Wrocławskie Inwestycje rozpisały przetarg na poprawę nawierzchni ul. Dyrekcyjnej. Chodzi o nieremontowany dotąd fragment: od wyjazdu z dworca tymczasowego (w pobliżu skrzyżowania z Joannitów), do skrzyżowania z Hubską. Oferty można składać do 14 lutego, a jeśli zostanie wybrany wykonawca, to w ciągu miesiąca WI podpiszą z nim umowę. Remont zajmie około 4 miesięcy.
Opracowanie zastępczej organizacji ruchu będzie należało do wykonawcy. Z momentem podpisania umowy będzie wiadomo, czy Dyrekcyjna zostanie zamknięta na całej szerokości (i to możliwy scenariusz), czy też częściowo – po jednym pasie, tak by utrzymać ruch wahadłowy.
NOWE CHODNIKI I NAWIERZCHNIA, ALE BEZ TOROWISKA
Na remontowanym fragmencie Dyrekcyjnej zdjęta zostanie nawierzchnia, drogowcy wykonają odwodnienie i położą nową jezdnię. Przebudują chodniki i zbudują ścieżkę rowerową. Przy ulicy staną nowe latarnie oświetlenia ulicznego, robotnicy wysieją trawniki, nasadzą też nowe rośliny. Przy okazji tej inwestycji, MPWiK przebuduje sieć kanalizacyjną i wodociągową pod drogą. Remont obejmuje także wykonanie nowej nawierzchni na skrzyżowaniu z Gajową.
Przy okazji znikną ostatnie szyny nieużywanego od dawna torowiska na Dyrekcyjnej. W ubiegłym roku inwestor Unibail-Rodamco, który stawia galerię handlową w miejscu dawnego PKS-u, zdjął tory na remontowanym przez siebie fragmencie. Służyły one jedynie w momencie awarii lub wypadku na Borowskiej, nie jeździły tamtędy regularnie żadne tramwaje. Budowa nowego torowiska w tym miejscu, które nie byłoby na co dzień w użyciu, to niepotrzebny wydatek. Dlatego zdecydowano się na usunięcie torów.
W ZAMIAN BĘDĄ TORY NA HUBSKIEJ
Szyny na Dyrekcyjnej z powodzeniem zastąpi nowe torowisko na Hubskiej. Jak wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie miasta, torowisko na Hubskiej będzie w tym roku przedłużane, a następnie nie tylko posłuży w razie awarii na Borowskiej, ale będzie wykorzystywane na stałe. Powstanie nowa linia tramwajowa z Tarnogaju przez Hubską pod wiadukt na Pułaskiego, co można nazwać symbolicznym powrotem linii nr 16.
Teraz uruchomienie nowej linii z Tarnogaju jest niemożliwe. Jak tłumaczy Zbigniew Komar, ul. Borowską jeździ już za dużo tramwajów: 8, 9, 15, 31, 32, a także tramwaje z i do zajezdni Gaj. Jest tam za wąsko, by teraz puścić tamtędy nową linię z Tarnogaju, umożliwi to dopiero inwestycja na Hubskiej.
REMONT HUBSKIEJ RUSZY W TYM KWARTALE
Ulica Hubska zostanie kompleksowo przebudowana od Glinianej do Dyrekcyjnej. Pojawią się tam tory tramwajowe – przedłużenie obecnych, ale też chodniki, ścieżka rowerowa i zieleń. Zniknie kostka brukowa i pojawi się nawierzchnia bitumiczna. Przebudowane zostaną także skrzyżowania na wspomnianej trasie.
Rozpisano już przetarg na przebudowę Hubskiej i budowę torowiska, a Wrocławskie Inwestycje wybierają najkorzystniejszą ofertę. Po ewentualnych odwołaniach, będzie mogła zostać podpisana umowa. Wykonawca będzie mógł od razu zaczynać prace: być może jeszcze w tym miesiącu zorganizuje sobie zaplecze budowy i zabezpieczy teren.
Przebudowa Hubskiej oraz Dyrekcyjnej od dworca tymczasowego do Hubskiej, miały być wykonywane w ramach jednego kontraktu. WI rozdzieliły jednak przetarg na dwa zadania, bo firmy chętne podpisać umowę, chciały zbyt wiele pieniędzy. Mimo wszystko, obie budowy mają być ze sobą skoordynowane, co zapisano w wymogach przetargu i będą się toczyć równolegle.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?