Wasze zdjęcia
    Galeria wrocławskich kotów

    Dzień Kota 2019

    Rozwiń
    Przyszłość pociągu relacji Wrocław - Drezno znów stoi pod...

    Przyszłość pociągu relacji Wrocław - Drezno znów stoi pod znakiem zapytania

    HAK

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Przyszłość pociągu relacji Wrocław - Drezno znów stoi pod znakiem zapytania
    W 2015 roku Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i Związek Komunikacyjny Górnych Łużyc i Dolnego Śląska (ZVON) podpisały umowę o przywróceniu międzynarodowego połączenia kolejowego relacji Wrocław - Drezno. Umowa obowiązuje do końca 2018 roku i jak przyznaje przewoźnik, Koleje Dolnośląskie, przyszłość tego połączenia stoi znów pod znakiem zapytania.
    Przyszłość pociągu relacji Wrocław - Drezno znów stoi pod znakiem zapytania
    Pociąg relacji Wrocław - Drezno kilkukrotnie znikał z rozkładu jazdy. Jako główną przyczynę podawano niską rentowność połączenia. Jednak za każdym razem likwidacja spotykała się z dużym sprzeciwem podróżnych korzystających z międzynarodowej relacji. W lutym 2015 roku znów zawieszono połączenie by przywrócić je z powrotem w grudni tego samego roku. Wówczas Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego i Związek Komunikacyjny Górnych Łużyc i Dolnego Śląska (ZVON) podpisały umowę o finansowanie połączenia, a tabor obsługują przewoźnicy Koleje Dolnośląskie S.A. i Die Landerbahn Gmbh. Podpisana umowa kończy się jednak w tym roku, a przyszłość połączenia Wrocław - Drezno znów stoi pod znakiem zapytania.

    - Aktualnie trwają rozmowy ze stroną niemiecką co do wysokości stawki, za realizację połączenia. Niestety są to trudne rozmowy i obecnie nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, czy połączenie Wrocław - Drezno zostanie czy zostanie zlikwidowane - mówi Bogdan Godlewski, rzecznik Kolei Dolnośląskich.

    Jak dodaje Bogdan Godlewski, jeśli międzynarodowe połączenie zostanie, zmieni się forma jego obsługi a pasażerowie, ze względu na trwającą elektryfikację odcinka Węgliniec - Zgorzelec, będą musieli przesiadać się w Węglińcu.

    - Na pewno będzie to przesiadka peron w peron. Pociągi Kolei Dolnośląskich są znacznie wygodniejsze i nowocześniejsze niż niemieckiego przewoźnika obsługującego to połączenie. Wiele razy mieliśmy skargi od podróżnych, a to na ich wygodzie nam zależy najbardziej. Jeśli połączenie zostanie utrzymane, pasażerowie z Wrocławia do Węglińca pojadą elektrycznym szynobusem Kolei Dolnośląskich, a z Węglińca do Drezna, jak dotąd, pociągiem niemieckiego przewoźnika - wyjaśnia Bogdan Godlewski.

    I to właśnie skrócenie trasy, jaką pokonać miałby pociąg z Drezna do Polski może być kością niezgody w trakcie prowadzonych rozmów nad utrzymaniem połączenia. Chodzi głównie o stawkę, jaką miałby otrzymać niemiecki przewoźnik Die Landerbahn Gmbh. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć Polska strona, ze względu na skrócenie trasy, chciałaby ją obniżyć, a niemiecka strona utrzymać jak dotychczas. Dlatego prowadzone rozmowy nad utrzymaniem połączenia są trudne, a jego przyszłość stoi pod znakiem zapytania.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (618)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KONRAD

    KONRAD (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    KOWARY DWOREZC GLOWNY NIEDZYNNY TORWSAKIA PKP PERON PERON MOSTY MOSTY DROGOWE NIEDZYNNY TORWSAKIA PKP PERON

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na linii Jelenia Góra - Lwówek Koleje Dolnośląskie jeszcze gorzej robiły pasażerów w balona

    cyklista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15

    Linia turystyczna, wokół jest Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek...rozwiń całość

    Linia turystyczna, wokół jest Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek się zmieści a co dopiero z rowerem. Oczywiście możesz tylko pocałować klamkę, radź sobie sam, a chamski konduktor jeszcze odpowiada, że jego to nic nie obchodzi. Szynobus na jakiejś linii doznał awarii więc zabierano ten z Lwówka i takie rzeczy zdarzały się nagminnie bez żadnej informacji w rozkładzie. W ten sposób Koleje Dolnośląskie wygasiły frekwencję na tej malowniczej trasie a potem w ogóle zlikwidowały wszystkie pociągi.

    Koleje Dolnośląskie to najbardziej dziadowska spółka kolejowa w Polsce!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Burak z Kolei Dolnośląskich jak zwykle nadaje

    Biały Pan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14

    Ten burak, który broni tutaj Kolei Dolnośląskich pod różnymi nickami i m.in. obraża w chamski sposób mieszkańców Lwówka to jest troll z Kolei Dolnośląskich. Nadaje pod prawie wszystkimi artykułami...rozwiń całość

    Ten burak, który broni tutaj Kolei Dolnośląskich pod różnymi nickami i m.in. obraża w chamski sposób mieszkańców Lwówka to jest troll z Kolei Dolnośląskich. Nadaje pod prawie wszystkimi artykułami na temat kolei na Dolnym Śląsku, np. obrażając mieszkańców Lwówka Śląskiego. Wywalili go z "Rynku Kolejowego" to produkuje się tutaj, obrażając w chamski sposób czytelników pod różnymi anonimowymi nickami. Niestety sam w ten sposób dobitnie potwierdza, że w Kolejach Dolnośląskich zatrudniają chamów i buraków.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak, to prawda

    Maciej Musiał (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15

    Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
    1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką...rozwiń całość

    Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
    1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
    2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
    3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

    Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Koleje Dolnosląskie to najgorsza spółka kolejowa w Polsce.

    Dariusz Wojciechowski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

    Likwidują kolejne linie kolejowe (ostatnio zlikwidowali wszystkie pociągi na linii do Lwówka, uważanej za najpiękniejszą w Polsce), a w nowych Impulsach już śmierdzi gównem. Do tego chamska,...rozwiń całość

    Likwidują kolejne linie kolejowe (ostatnio zlikwidowali wszystkie pociągi na linii do Lwówka, uważanej za najpiękniejszą w Polsce), a w nowych Impulsach już śmierdzi gównem. Do tego chamska, arogancka obsługa.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wsiocławska wiejska kolej metropolitarna

    hrabia z Wielkopolski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 1

    We Wrocławiu powinny powstać trzy linie kolei aglomeracyjnej:

    - Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica
    - Oborniki Dolnośląskie - Stolec
    - Świniary - Sołtysowice

    Beka na maksa w wsioków.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wsiocław nie potrzebuje pociągów

    warszawiak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 1

    Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa,...rozwiń całość

    Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Palniki poszły w ruch i wreszcie

    U nas w Lwówku (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15

    mamy spokój z tymi przeklętymi pociągami


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pochwal się, od kogo dostałeś w japę w Lwówku, trollu z Kolei Dolnosląskich

    Przybylski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 1

    Znajdziemy cię zasrany śmieciu, zgnijesz durniu w pіerdlu, ciekawe czy nadal będziesz się fałszywie podpisywał Piotr Rachwalski i wklejał ten gimbełkot z cyklu twoja stara, Lwówek, Jelenia Góra,...rozwiń całość

    Znajdziemy cię zasrany śmieciu, zgnijesz durniu w pіerdlu, ciekawe czy nadal będziesz się fałszywie podpisywał Piotr Rachwalski i wklejał ten gimbełkot z cyklu twoja stara, Lwówek, Jelenia Góra, linia niepotrzebna, zasrańcy, cioty itp. inwektywy jakimi cię wołają w pociągach, psychiatryku i poprawczaku...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A ja niedawno też widziałem pociąg!

    Zdzich z Sobótki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    Na widokówkach u Stefka za kościołem.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zlikwidować kolej we Wrocławiu i spółkę Koleje Dolnośląskie!

    inżynier transportu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    Zlikwidować wszystkie pociągi z Wrocławia do Obornik. Kmiotów jeżdżących po obornik zwyczajnie nie stać na bilety.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do roboty nierobie!

    brygadzista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    Ty nie pieprz, żeś inżynier tylko szybciej tą łopatą na budowie machaj, zamiast pisać głupie posty :)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Płakać to ty wkrótce będziesz, zasrany cwelu z Kolei Dolnosląskich

    DW (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Każdy to wie i każdy to powie, że masz zasrany debilu wodogłowie! Żeby było zabawniej masz twarz clowna z zespołem downa! W dodatku jesteś pedziem, któremu choojem z ryja jedzie! Pozdrów swoich...rozwiń całość

    Każdy to wie i każdy to powie, że masz zasrany debilu wodogłowie! Żeby było zabawniej masz twarz clowna z zespołem downa! W dodatku jesteś pedziem, któremu choojem z ryja jedzie! Pozdrów swoich starych- fajne chłopaki!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na linii Jelenia Góra - Lwówek Koleje Dolnośląskie jeszcze gorzej robiły pasażerów w balona

    cyklista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11

    Linia turystyczna, wokół Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek się...rozwiń całość

    Linia turystyczna, wokół Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek się zmieści a co dopiero z rowerem. Oczywiście możesz tylko pocałować klamkę, radź sobie sam, a chamski konduktor jeszcze odpowiada, że jego to nic nie obchodzi. Szynobus na jakiejś linii doznał awarii więc zabierano ten z Lwówka i takie rzeczy zdarzały się nagminnie bez żadnej informacji w rozkładzie. W ten sposób Koleje Dolnośląskie wygasiły frekwencję na tej malowniczej trasie a potem w ogóle zlikwidowały wszystkie pociągi.

    Koleje Dolnośląskie to najbardziej dziadowska spółka kolejowa w Polsce!!!zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo