Przed nami wakacyjne remonty torowisk. Zobacz, gdzie będą utrudnienia

Bartosz Józefiak
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Janusz Wójtowicz
Latem pełną parą ruszą prace na wrocławskich torach tramwajowych. Czekają nas utrudnienia w ruchu aut i zmiany rozkładów jazdy tramwajów.

Od 28 czerwca zacznie się wymiana rozjazdu dwutorowego i zwrotnicy na placu Powstańców Warszawy (przy pl. Społecznym, tory od strony mostu Pokoju). W trakcie robót przez plac nie pojadą tramwaje. Ucierpią również kierowcy samochodów, bo na jezdni pojawią się zwężenia. Ruch aut będzie jednak cały czas utrzymany. Utrudnienia potrwają do końca lipca.

Po zakończeniu tych robót wystartuje wymiana zwrotnic na skrzyżowaniu ul. Świdnickiej i Podwala (od strony pl. Kościuszki). - Prace będą prowadzone na środku skrzyżowania. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami, ale ruch aut będzie przez cały czas utrzymany - mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Tyle szczęścia nie będą mieli pasażerowie. Czekają nas spore zmiany w komunikacji, bo tramwaje nie będą jeździć przez to skrzyżowanie przez trzy tygodnie. Prace potrwają do końca sierpnia.

Do 30 września ma zakończyć się wymiana dwóch zwrotnic najazdowych przy zajezdni tramwajowej przy ul. Słowiańskiej (od strony Jedności Narodowej i pl. Powstańców Wielkopolskich).

Natomiast nie wiadomo, kiedy prace się zaczną, bo nie wybrano jeszcze wykonawcy. Tu nie będzie utrudnień w ruchu tramwajów, drobne ograniczenia czekają kierowców.

Przebudowane zostaną dwa przystanki tramwajowe przy skrzyżowaniu Głubczyckiej i Opolskiej. Wymieniona zostanie tam nawierzchnia. Nie będzie jednak większych utrudnień. Prace ruszą w wakacje i potrwają cztery miesiące.

Prawdopodobnie 28 czerwca tramwaje wrócą na wymienione torowisko przy ul. Przyjaźni i pętli Klecina. Tego dnia na wiele miesięcy tramwaje znikną z ul. Nowowiejskiej i rozpocznie się remont tej ulicy.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tak, to jest Prawda, Wrocław Kupuje Syf, który powoduje Bóle Głowy, Zawroty, a to za sprawą Naiwności MPK oraz Prezydenta, gdyż sam Pisk Zamykania i Otwierania jest przerażający, tak samo jak i jazda nim jest Głośna.
TO MA BYĆ TRAMWAJ XXI WIEKU ?
NIE !
Nikt ich nie chce, ponieważ każde miasto wie co to za Szajs.
Warszawa ma Piękne Tramwaje od Pesa Bydgoszcz,
Rosja Podpisała Kontrakt z Pesa Bydgoszcz na 150 Tramwajów, a jak się wyrobią, to Podpiszą Kolejną.
TYLKO DLACZEGO WROCŁAW NIE ZDECYDUJE SIĘ NA LEPSZE TRAMWAJE ?
Dlatego żeby wkurzyć Wrocławian, aby Krytykowali cały zarząd Spółki, a Prezydent jakby nie miał nasrane we łbie, to by nie pozwolił na te SZKODLIWE DLA ZDROWIA TRAMWAJE !!

t
tantus

Zapomnij. Te władze mają inne priorytety - Narodowe Forum Muzyki, Igrzyska Nieolimpijskie, Stadion na Euro, WKS Śląsk, Europejska Stolica Kultury, nowy budynek Capitolu. Te wszystkie fajerwerki łącznie pochłonęły/pochłoną ok. 2 mld zł. Dla porównania, budowa PST w Poznaniu kosztowała (przy uwzględnieniu inflacji) ok. 250 ml zł.

M
Maccia

A kiedy wyremontuja krzycka, rozwalona przez niekonczacy sie remont Przyjazni?

n
na

trzy miesiące -jak narazie

m
m.

Przecież mamy ważniejsze "inwestycje" w mieście. Choćby instalacje nad przejściem świdnickim, NFM, Stolica Kultury czy Olimpiada...

m
m.

Cieszę się. To oczywiście ironia...

l
lol

ahahahahaha

z tymi władzami? :)

dzięki za poprawę humoru

g
gerwazy

kiedy w koncu ruszy remont placu staszica i ulicy pomorskiej?

w
wroclawianin

miesiąc czasu wymieniać jedną zwrotnicę?! i bedzie tak jak na grabiszyńskiej? rozkopią i zostawią na 3 tygodnie a potem się nie wyrobią...

m
m.

A kiedy nowe inwestycje tramwajowe we Wrocławiu? Kiedy długoterminowy plan rozwoju komunikacji publicznej? Póki co reanimujemy trupa a każde kolejne rozwiązania drogowe (czyt. kolejne światła) powodują, że tramwaje jeżdżą coraz wolniej, a autobusy stoją w jeszcze dłuższych korkach. Inne, podobne miasta w Polsce już dawno zrozumiały, że skuteczny sposób na szybki rozwój miasta, to właśnie rozwój sprawnej i szybkiej komunikacji publicznej - np. KST (Kraków) czy PST (Poznań). We Wrocławiu takie rozwiązania chyba na długo pozostaną jedynie w sferze marzeń...

Dodaj ogłoszenie