Nasza Loteria

Przystanki wiedeńskie: jedne planowane, inne... odwołane

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Pawel Relikowski / Polska Press
Jacek Sutryk informuje o budowie nowych podniesionych przystanków m.in. na Nowym Targu i Rondzie Reagana i chwali ich zalety. Niemal w tym samym czasie urząd informuje o odstąpieniu od planów budowy takich przystanków na ul. Świdnickiej.

- Chcemy, aby każdy mógł komfortowo wsiąść i wysiąść z komunikacji miejskiej. Wyniesione przystanki powstaną w bieżącym roku przy pl. Nowy Targ w obu kierunkach, na Rondzie Reagana na peronie 4 – poinformował prezydent Jacek Sutryk oraz zapowiedział, że w dalszej kolejności podwyższone przystanki będą zrobione na pl. Teatralnym, ul. Szewskiej i na ul. Grabiszyńskiej.

Sutryk argumentował, że takie przystanki ułatwiają wsiadanie to tramwaju szczególnie osobom starszym, niepełnosprawnym czy z dziecięcym wózkiem.

Niemal w tym samym czasie miasto poinformowało o rezygnacji z długo obiecywanych podwyższonych przystanków na ul. Świdnickiej. Miały one powstać na przystanku „Arkady” i „Renoma”. - Pojawią się one w drugiej połowie roku – zapowiadała już w styczniu 2019 r. rzeczniczka ZDiUM-u Ewa Mazur. Teraz ich budowa odsuwa się. Urzędnicy nie podają nowego terminu, a zawieszenie projektu tłumacza budową tramwaju na Nowy Dwór.

Przystanki wiedeńskie to podniesiona powierzchnia jezdni, dzięki czemu łatwiej wejść do tramwaju. Dzięki swojej konstrukcji spowalniają ruch samochodów i zwiększają bezpieczeństwo pieszych.

ZOBACZ TEŻ:

Wkrótce rozpoczną się pierwsze prace na budowie dwóch węzłów multimodalnych (centrów przesiadkowych) w Siechnicach i Świętej Katarzynie.Co dokładnie powstanie? Kiedy? Ile będzie kosztowało? Jakie utrudnienia czekają na mieszkańców. Sprawdźcie na kolejnych stronach. Posługuj się myszką, klawiszami strzałek na klawiaturze lub gestami

Dwa węzły przesiadkowe powstaną pod Wrocławiem

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

szkolenie wojsko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 36

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
12 lutego, 08:14, Gość:

Dziękuję panie prezydęcie. Wreszcie zrozumiałem tę szczytną ideę odrobiny luksusu w korzystaniu z komunikacji miejskiej. Klient ma luksusowo wsiąść i luksusowo wysiąść. To wystarczy, a resztę luksusu może sobie wyobrazić czekając na postawienie tramwaju na krzywe tory, albo usiłując wejść do zastępczego autobusu co to za tramwaj robi. Niech żyje miejska szkoła wyobraźni.

12 lutego, 9:12, Kanty:

Ludzie! Czytajcie, piszcie listy ręcznie. Co drugi to półanalfabeta. W postach się wymądrzają, a pisać poprawnie nie umie. "Byki ortograficzne" aż rażą.

jaki prezydent taka polszczyzna. Poniał?

G
Gość

Jacuś na A4 jeszcze kilka brakuje.

G
Gość
12 lutego, 07:45, Grzegorz:

Hmmm... a przystanek w miejscu gdzie nie ma ruchu samochodów może być w ogóle wiedeński?

12 lutego, 8:28, UM:

Jak nie ma ruchu samochodów to taki przystanek jest bez sensu, bo nie korkuje danego odcinka.

a własnie - przecież tam są też autobusy - to nie będzie za głęboko ?

G
Gość
12 lutego, 07:16, Wrocek 2020:

Co do przystanków przy "Arkadach" i "Capitolu" moim zdaniem należy zastanowić się nad totalną przebudową tego skrzyżowania, tak aby odseparowane od ruchu samochodowego przystanki w każdym kierunku były po drugiej stronie skrzyżowania. Wymagać to będzie przesunięcia osi torów i "zmieszczenia" nowego przystanku przy "Arkadach" za skrzyżowaniem w kierunku "Renomy" - może kosztem zwężenia chodnika. Takie rozwiązanie spowoduje niezależny ruch tramwajów i samochodów, szczególnie tych jadących w kierunku Krzyków.

12 lutego, 8:30, Gość:

Powaliło Cie?

To by mogło upłynnić ruch i poprawić bezpieczeństwo, nie chcemy tego.

12 lutego, 8:39, Gość:

Większość przystanków we Wro jest przed skrzyżowaniem i jest to lepsze rozwiązanie. Przystanek przed skrzyżowaniem to więcej czasu dla pasażerów na wejście bo tramwaj i tak musi się zatrzymać na światłach.

NIECH JUŻ TAK ZOSTANIE

tragedia jest ,że okoliczne ścieżki rowerowe "ściągają" cały ruch w ten jeden kanał komunikacyjny" a potem wciskają na pas ruchu pod koła kierowcom.

G
Gość
11 lutego, 22:25, Gość:

dwa-wezly-przesiadkowe-powstana-pod-wroclawiem

Siechnicach i Świętej Katarzynie.

12.546.000,00 zł. ????

a kto? skąd? i dokąd ma się tam przesiadać?

sprawdził to ktoś?

przecież to się kupy [wulgaryzm] nie trzyma, pies z kulawą nogą z tego nie skorzysta.

Z takiego zadupia dostać się do wrocławia...

12 lutego, 8:46, Gość:

Prawda. To potęga wpływów kilku panów z miasta, którzy w ten sposób uatrakcyjniają swoje działki.

12 lutego, 09:39, Gość:

Nie prawda. Ode mnie ludzie z pracy tam mieszkają i bardzo sobie chwalą ta inwestycję, bo jeżdżą pociągami do pracy. Zajmuje im cały dojazd mniej niż ludziom przyspawanym do samochodu i mieszkających w komunalnych blokach.

12 lutego, 11:03, Gość:

Co durnemu po rozumie. Jedz popatrz ile samochodów jest zaparkowanych pod tymi dworcami a przestaniesz szczekać kundlu burku niby z Wrocławia. Nie chcesz rejestracji z trzema literkami to popieraj takie rozwiązania.

ten kto mieszka wokół stacji to mieszka, wie gdzie pracuje, np.obok dworca głównego np. w EY czy PWc

i szuka sobie mieszkania na wynajem w kątach , na różance, na psiaku

i takich ludzi rozumiem, optymalizują transport, sa tanie eko zerołesjt i ogólnie spoko.

a le jak władza chce zachęcić kogoś kto będize jechał autem z wioski pod Sobótką, Dzierżoniowem, Wałbrzychem , Brzegiem, czy Nysą

żeby auto zostawił niewiadomogdzie, 20km przed miastem, na przepełnionym parkingu.

i jechał spóźnionym pociągiem o którym nawet nie wie

to to jest totalna naiwność i niegospodarność,

G
Grażyna
12 lutego, 09:55, Gość:

Znowu bez sensu kręcicie aferę.

Jakby zaczęli je robić i rozkopali kolejne miejsce po pl orląt to pół miasta by stanęło. Wtedy byście mieli używanie. Dobrze że czekają.

Popieram, też tak uważam, a prawie codziennie korzystam z przystanków na Świdnickiej i co prawda łatwo nie jest, ale tyle czasu ich nie było więc można poczekać jeszcze trochę, a nie doprowadzać do paraliżu komunikacyjnego.

G
Gość

A nie wystarczy postawić świateł?

G
Gość

Satyryk musi mieć pieniądze na nagrody anie na jakieś tam podniesienia.

G
Gość

Jaki ten prezydent jest poturbowany jak on szasta naszymi pieniędzmi!!

G
Gość
11 lutego, 22:25, Gość:

dwa-wezly-przesiadkowe-powstana-pod-wroclawiem

Siechnicach i Świętej Katarzynie.

12.546.000,00 zł. ????

a kto? skąd? i dokąd ma się tam przesiadać?

sprawdził to ktoś?

przecież to się kupy [wulgaryzm] nie trzyma, pies z kulawą nogą z tego nie skorzysta.

Z takiego zadupia dostać się do wrocławia...

12 lutego, 8:46, Gość:

Prawda. To potęga wpływów kilku panów z miasta, którzy w ten sposób uatrakcyjniają swoje działki.

12 lutego, 09:39, Gość:

Nie prawda. Ode mnie ludzie z pracy tam mieszkają i bardzo sobie chwalą ta inwestycję, bo jeżdżą pociągami do pracy. Zajmuje im cały dojazd mniej niż ludziom przyspawanym do samochodu i mieszkających w komunalnych blokach.

Co durnemu po rozumie. Jedz popatrz ile samochodów jest zaparkowanych pod tymi dworcami a przestaniesz szczekać kundlu burku niby z Wrocławia. Nie chcesz rejestracji z trzema literkami to popieraj takie rozwiązania.

G
Gość

cieplo, cieplej, jacek

G
Gość

Znowu bez sensu kręcicie aferę.

Jakby zaczęli je robić i rozkopali kolejne miejsce po pl orląt to pół miasta by stanęło. Wtedy byście mieli używanie. Dobrze że czekają.

G
Gość
11 lutego, 22:25, Gość:

dwa-wezly-przesiadkowe-powstana-pod-wroclawiem

Siechnicach i Świętej Katarzynie.

12.546.000,00 zł. ????

a kto? skąd? i dokąd ma się tam przesiadać?

sprawdził to ktoś?

przecież to się kupy [wulgaryzm] nie trzyma, pies z kulawą nogą z tego nie skorzysta.

Z takiego zadupia dostać się do wrocławia...

12 lutego, 8:46, Gość:

Prawda. To potęga wpływów kilku panów z miasta, którzy w ten sposób uatrakcyjniają swoje działki.

Nie prawda. Ode mnie ludzie z pracy tam mieszkają i bardzo sobie chwalą ta inwestycję, bo jeżdżą pociągami do pracy. Zajmuje im cały dojazd mniej niż ludziom przyspawanym do samochodu i mieszkających w komunalnych blokach.

G
Gość
12 lutego, 08:14, Gość:

Dziękuję panie prezydęcie. Wreszcie zrozumiałem tę szczytną ideę odrobiny luksusu w korzystaniu z komunikacji miejskiej. Klient ma luksusowo wsiąść i luksusowo wysiąść. To wystarczy, a resztę luksusu może sobie wyobrazić czekając na postawienie tramwaju na krzywe tory, albo usiłując wejść do zastępczego autobusu co to za tramwaj robi. Niech żyje miejska szkoła wyobraźni.

12 lutego, 9:12, Kanty:

Ludzie! Czytajcie, piszcie listy ręcznie. Co drugi to półanalfabeta. W postach się wymądrzają, a pisać poprawnie nie umie. "Byki ortograficzne" aż rażą.

To jest internet a nie katedra polonistyki.Wiecej futuryzmu językowego proszę.

G
Gość
12 lutego, 7:32, Rareri Fuges:

Kupujcie więcej wysokopodłogowych tramwajów. Taką mam koncepcję.

100/100

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska