Przejście Świdnickie przeciekało. Naprawiają usterkę, ale zapomnieli zabezpieczyć, leje się jeszcze mocniej (ZDJĘCIA)

Kinga Czernichowska
Kinga Czernichowska
Zaktualizowano 
Utrudnienia przy przejściu Świdnickim Kinga Czernichowska, Polska Press
Przebudowywane dwa lata temu przejście Świdnickie przecieka. Po deszczu, przecieka do filii Miejskiej Biblioteki Publicznej znajdującej się pod ziemią. I tu ciekawostka. Robotnicy, którzy przyjechali, by naprawić usterkę, sami źle zabezpieczyli swój wykop i teraz dopiero woda leje się do środka. Na pocieszenie pozostaje, że przebudowane przejście wciąż jest na gwarancji.

W przejściu podziemnym pojawiła się wilgoć, więc miasto zażądało od wykonawcy, firmy Pro-Tra Building, naprawy usterki. Wszyscy jednak zapomnieli o filii MBP, bo rozpoczęcie prac w teorii naprawczych, spowodowało, że woda leje się jeszcze bardziej.

- Panowie zrobili wykop, nie zabezpieczyli go, spadł deszcz, w czasie ulewy nic nie robili. Nikt nie pomyślał, że na dole jesteśmy my i po zrobieniu wykopu też będzie przeciekać - mówi Aneta Siwka, kierownik Centrum Innowacji Przejście. - Woda się wlała i u nas, i w korytarzu na łączeniu.

Co dokładnie podlega naprawie? - Firma Pro-Tra Building usuwa w tej chwili usterki związane z nieszczelnością i przeciekami w stropie - mówi Ewa Mazur, rzecznik prasowy ZDiUM.

Obecnie wykopy prowadzone są po to, żeby zlokalizować źródło przecieku. Gorzej, że nikt nie zabezpieczył ich tak, by woda w trakcie prowadzenia prac nie lała się do biblioteki. Urzędnicy twierdzą jednak, że obecne prace mają na celu naprawienie jedynie subtelnej usterki.

- Wszystko jest na gwarancji, więc kiedy tylko zauważyliśmy nieszczelność, to zgłosiliśmy to do wykonawcy z prośbą o naprawienie usterek. To jednak nic poważnego. Zamakał sufit i lało się trochę po ścianie wtedy, kiedy padał deszcz - mówi Bartosz Nowak z Zarządu Inwestycji Miejskich. - Nie mógł też pojawić się grzyb, bo usterkę zgłosiliśmy od razu.

Prace potrwają do 14 września.

polecane: FLESZ: Zmiana w logowaniu na konto. Uwaga na oszustów.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 56

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
10 września, 21:16, Grubas:

To przejście należy przywrócić do poprzedniej formy. Obecnie rada pełni ono żadnej funkcji a było bezpiecznym i bezkolizyjnym przejściem na perony. Trzeba powiedzieć STOP niszczeniu infrastruktury drogowej w imieniu celowego korkowania miasta..Bo szczerze mówiąc filia biblioteki jest tu zupełnie zbędna gdyż i tak nikt z niej nie korzysta zbędne jest także kolejne naziemne przejście w odległości ok 20 metrów od następnego.

Wysiądź z auta i rusz tłusty tyłek, bo zejdziesz na zawał za dwa lata.

G
Gość

tam nie ma znaku D-35

tam nie ma przejścia podziemnego dla pieszych !

W
WRN
10 września, 21:16, Grubas:

To przejście należy przywrócić do poprzedniej formy. Obecnie rada pełni ono żadnej funkcji a było bezpiecznym i bezkolizyjnym przejściem na perony. Trzeba powiedzieć STOP niszczeniu infrastruktury drogowej w imieniu celowego korkowania miasta..Bo szczerze mówiąc filia biblioteki jest tu zupełnie zbędna gdyż i tak nikt z niej nie korzysta zbędne jest także kolejne naziemne przejście w odległości ok 20 metrów od następnego.

10 września, 22:57, WRN:

Grubasie, wyjdź z auta, przejdź się Świdnicką i zobacz, ilu pieszych (a zwłaszcza rodziców z wózkami, niepełnosprawnych, osoby starsze) woli czekanie na światłach od bezkolizyjnego chodzenia przez przejście podziemne. Przejście podziemne na najpopularniejszym deptaku dużego miasta to nonsens.

Matką tego nonsensu jest oczywiście budowa trasy W-Z przecinającej Stare Miasto (to było dopiero niszczenie infrastruktury!), ale dobrze, że udało się zrobić pierwszy krok do jego naprawienia, szkoda, że się zwleka z kolejnymi.

11 września, 9:31, Gość:

Mowisz o swojej matce? Bo nonsensowna jest Twa wypowiedz. Trasa WZ powstala kiedy Ty byles w planach rodzicow i to dzieki niej Wroclaw dzwignal sie gospodarczo. Ona ozywila ruch przez miasto, a wylanie asfaltu uterazniejszylo jej pierwotna forme z czasow historycznych.

Chcesz likwidacji WZki? Ok, ale najpierw wybuduj alternatywna trase o identycznych oarametrach jak ona. Nie mowie tu o jednopasmowej nitce, wywalonej 10 km poza centrum jak "obwodnica" na Lanach

WZka centrum zdegradowała, bo tylko tak można puszczenie tranzytu przez centrum. Wybudowano je tam, gdzie były historyczne uliczki i kamienice, odcinając kawałek Starego Miasta.

Niestety zmarnowano okazję oddania AOW, a wtedy była najlepszy moment, żeby tam zmniejszyć ruch.

s
siueh
11 września, 9:11, Gość:

Prokurator? NIK? Chyba już czas się za to zabrać.

i co z tego, ze NIK cos znajdzie? Przy budowie stadionu NIK stwierdzil ponad 300mln zlotych defraudacji, zlecono postepowanie prokuratorskie. I co? I prokuratura wroclawska to sledztwo umorzyla, bo car z ramiszowa byl nietykalny. To bylo, jest i bedzie, dopoki rzadza popłuczyny pookraglostolowe, panstwo teoretyczne.

G
Gość

A komunistyczne nie ciekło...

Lata postępu technologicznego na nic się zdały we Wrocławiu.

G
Gość
10 września, 21:16, Grubas:

To przejście należy przywrócić do poprzedniej formy. Obecnie rada pełni ono żadnej funkcji a było bezpiecznym i bezkolizyjnym przejściem na perony. Trzeba powiedzieć STOP niszczeniu infrastruktury drogowej w imieniu celowego korkowania miasta..Bo szczerze mówiąc filia biblioteki jest tu zupełnie zbędna gdyż i tak nikt z niej nie korzysta zbędne jest także kolejne naziemne przejście w odległości ok 20 metrów od następnego.

10 września, 22:57, WRN:

Grubasie, wyjdź z auta, przejdź się Świdnicką i zobacz, ilu pieszych (a zwłaszcza rodziców z wózkami, niepełnosprawnych, osoby starsze) woli czekanie na światłach od bezkolizyjnego chodzenia przez przejście podziemne. Przejście podziemne na najpopularniejszym deptaku dużego miasta to nonsens.

Matką tego nonsensu jest oczywiście budowa trasy W-Z przecinającej Stare Miasto (to było dopiero niszczenie infrastruktury!), ale dobrze, że udało się zrobić pierwszy krok do jego naprawienia, szkoda, że się zwleka z kolejnymi.

Mowisz o swojej matce? Bo nonsensowna jest Twa wypowiedz. Trasa WZ powstala kiedy Ty byles w planach rodzicow i to dzieki niej Wroclaw dzwignal sie gospodarczo. Ona ozywila ruch przez miasto, a wylanie asfaltu uterazniejszylo jej pierwotna forme z czasow historycznych.

Chcesz likwidacji WZki? Ok, ale najpierw wybuduj alternatywna trase o identycznych oarametrach jak ona. Nie mowie tu o jednopasmowej nitce, wywalonej 10 km poza centrum jak "obwodnica" na Lanach

G
Gość

Prokurator? NIK? Chyba już czas się za to zabrać.

G
Gość
10 września, 21:16, Grubas:

To przejście należy przywrócić do poprzedniej formy. Obecnie rada pełni ono żadnej funkcji a było bezpiecznym i bezkolizyjnym przejściem na perony. Trzeba powiedzieć STOP niszczeniu infrastruktury drogowej w imieniu celowego korkowania miasta..Bo szczerze mówiąc filia biblioteki jest tu zupełnie zbędna gdyż i tak nikt z niej nie korzysta zbędne jest także kolejne naziemne przejście w odległości ok 20 metrów od następnego.

10 września, 22:57, WRN:

Grubasie, wyjdź z auta, przejdź się Świdnicką i zobacz, ilu pieszych (a zwłaszcza rodziców z wózkami, niepełnosprawnych, osoby starsze) woli czekanie na światłach od bezkolizyjnego chodzenia przez przejście podziemne. Przejście podziemne na najpopularniejszym deptaku dużego miasta to nonsens.

Matką tego nonsensu jest oczywiście budowa trasy W-Z przecinającej Stare Miasto (to było dopiero niszczenie infrastruktury!), ale dobrze, że udało się zrobić pierwszy krok do jego naprawienia, szkoda, że się zwleka z kolejnymi.

Ale od 20-30 lat czekamy na nową W-Z ... i się doczekamy .. śmierci chyba ... i takich kulawych inwestycji.

BA widziałem przejścia podziemne dla pieszych które były naturalnym ciągiem deptaka ... ale jak się nie ma kasy nie buduje się czegoś czego nikt nie chce wynająć :) i wciska się takie lipne lokum bibliotece miejskiej za free. Trza to było zasypać i po sprawie .... wiele milionów w kieszeni zostaje .. a tak powstał twór który dziwne że inspektor budowlany się nie czepił ... no tak siedzi on w kieszeni magistratu ... przez to przejście i tą szybę 1/3 przejścia jest bezużyteczna bo wchodzi się w balustradę.

G
Gość
11 września, 07:10, Gość:

Dlaczego DUTKIEWICZ nie siedzi już w WIĘŹNIU za trwonienie publicznych funduszy

11 września, 8:22, Gość:

Dlatego, że jego niemieccy mocodawcy udzielili mu schronienia.

Nie.bzdury opowiadasz. Jego mocodawcy są z PiS. Sam słyszałem jak gadał z Kaczyńskim

G
Gość
10 września, 21:16, Grubas:

To przejście należy przywrócić do poprzedniej formy. Obecnie rada pełni ono żadnej funkcji a było bezpiecznym i bezkolizyjnym przejściem na perony. Trzeba powiedzieć STOP niszczeniu infrastruktury drogowej w imieniu celowego korkowania miasta..Bo szczerze mówiąc filia biblioteki jest tu zupełnie zbędna gdyż i tak nikt z niej nie korzysta zbędne jest także kolejne naziemne przejście w odległości ok 20 metrów od następnego.

10 września, 22:57, WRN:

Grubasie, wyjdź z auta, przejdź się Świdnicką i zobacz, ilu pieszych (a zwłaszcza rodziców z wózkami, niepełnosprawnych, osoby starsze) woli czekanie na światłach od bezkolizyjnego chodzenia przez przejście podziemne. Przejście podziemne na najpopularniejszym deptaku dużego miasta to nonsens.

Matką tego nonsensu jest oczywiście budowa trasy W-Z przecinającej Stare Miasto (to było dopiero niszczenie infrastruktury!), ale dobrze, że udało się zrobić pierwszy krok do jego naprawienia, szkoda, że się zwleka z kolejnymi.

11 września, 8:23, Gość:

Oczywiście, że przejście podziemne tam nie ma sensu. Należało zbudować tunel samochodowy pod deptakiem.

Bankrut nie ma kasy .... oni tylko na farbę mają.

Z
Załamka.

Wydali bez sendu miliony złotych i teraz bubel cieknie.

Koszt tego przejścia cyba był porównywalny z kosztem mostu co wybodowali na Swojczyckiej. I ta WUWA na Tramwajowej ku czci niemieckich architektów.

G
Gość
10 września, 21:16, Grubas:

To przejście należy przywrócić do poprzedniej formy. Obecnie rada pełni ono żadnej funkcji a było bezpiecznym i bezkolizyjnym przejściem na perony. Trzeba powiedzieć STOP niszczeniu infrastruktury drogowej w imieniu celowego korkowania miasta..Bo szczerze mówiąc filia biblioteki jest tu zupełnie zbędna gdyż i tak nikt z niej nie korzysta zbędne jest także kolejne naziemne przejście w odległości ok 20 metrów od następnego.

10 września, 22:57, WRN:

Grubasie, wyjdź z auta, przejdź się Świdnicką i zobacz, ilu pieszych (a zwłaszcza rodziców z wózkami, niepełnosprawnych, osoby starsze) woli czekanie na światłach od bezkolizyjnego chodzenia przez przejście podziemne. Przejście podziemne na najpopularniejszym deptaku dużego miasta to nonsens.

Matką tego nonsensu jest oczywiście budowa trasy W-Z przecinającej Stare Miasto (to było dopiero niszczenie infrastruktury!), ale dobrze, że udało się zrobić pierwszy krok do jego naprawienia, szkoda, że się zwleka z kolejnymi.

Oczywiście, że przejście podziemne tam nie ma sensu. Należało zbudować tunel samochodowy pod deptakiem.

G
Gość
11 września, 07:10, Gość:

Dlaczego DUTKIEWICZ nie siedzi już w WIĘŹNIU za trwonienie publicznych funduszy

Dlatego, że jego niemieccy mocodawcy udzielili mu schronienia.

J
J.

Do dzisiaj nie zrozumiem po to przejście Świdnickie zmienili!!!

G
Gość

Dlaczego DUTKIEWICZ nie siedzi już w WIĘŹNIU za trwonienie publicznych funduszy

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3