Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przystanek Jagodno. Budowlańcy pracują przy drugim peronie

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Przystanek Jagodno pozwoli szybko dostać się do centrum tym mieszkańcom Jagodna, którym zależy na sprawnym przemieszczaniu się, a nie zadawaniu szyku podczas siedzenia w aucie unieruchomionym w korku na Buforowej. Kolejarze rozpoczęli kolejny etap budowy przystanku i podtrzymują deklarację, że zostanie on uruchomiony w połowie roku.

Przystanek kolejowy Iwiny otwarty zostanie w połowie tego roku. Spółka PKP PLK, która realizuje tę inwestycję, rozpoczęła budowę drugiego peronu. Duże nadzieje z otwarciem tego przystanku wiążą mieszkańcy rozbudowującego się Jagodna. Pociągiem będą mogli wygodnie i szybko dojechać do centrum Wrocławia omijając niezwykle zakorkowaną ul. Buforową. Przystanek powstaje na terenie administracyjnie należącym do Iwin, wsi w gminie Siechnice. W rzeczywistości bliżej do niego będą mieli mieszkańcy Jagodna: konstrukcja powstaje pomiędzy ul. Vivaldiego i Paderewskiego. Już teraz oprócz oficjalnej nazwy “Iwiny” równie często używana jest nazwa przystanek Jagodno.

- Przystanek będzie miał dwa perony o szerokości 3,5 metra z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa. Wysokość obiektu ułatwi podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Drogę do pociągów zapewni bezkolizyjne przejście pod torami. Dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się będą dwie windy. Zostanie zamontowane oświetlenie. Perony będą wyposażone w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe - informuje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Otwarcie przystanku Jagodno już raz zostało przesunięte o rok. Wiązało się to z koniecznością kilkukrotnego powtarzania przetargu na wybudowanie drogi dojazdowej przez gminę Siechnice.

Prace prowadzone są “pod ruchem”. W ich trakcie pociągi relacji Wrocław - Międzylesie normalnie kursują. Dotychczas powstał pierwszy peron i część przejścia podziemnego łączącego obie strony torowiska. Teraz rozpoczynają się prace na drugim torze i przy budowie drugiego peronu. Budowa przystanku będzie kosztować ponad 9 mln zł.

Przejazd od i do przystanku Iwiny z Wrocławia będzie możliwy także na podstawie czasowych biletów MPK ważnych co najmniej 24 godziny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska