Remont Dyrekcyjnej. Znów wejdą na nią drogowcy

Redakcja
Nawierzchnia na ul. Hubskiej pozostawia wiele do życzenia i zostanie wymieniona przy okazji budowy torowiska.
Nawierzchnia na ul. Hubskiej pozostawia wiele do życzenia i zostanie wymieniona przy okazji budowy torowiska. Weronika Skupin
Udostępnij:
Po raz kolejny w ciągu kilku miesięcy drogowcy zajmą ul. Dyrekcyjną. W ubiegłym roku wymieniana była nawierzchnia tej ulicy, od Ślężnej do wyjazdu z tymczasowego dworca autobusowego. Firma stawiająca wielką galerię handlową w miejscu byłego PKS-u, wyremontowała odcinek Dyrekcyjnej m.in. na swoje potrzeby. Teraz przyjdzie pora na kolejny fragment ulicy, od dworca tymczasowego do skrzyżowania z ul. Hubską. Podobnie jak na wcześniej przebudowywanym odcinku, zniknie stamtąd torowisko.

Wrocławskie Inwestycje rozpisały przetarg na poprawę nawierzchni ul. Dyrekcyjnej. Chodzi o nieremontowany dotąd fragment: od wyjazdu z dworca tymczasowego (w pobliżu skrzyżowania z Joannitów), do skrzyżowania z Hubską. Oferty można składać do 14 lutego, a jeśli zostanie wybrany wykonawca, to w ciągu miesiąca WI podpiszą z nim umowę. Remont zajmie około 4 miesięcy.

Opracowanie zastępczej organizacji ruchu będzie należało do wykonawcy. Z momentem podpisania umowy będzie wiadomo, czy Dyrekcyjna zostanie zamknięta na całej szerokości (i to możliwy scenariusz), czy też częściowo – po jednym pasie, tak by utrzymać ruch wahadłowy.

NOWE CHODNIKI I NAWIERZCHNIA, ALE BEZ TOROWISKA
Na remontowanym fragmencie Dyrekcyjnej zdjęta zostanie nawierzchnia, drogowcy wykonają odwodnienie i położą nową jezdnię. Przebudują chodniki i zbudują ścieżkę rowerową. Przy ulicy staną nowe latarnie oświetlenia ulicznego, robotnicy wysieją trawniki, nasadzą też nowe rośliny. Przy okazji tej inwestycji, MPWiK przebuduje sieć kanalizacyjną i wodociągową pod drogą. Remont obejmuje także wykonanie nowej nawierzchni na skrzyżowaniu z Gajową.

Przy okazji znikną ostatnie szyny nieużywanego od dawna torowiska na Dyrekcyjnej. W ubiegłym roku inwestor Unibail-Rodamco, który stawia galerię handlową w miejscu dawnego PKS-u, zdjął tory na remontowanym przez siebie fragmencie. Służyły one jedynie w momencie awarii lub wypadku na Borowskiej, nie jeździły tamtędy regularnie żadne tramwaje. Budowa nowego torowiska w tym miejscu, które nie byłoby na co dzień w użyciu, to niepotrzebny wydatek. Dlatego zdecydowano się na usunięcie torów.

W ZAMIAN BĘDĄ TORY NA HUBSKIEJ
Szyny na Dyrekcyjnej z powodzeniem zastąpi nowe torowisko na Hubskiej. Jak wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w urzędzie miasta, torowisko na Hubskiej będzie w tym roku przedłużane, a następnie nie tylko posłuży w razie awarii na Borowskiej, ale będzie wykorzystywane na stałe. Powstanie nowa linia tramwajowa z Tarnogaju przez Hubską pod wiadukt na Pułaskiego, co można nazwać symbolicznym powrotem linii nr 16.

Teraz uruchomienie nowej linii z Tarnogaju jest niemożliwe. Jak tłumaczy Zbigniew Komar, ul. Borowską jeździ już za dużo tramwajów: 8, 9, 15, 31, 32, a także tramwaje z i do zajezdni Gaj. Jest tam za wąsko, by teraz puścić tamtędy nową linię z Tarnogaju, umożliwi to dopiero inwestycja na Hubskiej.

REMONT HUBSKIEJ RUSZY W TYM KWARTALE
Ulica Hubska zostanie kompleksowo przebudowana od Glinianej do Dyrekcyjnej. Pojawią się tam tory tramwajowe – przedłużenie obecnych, ale też chodniki, ścieżka rowerowa i zieleń. Zniknie kostka brukowa i pojawi się nawierzchnia bitumiczna. Przebudowane zostaną także skrzyżowania na wspomnianej trasie.

Rozpisano już przetarg na przebudowę Hubskiej i budowę torowiska, a Wrocławskie Inwestycje wybierają najkorzystniejszą ofertę. Po ewentualnych odwołaniach, będzie mogła zostać podpisana umowa. Wykonawca będzie mógł od razu zaczynać prace: być może jeszcze w tym miesiącu zorganizuje sobie zaplecze budowy i zabezpieczy teren.

Przebudowa Hubskiej oraz Dyrekcyjnej od dworca tymczasowego do Hubskiej, miały być wykonywane w ramach jednego kontraktu. WI rozdzieliły jednak przetarg na dwa zadania, bo firmy chętne podpisać umowę, chciały zbyt wiele pieniędzy. Mimo wszystko, obie budowy mają być ze sobą skoordynowane, co zapisano w wymogach przetargu i będą się toczyć równolegle.

Wideo

Komentarze 46

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin
Dobrze że wogle samochody będą tamtędy jeździć. Powinienes wiedzieć, że ruch samochodowy w miescie, bliżej centrum ma ustępować miejsca ruchowi pojazdom km, taka jest kolej rzeczy i tendencje ogólnoeuropejskie!
w
wroclawianin
bo tam nie ma tych kotrzy nie umieja jezdici i nie znaja Wroclawia
w
wroclawianin
Nsatepna mozliwosc przejazdu rowerow jest na komandorskiej, bo przeciez po dworcu jezdzic nie mozna. Przebdowa tego wiaduktu to koniecznosc i tyle.
B
Breslauer49
Dopóki wiadukt i tak stale zakorkowany przez samochody nie będzie poszerzony- wpakowanie tam jeszcze tramwaju to będzie horror.
L
Lukaswro
"człowiek może wyjechać ze wsi ale wieś z człowieka nigdy"
n
napisz
Czarusiu którędy jeździła 19 stka.
:(
no nie będzie lepiej, kolego :( będzie bardziej wąsko i większe korki, bo debile Dutkiewicza zamykają Suchą a ruszy tam wielka galeria, parkimg na 2300 aut i jeszcze obok nowy biurowiec.... Masakra się szykuje.
ś
światowy
Na ul. Hubskiej są nieformalne dwa pasy ruchu w każdą stronę. Teraz będzie po jednym. Do niedawna można było pojechać prosto przez ul. Suchą. Teraz nie będzie można. Co będzie lepiej w takim razie? Nawierzchnia? to ja wolę jeździć po kostce....
j
jca
A przecież nie da się zrobić tak żeby każdemu dogodzić, z choinki się urwaliście?! I tak będzie lepiej niż było.
F
FROSCHEK
Dlatego wlasnie Wroclaw powinien utworzyc metropolie i wciagac przylegle gminy, tak jak zrobi Warszawa
M
Mam wyjebane
Czy tory są czy nie ja i tak będę jeździł autem komuchy! Dlaczego? Bo lubię, Wiwat PRAWICA, Wiwat Donald Trump. Przesadzać to ty se kwiatki możesz a nie ludzi do tramwajów. I żeby było jasne wyjebane mam na smog i korki.
M
Mam wyjebane
Czy tory są czy nie ja i tak będę jeździł autem komuchy! Dlaczego? Bo lubię, Wiwat PRAWICA, Wiwat Donald Trump. Przesadzać to ty se kwiatki możesz a nie ludzi do tramwajów. I żeby było jasne wyjebane mam na smog i korki.
D
Donald Trump
Ja też nie mam nic do mpk, tylko jak budować torowiska i ulice to z głową. Przynajmniej po 2 pasy ruchu w każdą stronę i wydzielone tory,między torami można wylać beton aby mógł przejechać autobus. Można razem w zgodzie? Można, pozdrawiam
z
zarty
decyzje tego idioty który we Wrocławiu zatwierdza plan komunikacyjny jest szkodliwy dla mieszkańców, pamiętam jak Zdrojewski tworzył nowe ciągi komunikacyjne a teraz ten bałwan je likwiduje korkując miasto na światową skalę. Ale czemu się dziwić jak tłuk jeden wychowany na poznańskiej wiosce.
P
Pejotpe
- od kilkunastu lat Wrocław w remontach, po których jest gorzej niż było, za to wybierani są ciągle ci sami rządzący, to dlaczego ludzie się ciągle dziwią, że jest jak jest?
Dodaj ogłoszenie