Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudują ważną drogę Wrocław - Lubin. Powstanie około 60 km nowej trasy. Jest decyzja ministra infrastruktury

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Nowa trasa na odcinku Wrocław - Lubin w wielu miejscach ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków. Zdjęcie ilustracyjne
Nowa trasa na odcinku Wrocław - Lubin w wielu miejscach ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków. Zdjęcie ilustracyjne Lucyna Nenow / Polska Press
Świetne informacje dla kierowców poruszających się na trasie między Wrocławiem i Zagłębiem Miedziowym. To ważne połączenie zostanie przebudowane, zdecydował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Zatwierdził on program prac przygotowawczych do przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin. Inwestycja jest przewidziana do realizacji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).

Dojazd z Wrocławia do Zagłębia Miedziowego to dziś droga przez mękę. Można korzystać z połączenia zatłoczonych dróg krajowych 94 i 36, ale tutaj już na wyjeździe z Wrocławia możemy stracić godzinę. Niewiele lepiej jest dalej, gdzie poza obwodnicą Środy Śląskiej, brakuje tzw. obejść miejscowości, a miejsca, w których można bezpiecznie wyprzedzać trafiają się bardzo rzadko. To ma się za kilka lat zmienić.

Zapowiedziana przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka inwestycja obejmie rozbudowę ok. 60 km dróg krajowych:

  • 18 km odcinka DK36 Lubin - Prochowice
  • 42 km DK94 Prochowice - Wrocław

- Naszym celem jest budowa nowoczesnej i bezpiecznej sieci drogowej w Polsce. Trasa Wrocław - Lubin to kolejny odcinek, którego standard techniczny zostanie podniesiony. Dzięki temu mieszkańcy regionu, ale też przedsiębiorcy i kierowcy korzystający z tej drogi, zyskają wygodne połączenie transportowe – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Szacunkowy koszt prac przygotowawczych to 31 mln zł. Program inwestycji obejmuje opracowanie wariantu dla rozbudowy dróg krajowych nr 94 i 36 w istniejącym śladzie oraz wariantu rozbudowy z uwzględnieniem przebiegu trasy częściowo po nowym śladzie, omijającym obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygującym parametry drogi. Prace przygotowawcze przewidują opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, uzyskanie decyzji środowiskowej, opracowanie elementów Koncepcji programowej, Programu funkcjonalno-użytkowego i badań podłoża.

Przebudowa trasy jest planowana do realizacji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Inwestycja jest planowana jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Zaplanowano ponadto obejścia miejscowości, budowę dróg serwisowych, rozbudowę i przebudowę istniejących skrzyżowań, budowę obiektów inżynieryjnych, chodników, odwodnienia, oświetlenia oraz elementów ochrony środowiska i kanałów technologicznych.

Szacunkowy łączny koszt inwestycji to ponad 2,5 mld zł. Na przebudowę trasy Wrocław - Lubin w systemie projektuj i buduj przewidziano okres 6 lat, przy czym termin realizacji inwestycji będzie skorelowany z planowaną rozbudową autostrady A4.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska