„Pustka. Pustynia. Nic” Wrocławskiego Teatru Pantomimy zachwyca wszystkim

Małgorzata MatuszewskaZaktualizowano 
Paulina Jóźwin i Jan Kochanowski w bardzo intrygującym duecie są znakomici. Brawa należą się całemu zespołowi
Paulina Jóźwin i Jan Kochanowski w bardzo intrygującym duecie są znakomici. Brawa należą się całemu zespołowi Paweł Relikowski
Po 30 latach do Wrocławskiego Teatru Pantomimy wrócił Leszek Bzdyl. I, łamiąc konwencję, wyreżyserował premierę – zachwycającą perełkę.

Treści tu mało, choć - co w pantomimie niezwykłe - są i słowa, i śpiew. Forma spektaklu „Pustka. Pustynia. Nic” jest niezwykła. Nic dziwnego, przecież powstał z inspiracji fascynata formą, Witolda Gombrowicza, a przede wszystkim z inspiracji jego „Dziennikami”.
Na Scenie na Świebodzkim zobaczyłam czystą przestrzeń (brawa ze scenografię), w której głównym punktem stał się miękki ostrosłup prawidłowy (idealny!) przypominający piramidę, na którym w różnych konfiguracjach zasiadali artyści. Drugą stronę sceny zdobił taki sam ostrosłup prawidłowy, ale twardy, odwrócony podstawą do sufitu. To między nimi rozgrywały się sceny. Przejmujące, pełne ekspresji, bardzo dobrego ruchu. Niewątpliwie gwiazdą tego przedstawienia jest Jan Kochanowski, wchodzący w pantomimiczny dialog ze wszystkimi w kolejnych scenach, pokazujący zależność człowieka (nawet największej osobowości) od innych ludzi. Postać jest formowana stosunkami z innymi, to przez innych przybiera określoną, wciąż zadziwiającą formę. Osobną wartością jest tu muzyka.
Agnieszka Dziewa i Monika Rostecka – kobiety w pełni uformowane, też zależą od siebie wzajemnie. A cierpienie w życiu pojawia się znienacka. I o tym także jest ten spektakl. Tytułowa pustka została wypełniona formą na najwyższym poziomie. Leszek Bzdyl złamał konwencję pantomimy, każąc Zbigniewowi Koźmińskiemu mówić (ku kreowanemu oburzeniu innych mimów) o cierpieniu i formowaniu człowieka człowiekiem. Brawo! a ą
Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego, „Pustka. Pustynia. Nic ”. Reżyseria: Leszek Bzdyl, scenografia: Maciej Chojnacki, muzyka: Mikołaj Trzaska, choreografia i wykonanie: Agnieszka Dziewa, Monika Rostecka, Paulina Jóźwin, Jan Kochanowski, Zbigniew Koźmiński. Premiera 8 marca na Scenie na Świebodzkim we Wrocławiu.

polecane: FLESZ: Niebawem zmiana czasu, jedna z ostatnich

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

c
czytelnik

się pisać po polsku chociaż tytuły.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3