzo dobrze i mostowi nie zagraża nawet duża woda.
O ile same podpory są w świetnym stanie to w dużo gorszym znajdują się elektryczne hulajnogi, które trafiły na dno rzeki wyrzucone przez niezadowolonych użytkowników. Płetwonurek doliczył się kilku egzemplarzy środków lokomocji.
Była to druga podwodna kontrola. Pierwsza odbyła się pod mostem Pomorskim Południowym. Przypomnijmy, że w trakcie renowacji mostu południowego, najważniejszym i najcięższym etapem robót będzie zlikwidowanie rur ciepłowniczych, które od lat siedemdziesiątych są poprowadzone na wysokości przęsła. Zasłaniają przepiękne zdobienia i całą fasadę zabytkowego przęsła. Po przebudowie rury zostaną poprowadzone w tym samym miejscu, ale pod dnem Odry.
W trakcie pierwszej inspekcji na dnie Odry pod mostem południowym, zadaniem pracowników firmy Sonar było odnalezienie zabytkowych latarni. Widać je na przedwojennych fotografiach. Niestety, latarni nie odnaleziono, a nowe które mają stanąć na wyremontowanym moście będą odtwarzane na podstawie zachowanych dokumentów.
Na moście środkowym zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków trwają prace przy renowacji mocno skorodowanego przęsła. W tym celu budowlańcy musieli całe przęsło zdemontować i przy pomocy dźwigu przenieść je w dogodne miejsce. Tutaj konstrukcja będzie piaskowana i odtwarzana.
Prace rozpoczęły się 7 marca 2020 . W ramach tej inwestycji wykonawca przebuduje trzy mosty Pomorskie: Północny, Środkowy i Południowy. Zmienią się również ulicę w ich obrębie, skrzyżowanie z ul. Księcia Witolda, powstaną nowe chodniki, torowisko tramwajowe i sieci podziemne. Pojawi się nowe oświetlenie i nowy przystanek tramwajowy. Prace zaplanowano na 36 miesięcy.
- Kto pobił Macieja Aleksiuka w klubie przy placu Wolności? Internauci mają trop
- Zieleniec SKI Arena rozpoczyna sezon narciarski. Jakie zasady obowiązują?
- Marta Lempart jedną z najbardziej wpływowych kobiet roku 2020
- FlixBus uruchamia 30 dodatkowych tras na święta. Dokąd można pojechać z Wrocławia?
- Koleje Dolnośląskie z nowymi terminalami. Szybciej kupisz biletu w pociągu
- Zamiast wywieźć hałdę śmieci postawiono... pułapkę na szczury
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?