Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na odbudowę linii kolejowej Kobierzyce - Piława Górna. Ostatnio pociągi jeździły tam w 1996 roku

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Zadanie wyznaczone przez DSDiK obejmuje całość prac budowlanych na 17-kilometrowym odcinku.
Zadanie wyznaczone przez DSDiK obejmuje całość prac budowlanych na 17-kilometrowym odcinku. Gazeta Wroclawska Piotr Krzyzanowski/Polska Pres Grupa
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na kompleksową rewitalizację prawie połowy linii kolejowej numer 310. Biegnie ona z Kobierzyc do Piławy Górnej (przez Łagiewniki). Jej przedłużenie obejmie kilka ważnych miast naszego regionu.

Jedna z sześciu ważnych inwestycji

Odtworzenie linii nr 310 jest jedną z planowanych na lata 2023-2024 inwestycji kolejowych na terenie Dolnego Śląska. W 2019 roku Urząd Marszałkowski przejął sześć odcinków linii kolejowych od PKP. Trasa z Kobierzyc do Piławy Górnej to jeden z etapów.

Oprócz tej linii przejęto również:

  • nr 316 Chojnów – Rokitki,
  • nr 327 Nowa Ruda Słupiec – Radków,
  • nr 318 Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia,
  • nr 284 Jerzmanice-Zdrój – Lwówek Śląski,
  • nr 291 Wałbrzych Szczawienko − Boguszów Gorce

Przetarg na rewitalizację linii nr 310

Zadanie wyznaczone przez DSDiK obejmuje całość prac budowlanych na 17-kilometrowym odcinku, czyli prawie połowie całej trasy. Ostatnio ruch pasażerski został tam zawieszony w 1996 roku, natomiast linia dla wszelkiego ruchu kolejowego została zamknięta pięć lat później.

Wybrany w formie przetargu wykonawca ma pozwolić na ruch pociągów pasażerskich z prędkością do 80 km/h, a cała linia ma spełniać normy dla 3 klasy linii kolejowych (określająca maksymalny nacisk na odcinek). Na przejazdach kolejowych obowiązkowo powinny znaleźć się m.in. sygnalizacja świetlna oraz nowy asfalt.

Województwo Dolnośląskie Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu zarządza następującymi odcinkami linii kolejowych przejętymi na własność przez
Województwo Dolnośląskie Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu zarządza następującymi odcinkami linii kolejowych przejętymi na własność przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego: Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu

Na rysunkach technicznych widnieje również plan odbudowy przystanków:

  • Łagiewniki
  • Wilków
  • Niemcza
  • Przerzeczyn

Do likwidacji przeznaczono natomiast starą stację w Przystroniu Śląskim. W Niemczy z kolei powinna powstać nowa stacja, której robocza nazwa to "Niemcza Miasto".

Kiedy linia nr 310 będzie gotowa?

Remont ma zakończyć się do 31 maja 2024 roku. Do przetargu mogą zgłosić się wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich 5 lat zrealizowali min. jedno zadanie polegające na rewitalizacji lub modernizacji linii kolejowej o wartości co najmniej 15 milionów złotych.

Linia nr 310 jest o tyle ważna, że umożliwi połączenie z Wrocławiem m.in. Dzierżoniowa, Bielawy i Srebrnej Góry.

Poniżej znajdziecie linie kolejowe zarządzane przez DSDiK:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska