Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przedstawiciele Dolnego Śląska udali się za misją gospodarczą do Włoch

BMK
Delegacja Dolnego Śląska udała się 1 maja z misją gospodarczą do Rzymu. Przewodniczy jej Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. Organizatorami wydarzenia są Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej, Ambasada RP w Rzymie i Zagraniczne Biuro Handlowe w Mediolanie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

W planie misji do Włoch jest m.in. prezentacja potencjału ekonomicznego naszego regionu podczas forum gospodarczego, a także spotkanie networkingowe w ogrodach Ambasady Rzeczypospolitej w Rzymie.

Ponadto odbędą się rozmowy z włoskimi izbami gospodarczymi- Confcommercio tj. Włoską Generalną Konfederacją Przedsiębiorstw, Działalności Zawodowej i Pracy Autonomicznej będącą największą reprezentacją firm we Włoszech, skupiającą ponad 700.000 podmiotów, a także Powszechną Konfederacją Przemysłu Włoskiego Confindustria, obejmującą branże wytwórczą, budowlaną, energetyczną, transportową, nowe technologie, turystykę i usługi. W jej skład wchodzi ponad sto lokalnych stowarzyszeń pracodawców zrzeszonych w 18 regionalnych oddziałach, ponad sto stowarzyszeń branżowych i 25 krajowych.

- Liczymy, że te spotkania będą kolejnym krokiem do poszerzenia wzajemnych relacji gospodarczych i bardziej intensywnej wymiany handlowej, zwłaszcza jeśli chodzi o nasz eksport. Mamy sobie wiele do zaoferowania ale polska marka jeszcze nie jest wystarczająco rozpoznawalna we Włoszech i nad tym musimy intensywnie pracować - podkreśla Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.

Włochy należą do 8 najbardziej uprzemysłowionych i rozwiniętych gospodarczo państw świata - są 7. potęgą gospodarczą. Znajdują się w czołówce strategicznych partnerów handlowych Polski. To rynek około 60 milionów konsumentów, co daje spore możliwości eksportowe. Pod względem wielkości obrotów Włochy są piątym partnerem naszego kraju.

- Do Włoch eksportujemy wyroby motoryzacyjne, metalurgiczne i metale – to pochodna działalności w Polsce dużych włoskich inwestorów z tych branż. Dużym zainteresowaniem cieszy się polski sektor mięsny. Półwysep Apeniński jest największym odbiorcą naszej świeżej i mrożonej wieprzowiny. Obserwujemy także większy popyt na soki owocowe, słodycze, alkohole i niektóre polskie produkty regionalne - mówi Mariusz Sinior z DAWG.

Od 2015 roku eksport polskich towarów do Włoch systematycznie wzrasta. W 2017 r. eksport wynosił 10 mld euro - wzrósł o 13,3 % w skali roku – i dotyczyło to głównie produktów spożywczych, wyrobów z gumy, plastiku i ceramiki. Włoscy konsumenci coraz częściej interesują się naszym szkłem artystycznym, a tamtejsi przedsiębiorcy transferem nowoczesnych technologii i udziałem w pracach innowacyjnych. Duże zainteresowanie rynkiem włoskim okazują firmy polskie świadczące usługi w charakterze podwykonawczym - głównie w sektorze budowlanym i pracach montażowych. Coraz częściej polskie produkty konkurują na włoskim rynku z produktami renomowanych firm włoskich i zagranicznych.

Pomimo to, w wymianie handlowej z Włochami notujemy od lat ujemne saldo - więcej importujemy niż sprzedajemy na Półwyspie Apenińskim. W 2017 r. import kształtował się na poziomie 10,7 mld euro (wzrost o 6 % w skali roku).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska