Przystanek kolejowy na Jagodnie jest gotowy
Rzecznik kolejowej spółki PKP PLK, która Iwiny (bo tak ten przystanek oficjalnie się nazywa) wybudowała, potwierdza, że pociągi mogą się już na nim zatrzymywać. Kiedy więc będzie można wsiąść do pociągu?
"Ostatecznie zależy to od przewoźników. Mamy informację, że przewoźnicy mają takie zamiary" - mówi rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Termin ukończenia przystanku był przekładany. Głównym powodem przedłużających się prac były problemy ze znalezieniem wykonawcy około dwustumetrowego odcinka drogi dojazdowej od ul. Pendereckiego. Wreszcie, kilka miesięcy temu, budowa zakończyła się, jednak do pociągu tam nie wsiądziemy. Kolejarze zaznaczali, że przystanek może zacząć działać od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, czyli 12 grudnia 2021 r.
Szybko do centrum, ale od kiedy?
Na uruchomienie przystanku Iwiny z niecierpliwością czekają mieszkańcy zakorkowanego Jagodna. Przystanek położony jest na linii kolejowej 276 od stacji Wrocław Główny w kierunku Międzylesia. Zatrzymanie w Iwinach jest już w grudniowym rozkładzie jazdy na Portalu Pasażera.
Przejazd na odcinku Iwiny - Wrocław Główny trwać ma 8 minut, a bezpośredni dojazd do stacji Wrocław - Mikołajów zająć może 13 lub 20 minut w zależności od wybranego pociągu.
Przystanek czeka na pociągi, ale ostateczna decyzja, że będą się one tam zatrzymywać od grudnia jeszcze nie zapadła.
"W rozkładzie jazdy są założone połączenia przez Iwiny, natomiast szczegóły obsługi przewozowej są jeszcze ustalane" - przekazuje rzecznik urzędu marszałkowskiego Michał Nowakowski.
Także rzecznik Kolei Dolnośląskich podkreśla, że projekt nowego rozkładu jazdy jest obecnie analizowany przez urząd marszałkowski.
"Do momentu otrzymania ostatecznego kształtu rozkładu jazdy 2022, podawanie jakichkolwiek informacji w tym zakresie jest przedwczesne" - mówi rzecznik KD Bartłomiej Rodak.
Przystanek Iwiny to nadzieja dla mieszkańców Jagodna, ale niepokój dla tych, którzy podróżują do Wrocławia z dalszych stacji. W Żórawinie do pełnego już pociągu wsiada bardzo wielu dojeżdżających, a w Smardzowie Wrocławskim dołącza kolejna grupa pasażerów.
We wcześniejszych założeniach podróż do i z przystanku Iwiny do stacji kolejowych w granicach Wrocławia miało być możliwe na podstawie okresowych biletów MPK. Pisaliśmy o tym tutaj:
Jednak miasto Wrocław nie przedłużyło umowy z kolejowymi spółkami Polregio i Koleje Dolnośląskie dotyczącej honorowania Urbancard w pociągach. Ten brak porozumienia może mieć wpływ na ustalenia od kiedy i jak często pociągi będą zatrzymywały się w Iwinach.
Przystanek położony jest pomiędzy ulicami Vivaldiego i Paderewskiego na osiedlu Jagodno we Wrocławiu. Dwa oświetlone perony mają długość po 150 metrów i 3,5 metra szerokości. Wejść na nie można schodami, dostać się rampą lub wjechać windą. Jego budowa wraz z drogą dojazdową kosztowała blisko 10 mln zł.
Zobaczcie, jak wygląda:
- Jak zginął proboszcz parafii we wsi Pomocne na Dolnym Śląsku? Są wyniki sekcji
- Wybory do rad osiedli bez ciszy wyborczej i nie we wszystkich okręgach
- Tu dzieci trenują w świetle reflektorów samochodów
- Ceny ogrzewania miejskiego we Wrocławiu. Zapłacimy za nie więcej
- Tramwaj na Jagodno dzięki Kolei Plus. Powstaje studium skrzyżowania bezkolizyjnego
- Ceny alkoholu i papierosów pójdą w górę. Resort finansów zapowiada wzrost akcyzy
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?