Przebudowa Piłsudskiego za droga, ale i tak prace ruszą

JEWZaktualizowano 
Ul. Piłsudskiego w pobliżu Capitolu. Do istniejącego fragmentu pasa rowerowego zostaną dobudowane kolejne odcinki<br>
Ul. Piłsudskiego w pobliżu Capitolu. Do istniejącego fragmentu pasa rowerowego zostaną dobudowane kolejne odcinki Pawel Relikowski / Polska Press
Wydzielenie trasy rowerowej na ul. Piłsudskiego od Świdnickiej do Dworcowej to projekt Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Miał być realizowany w tym roku, jednak prace stanęły pod znakiem zapytania, gdy okazało się, że oferta jest wyższa niż przewidywana na te prace suma. Urzędnicy zdecydowali, że dołożą pieniądze, by ułatwić życie rowerzystom.

Wrocławski urząd zamierzał przeznaczyć na przebudowę ulicy Piłsudskiego kwotę 1 861 014,15 zł brutto. Ale okazało się, że jedyna złożona w przetargu oferta, przygotowana przez konsorcjum firm Rotomat i Elektrotim z Wrocławia, opiewała na kwotę 2 168 185,40 zł. - Mimo to prace zostaną zrealizowane - informują pracownicy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Zdecydowano się dołożyć około 300 tys. złotych, by ułatwić jazdę rowerzystom po tej ruchliwej ulicy.

TUTAJ PRZECZYTASZ WIĘCEJ O TEJ INWESTYCJI:

Ulica Piłsudskiego do przebudowy. Muszą się tam zmieścić rowerzyści

polecane: Flesz: Pszczoły wymierają. Czy grozi nam głód?

Wideo

Materiał oryginalny: Przebudowa Piłsudskiego za droga, ale i tak prace ruszą - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 28

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
k
kierowca

Bełkoczesz jakbyś był psycholem
Są dwie drogi albo odebrać PJ takim psychicznym jak ty lub separować ruch rowerowy od tobie podobnym.

zgłoś
m
mondry

Nikt całej reszcie nie zabrania jechać rowerem.

zgłoś
l
lol

poczucie humoru cykloterrorysto jak porównujesz Wrocław do Kopenhagi...

zgłoś
.

Ciągle poszerzanie dróg doprowadziło do zwiększania się liczby aut.
Teraz UM inwestuje w tramwaje , rowery autobusy i buspasy.
Są już ustawy zabraniające wpuszczania do centrów miast aut spalinowych zatem kup elektryka bo niedlugo będziesz jeździł tramwajem lub rowerem.
Im więcej rowerów tym mniej aut korkujących miasto.
Ale kto idiocie to wytłumaczy.
Każdy ma wybór.
Ja bym nie zabraniał kierowcom stania w korkach jak lubią patrzyć jak ich rowerzysci wyprzedzają.

zgłoś
p
ppp

Tramwajami jeździ 15% ludzi a rowerami ponad 6 ale jak zbudują ścieżki to docelowo będzie jeździć co najmniej 15%.
W Kopenhadze jeździ rowerami 50% ludzi.
To kilka razy więcej niż metrem
Albo jesteś idiotą uzależnionym od auta albo nie potrafisz używać internetu i nie wiesz jak ogromną rolę mają rowery w krajach bardziej cywilizowanych jak my. Zobacz ile rowerzystów jest na Białorusi ile w Polsce i ile w krajach zachodnich.
Czas zachwytu autami mija. Ludzie się już ich pozbywają.W ciągu 7 lat od ostatnich badań udziału ruchu wrocławianie pozbyli się 25 % aut
Coraz więcej osób docenia rowery, bo są szybsze od aut na odcinku kilku km .Nie dość ze nie stoją w korkach to jeszcze nie ma problemów z zaparkowaniem.
MPK ciągle stoi, bo albo jakiś idiota zderzył się z tramwajem albo tramwaj wyskoczy.
Dziś rano szaleniec spowodował wyłączenie prądu i zatrzymanie tramwajów.

Rowery maja same zalety i wreszcie UM to zrozumiał zaczął budować drogi rowerowe.
UE widząc, że w Polsce jest jeszcze zachwyt autami i głupota, sama finansuje budowę dróg dla rowerów i inwestycje w kolej i tramwaje.
Czasy korkowania miasta autami mijają.
Przybywa buspasów, i ścieżek oraz torowiska są wyłączane z ruchu aut.
Czego nie rozumiesz?

zgłoś
d
dfg

przez 200 lat budowano jednia dla aut oraz chodniki. Obie te grupy maja możliwość poruszania się w obu kierunkach.
Stare forgi rowerowe jakie zbudowali Niemcy zostały wykorzystywane przez kierowców do parkowania
Niestety dopuszczono do sytuacji że aut mamy 2 razy więcej niż w Berlinie i 3 razy więcej niż w Kopenhadze czyli w krajach bogatszych od nas.
To powoduje ze każdy idiota jeździ autem co skutkuje ogromna ilością wypadków.
Rozumiem że nie jeździsz rowerem bo byś wiedział na których ulicach kierowcy się ocierają o rowerzystów.
W mieście mamy kilka tysiecy km jedni i kilka tysiecy km chodników.
Teraz przyszła pora na ścieżki bo dalej nie może być tak że większosc rowerzystów jeździ po chodnikach aby ich nie zabili szaleńcy na jezdni.
Wroclaw już był 3 miastem pod względem korków w Europie i trochę się poprawiło dzięki oddaniu obwodnic ale to wróci.
Istnieje konieczność zbudowania ścieżek.
Znasz jedną ciągłą ścieżkę, która można by przejechać z jednego końca miasta na drugi?
Puściłbyś dziecko rowerem aby dojechało do szkoły?

zgłoś
k
kierowca normalny

Wrocław jest dla wszystkich a ty jesteś prowokatorem i nie lubisz WIRu

zgłoś
k
kolo

Miejscami trzeba poszerzyć po pasy dla aut muszą mieć 270 cm.

zgłoś
t
tyr

Ty automaniaku widzisz rowerzystów wszędzie.
Ani na mostach Warszawskich nie ma wszędzie dróg dla rowerów
ani na Kasprowicza.
Ścieżka rowerowa urywa się przez mostem Warszawskim na wysokości Długosza.
Jak ci przeszkadza ze tam jada jezdnia to może wyznaczyć tam pas dla rowerów?
A może idioto chciałbyś aby rowery jezdziły tam wąskim chodnikiem bo jesteś panem szosy?
Masz zryty łeb jak ci inne pojazdy na jezdni przeszkadzają.
Im później podejmiesz leczenie tym bardziej się stoczysz

zgłoś
P
Piwomir

a cudowne dzieci dwóch pedałów (nie mylić z normalnymi rowerzystami) i tak będą środkiem pasa ruchu jechać - wystarczy popatrzeć jak to wygląda na Kasprowicza czy Mostach Warszawskich, ścieżki rowerowe jak marzenie, a wciśnięty w profi-strój deptacz w słuchawkach wali środkiem pasa "upłynniając" ruch.

zgłoś
W I R

kto nie pedałuje ten wan do łodzi!!!
WROCŁAW JEST NASZ!!

zgłoś
M
Mr.M

Po co przebudowywać Piłsudskiego jak jest w dobrym stanie .... trochę farby załatwi sprawę .
Gruntownie trzeba przebudować Reymonta i Pomorską na całej długości wraz z mostem Osobowickim a nie robić kosmetykę torowiska. Ten odcinek to WSTYD dla Wrocławia.

zgłoś
N
Na to kasa jest...

a wszystkim pozostałym utrudnia...

zgłoś
k
kkr

pakujecie kasę w coś co w gruncie nie ma żadnej uzyteczności dla transportu publicznego.

zgłoś
m
mondry

Plotkowanie? Chyba legalne

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3